انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
خدمات شهری و جایگاه آن برجامعه

خدمات شهری و جایگاه آن برجامعه

#1
سلام به همه دوستان
امیدوارم حالتون خوب باشه و از این روز های خوش هوا لذت ببرید. داشتم در مورد المان های شهری و نقش این المان ها بر چهره شهر و جامعه مطلب می خواندم.
به مطلب زیر رسیدم گفتم این مطلب رو با شما دوستان خوبم به اشتراک بزارم.امیدوارم که براتون جالب باشه و از خواندنش لذت ببرید.
اگر در هنگام پیاده روی دقت کرده باشید ممکن است در بعضی مناطق چشمان‌تان به شکل عجیبی برخورد کند که در اصل همان صندلی است؛ صندلی هایی که جدیدا به اشکال خاصی هم فرم داده می شوند که بر اساس طراحی های جدید و مدرن روز است. این دست از موارد باعث می شوند که مبلمان شهری از کاربری ساده خود خارج شده و تبدیل به ابزاری برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان و مشتریان گردند.
[عکس: vms-sign-1.jpg]تابلو VMS
از طرفی می توان با اتخاذ تصمیم گیری ها و اضافه نمودن مواردی باعث شد تا بیشتر از این المان ها استفاده شود و همزمان به چهره شهر نه تنها آسیب رساند بلکه بدلیل قرار گرفتن آن در محیط، حتی گاهی منجر به پوشاندن زشتی ها نیز می شود و چهره ای متفاوت را بوجود می آورد!
استفاده از فناوری های روز در مبلمان شهری باعث شده است تا از هر نظر بتوانیم زیبایی هاش را چند برابر نشان دهیم. نور پردازی ها و دانش روز طراحی، اشکال جدید را در این عرصه خلق کرده است و باعث تغییر نگرش شهروندان برای استفاده درست و به جا از این المان های شهری شده است. در ادامه این بخش از اخبار شرکت ها برای شناخت بهتر و بیشتر شما با این المان ها به معرفی چند مورد از مهمترین خدمات شهری خواهیم پرداخت تا بهتر با کاربرد آنها آشنا شوید.
[عکس: urban-furniture-2.jpg]مبلمان شهری
تابلوهای ساده شهری در جای جای شهر قرار گرفته اند و هر یک پیامی را به مخاطبان خود می دهند. اندازه و شکل آنها نیز باید به گونه ای باشد که بتواند از هر جهت مناسب مخاطب بوده و برای اطلاع رسانی درست در اختیار آنها قرار گیرد. از تابلوهای روان نیز برای تبلیغات و اطلاع رسانی در شهر استفاده می‌شود؛ مغازه ها و فروشگاه ها برای معرفی خود و نوع خدمتی که به مشتریان ارائه می دهند یا اعلام نمودن تخفیف های ویژه، از این تابلو روان استفاده می کنند.
تابلوهای روان از لامپ های کوچک کم مصرف ال ای دی ساخته می شوند و نسبت به تابلوهای قدیمی در نوع خود بسیار کم مصرف بوده و هزینه ها را برای استفاده کنندگان به شدت کاهش می دهد.
[عکس: led-projector-light.jpg]پروژکتور LED
یکی دیگر از المان های مهم شهری که تاثیر بی شک بسیار مثبتی در امنیت شهرها داشته است، پروژکتورهای ال ای دی است که باعث روشن شدن مسافت بسیار زیادی خصوصا در محوطه های پرت و خارج شهر می شود. این پروژکتورها بسیار کم مصرف بوده و هزینه نگهداری آنها نیز به شدت پایین است اما همانطور که گفته شد سطح بسیار زیادی از محیط را پوشش می دهد و تعمیر و نگهداری آن هم بسیار آسان و از هر جهت مناسب می باشد.
با توجه به آنکه لامپ هایLED  بسیار کوچک هستند و در دمای بسیار پایین تر نیز کار می کنند، بنابراین پروژکتور LED معمولا کوچک، سبک و قابل حمل هستند. نکته دیگر در مورد این پروژکتورهای LED که بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد، این است که این لامپ های ال ای دی در مقایسه با لامپ های جیوه ای قدیم که برای سلامتی کاربر و همچنین محیط زیست خطرآفرین بود، عاری از هرگونه خطری هستند و دمای آنها نیز بسیار پایین بوده و دیگر نیازی هم به تعویض این لامپ ها نیست.
[عکس: urban-tv-city.jpg]تلویزیون شهری
یکی دیگر از المان های شهری که بسیار هم پرکاربرد است و نظر تعداد بسیار زیادی از شهروندان را در طول شبانه روز جلب می کند، تلویزیون های شهری هستند. این تلویزیون ها در معابر و میادین پر تردد شهر نصب می شوند و در طول سال اطلاعات گوناگونی را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهند. این تلویزیون ها ابزار بسیار مناسبی برای تبلیغات شهری و معرفی شرکت ها هستند و از نظر هزینه برای استفاده کنندگان آن بسیار مقرون به صرفه بوده و باعث کاهش هزینه تحمیل شده بر کلان شهرها نیز می شوند.
تلویزیون های شهری از نظر کاربرد به دو دسته Outdoor و Indoor تقسیم می گردند. تلویزیون های نوع اول به طور کامل ضد آب بوده و تا حدودی ضد ضربه اند و همچنین به علت وجود آفتاب گیر روی هر پیکسل در نور آفتاب هم به راحتی تصویر را نمایش می دهند.
[عکس: vms-sign-2.jpg]تابلو VMS
از این تلویزیون ها بیشتر در فضاهای باز شهری مانند چهارراه ها و بزرگراه ها استفاده می شود اما از تلویزیون های نوع دوم که فاقد آفتاب گیر بوده و ضد آب هم نیستند تنها در فضاهای بسته مانند تالارها و استادیوم های سرپوشیده ورزشی، سالن های کنفرانس، سالن های فرودگاه ها و آمفی تئاترها استفاده می شود.
بعلاوه اگر دقت کرده باشید در زمان تعطیلات نوروز در خیلی از میدان ها یا فضاهای سبز شهرها، سفره هفت سین پهن می شود که البته دارای جنس مقاوم و خاصی هستند. این سفره های هفت سین که جلوه بسیار زیبایی را به فضای شهری می دهند، بخش دیگری از این خدمات و المان های شهری هستند. سپهر صنعت آداک از جمله شرکت های پیشگام در این عرصه می باشد که تمامی این المان های شهری را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب برای شهرداری ها و شرکت های متقاضی به اجرا در می آورد.
همانطور که در ابتدا گفته شد تغییر در بازسازی شکل اولیه این المان و مبلمان شهر با توجه به محیط و قرار گیری آن در فضا بسیار مهم بوده و بی شک هماهنگی هر چه بیشترآن با محیط باعث بالا رفتن راندمان آن خواهد شد.
منبع: http://www.malisazman.ir
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان