مباحث اولیه، در برنامه نویسی اندروید
- مقدمه برای شروع برنامه نویسی اندروید
- نصب Software Development Kit یا به اختصار SDK
- نصب Android SDK platform
- نصب یک نسخه انتخابی از اندروید
- شبیه سازی برنامه های ساخته شده برای اندروید، توسط یک دستگاه مجازی (Virtual Device)
- نصب برنامه Eclipse
- نصب Android Developer Tools یا به اختصار ADT
- ساخت یک پروژه اندروید
- اجرای پروژه اندروید در برنامه eclipse
- ساخت یک فایل APK از پروژه اندروید، در برنامه eclipse
- معرفی نرم افزار YouWave Android برای شبیه سازی سریعتر برنامه های اندروید
- مفهوم acitivity در برنامه نویسی اندروید
- آشنایی با کدهای مربوط به فایل java برای یک activity ، فایل xml متناظر با آن activity و همچنین فایل AndroidManifest.xml
- علامت های مربوط به خطا و هشدار، در برنامه eclipse
- ساخت یک برنامه اندروید تشکیل شده از دو activity
- ساخت آسان یک activity جدید، در برنامه eclipse
- تغییر نام یک activity یا یک فایل xml از پروژه اندروید، در برنامه eclipse و تذکر در مورد عدم نگرانی از تغییر نام این دو نوع فایل
- تفاوت بین دو حالت LinearLayout و RelativeLayout برای نمایش فایل xml متناظر با activity ها
- وارد کردن (import) یک پروژه اندروید، به درون برنامه eclipse
- شبیه سازی برنامه های اندروید (اجرای فایل های apk) بر روی کامپیوتر، با نرم افزار BlueStacks App Player
- استفاده از ProGuard برای سخت تر شدن مهندسی معکوس (reverse engineering) و استخراج کدهای فایل apk برنامه اندروید
- اجرا (run) و یا خطایابی (debug) یک پروژه اندروید موجود در برنامه eclipse ، بر روی یک گوشی اندروید واقعی (از طریق اتصال گوشی به کامپیوتر، با کابل USB)
- نوشتن پیام هایی برای نمایش در قسمت LogCat در برنامه Eclipse ، هنگام شبیه سازی برنامه اندروید توسط یک دستگاه مجازی (virtual device) یا هنگام اجرا و خطایابی برنامه اندروید بر روی یک گوشی اندروید واقعی، در برنامه نویسی اندروید
- آموزش نصب و استفاده از نرم افزار Genymotion ، برای شبیه سازی برنامه های اندروید بر روی کامپیوتر
- تفاوت بین نسخه اندروید (Android version) و API level و ذکر شماره های متناظر بین آنها
- نصب نسخه های مختلف API از اندروید، در برنامه نویسی اندروید
- تمام نکاتی که قبل از انتشار برنامه اندروید خود در فروشگاه های اندروید، باید به آنها توجه کنیم
- چگونگی استفاده از SDK Manager برای نصب بسته های نرم افزاری، با وجود تحریم ip های ایران توسط گوگل، بر اساس تغییر proxy ، در برنامه نویسی اندروید