انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
۱۰ مکان گردشگری استان گیلان که باید دید+ تصاویر

۱۰ مکان گردشگری استان گیلان که باید دید+ تصاویر

#1
بدون تردید استان گیلان یکی از قطب های گردشگری ایران است که با جاذبه های طبیعی و انسانی خود چشم هر انسانی رو به خود خیره می کند. در این بخش قصد داریم تا ۱۰ مکان برتر گردشگری استان گیلان را خدمت شما گردشگران معرفی کنیم:
روستای ماسوله
ماسوله به عنوان نماد روستاهای پلکانی و مشهورترین آنها در ایران است و معماری منحصر به فرد این روستا شهرت جهانی آن را در پی داشته است. ماسوله در جنوب غربی استان گیلان در بخش سردارجنگل فومن،۶۰ کیلومتری شهر رشت ۳۶ کیلومتری شهر فومنو ۲۰ کیلومتری شهر ماکلوان واقع است.ماسوله با کوهستان‌های مرتفع، جنگل و ییلاقات سرسبز از توریستی ترین مناطق شمالی ایران با جلوه‌های طبیعی فراوان به ویژه در اواخر بهار و فصل تابستان است و قلهٔ شاه معلم در ماسوله با ارتفاع ۳٬۰۵۰ متر بلندترین نقطه استان گیلان و هدفی جذاب برای گروههای کوهنوردی می‌باشد. دو هتل در داخل فضای معماری سنتی ماسوله و چندین هتل در جادهٔ منتهی به آن پذیرای گردشگران ایرانی و خارجی هستند همچنین تعداد زیادی مهمانخانه و خانهٔ اجاره‌ای هم در این زمینه وجود دارند.
[عکس: %D8%AA%D9%88%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D8%B4-%D8...souleh.jpg]

تالاب انزلی
تالاب انزلی از زیباترین تالاب های جهان به شمار می رود که از لحاظ رطوبت و آب در ایران منحثر به فرد است.این تالاب از نوع تالابهای ساحلی “Coastal Wetland” بوده و بوسیله یک کانال کشتیرانی که از طریق دو موج شکن واقع در تأسیسات بندرگاه انزلی حمایت و به دریای خزر متصل می‌باشد. این تالاب محل تخم ریزی آبزیان و پناهگاه و مامن پرندگان بومی و مهاجر است. در داخل تالاب جزایر زیبایی وجود دارد و دو شهر زیبای بندرانزلی و آبکنار در ساحل آن قرار دارند. تالاب انزلی با وسعت ۱۸۰ تا ۲۰۰ کیلومتر مربع حکم تصفیه خانه را برای رودخانه‌هایی دارد که به دریای خزر می‌ریزد. این تالاب با بیش از ۱۰۰ گونه پرنده ۵۰ گونه ماهی صدها گونه موجودات گیاهی اکوسیستم کم‌نظیری دارد.
[عکس: %D8%AA%D9%88%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D8%B4-%D8...anzali.jpg]

ییلاق ماسال
ماسال بدون تردید زیباترین ییلاق استان گیلان است. ماسال شهری در استان گیلان ایران که در کنار کوه‌های تالش واقع شده‌است. مردم این شهر به زبان تالشی تکلم دارند. لبنیات محلی این منطقه بسیار خوشمزه است!
[عکس: %D8%AA%D9%88%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D8%B4-%D8...-masal.jpg]

شیطان کوه
شیطان کوه زیباترین و مهمترین مکان گردشگری شهرستان لاهیجان است که دیدن دریاچه مصنوعی و شهر از بالای این کوه یسیار دیدنیست. در دل شیطان کوه آبشاری مصنوعی ایجاد شده که آب آن از همین دریاچه که به استخر لا هیجان معروف است، تأمین می‌شود.
[عکس: %D8%AA%D9%88%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D8%B4-%D8...ankouh.jpg]

قلعه رودخان
قلعه رودخان مهمترین و معروف ترین اثر تاریخی استان گیلان است. این قلعه متعلق به دوره سلجوقیان که بر فراز ارتفاعات جنگلی شهرستان فومن در روستای زیبای رودخان ساخته شده و ۲٫۶ هکتار مساخت و ۶۵ برج و بارو و دیواری به طول ۱۵۰۰ متر دارد. این قلعه با ۲٫۶ هکتار مساحت بر فراز ارتفاعات روستای رودخان قرار دارد. دیوار قلعه ۱۵۰۰ متر طول دارد و در آن ۶۵ برج و بارو قرار گرفته است. فاصله مستقیم قلعه تا شهر ماکلوان ۲۵ کیلومتر، تا ماسوله ۴۵ کیلومتر و تا شفت ۲۰ کیلومتر است. اما از مسیر اصلی و آسفالته مسافت قلعه تا فومن ۲۵ کیلومتر، تا ماکلوان تقریباً ۳۵ کیلومتر و تا ماسوله ۶۰۰ کیلومتر است.
[عکس: %D8%AA%D9%88%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D8%B4-%D8...udkhan.jpg]

جاده اسالم به خلخال
این جاده عنوان زیباترین جاده ایران را یدک می کشد و به جاده رویایی اسالم به خلخال معروف است. طبیعت بکر و دست نخورده، زیبائی های وحشی جنگلی، زندگی سنتی افراد بومی، تولید عسل های ناب، وجود آبشار و دریاچه، دشت وسیع گل و گیاهان کمیاب و… از جمله ویژگی هایی است که گردشگران می توانند در یک جاده ۷۰ کیلومتری یک جا همه این مواهب و دیدنی ها را مشاهده کرد.این جاده مسیری برای ورود به بهشت طبیعت است، چراکه جاده خلخال – اسالم تنها یک جاده جنگلی نیست بلکه ترکیبی از جنگل و دشت، گلزار و آبشار و دریاچه است؛ تصویری از زیباترین جاذبه های طبیعی که کنار هم چیده شده‌اند تا بی هیچ سابقه و ذوق ادبی شاعرتان کند.
[عکس: %D8%AA%D9%88%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D8%B4-%D8...alkhal.jpg]

دیلمان
زیباترین ییلاق در شهرستان سیاهکل از توابع لاهیجان دیلمان است. اردیبهشت این منطقه به بهشت ایران تبدیل میشود و لاله زار و دشت های آن هر انسانی را به وجد می آورد.
[عکس: %D8%AA%D9%88%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D8%B4-%D8...ylaman.jpg]

سوباتان
ییلاق زیبای سوباتان با چشمه های بسیار و  مناظر بکر در ۳۲ کیلومتری شمال غرب تالش و جنوب شرقی دریاچه ی نئور قرار دارد.  منطقه ی باستانی گنج خانه، چشمه ی باتمان بلاق، سرچشمه ی اصلی قنات سلسال، زمین اسب دوانی و آبشار وَرزَن از جاهای معروف ودیدنیه این روستاست.
[عکس: %D8%AA%D9%88%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D8%B4-%D8...ubatan.jpg]

آبشارهای دوقلوی تالش
این آبشارها به ترتیب ۸ و ۱۵ متر ارتفاع دارند و در شهر حویق در استان گیلان واقع است . شهر حویق در ۴۰ کیلومتری شمال شهر تالش واقع شده و این شهر تازه تاسیس از ترکیب دو دهستان حویق و چوبر تشکیل شده است.
[عکس: %D8%AA%D9%88%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D8%B4-%D8...talesh.jpg]

توربین های بادی منجیل
توربین های بادی منجیل به عنوان معروف ترین توربین های بادی ایران شناخته می شوند.  در شرایطی که وزش باد مناسب باشد، با چرخش هر کدام از این پره‌ها مناظر زیبا و دیدنی را بوجود می‌آورد که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.
[عکس: %D8%AA%D9%88%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D8%B4-%D8...manjil.jpg]

منبع: http://تورکیش-تورمشهد.com/
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان