انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پیکرتراشی پیشرفته به روش لیپوماتیک توسط دکتر شاهین بهجو

پیکرتراشی پیشرفته به روش لیپوماتیک توسط دکتر شاهین بهجو

#1
دکتر شاهین بهجو، متخصص جراحی(پلاستیک و ترمیمی): در روش Lipomatic، سلول های چربی، ابتدا به روش کاملا فیزیکى و نه اشعه و یا حرارت تخریب شده و توسط حرکات لرزشی و ارتعاشی کانولا بصورت آزاد در می آید و سپس این چربی به آرامی و بدون درد و خونریزی توسط دستگاه از بدن خارج می شود.

 پیکرتراشی پیشرفته به روش لیپوماتیک توسط دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو، متخصص جراحی(پلاستیک و ترمیمی)  :

چاقی چه در شکل موضعی وچه در فرم فراگیر و عمومی به یکی از شایعترین علل مراجعه به کلینیک های زیبایی و درمانی مبدل شده است. به همین منوال روش های پیکرتراشی (Body Contour) از دیرباز مورد توجه پزشکان و جراحان پلاستیک بوده و طی ١-٢ دهه اخیر پیشرفت های شایان توجهی داشته است.

روش لیپوساکشن سنتی به معنی خارج کردن چربی های منطقه ای و موضعی با قدرت مکش بالاست. انجام این روش در ابتدا با دستگاه های قدیمی نیاز به بستری و بیهوشی عمومی داشت، حجم چربی کمتری خارج می شد و میزان خونریزی تورم و درد بیشتر بود، اگر چه هنوز هم این روش طرفداران خاص خود را دارد با ابداع روش های نوین بتدریج پزشکان رو به روش های کم خطرتر و سریع تر آوردند.

در روش اولتراسونیک، چربی با قدرت امواج مافوق صوت شکسته و سپس با دستگاه مکش خارج می شد،‌ این روش هم به علت اثرات گرمایی می تواند باعث سوختگی و از دست رفتن پوست و سوختگی بافت های عمقی شود در روش لیپولیزر استفاده از لیزر قبل از انجام لیپوساکشن است یعنی پس از تزریق مایع تامی سنت چربی ها به کمک لیزر شکسته می شوند و سپس به صورت چربی مایع شده خارج می شود، این روش در دست پزشکان محتاط و ماهر مشکل خاصى بدنبال نداشت ولى در مواردى بدلیل عدم مهارت کافی اپراتور و یا استفاده از دستگاه هاى غیر استاندارد با درجات بالا، سوختگى پوست و یا فیبروز و سفت شدن منطقه اى زیر پوست دیده می شد و ناصافی سطح پوست در برخی موارد دیده می شود.

در روش لیپوماتیک، سلول های چربی، ابتدا بروش کاملا فیزیکى و نه اشعه و یا حرارت تخریب شده و توسط حرکات لرزشی و ارتعاشی کانولا بصورت آزاد در می آید و سپس این چربی  به آرامی و بدون درد و خونریزی توسط  دستگاه از بدن خارج می شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان