انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ترخیص کالا

ترخیص کالا

#1

روش های حمل و نقل بین المللی کالا


روش های ترخیص کالا به صورت دریایی ، زمینی و حمل هوایی می باشد که بسته به ظرفیت ، وزن، ارزش و قیمت کالاها و همچنین در نظر گرفتن خطر و ایمنی کالاها در هنگام حمل و توجه به مقدار مسافت حمل کالا باید یکی از روش های زیر را انتخاب نمود. حمل و نقل بین المللی می تواند یک حالت پیچیده ای از حمل و نقل جدی و یا اینکه می تواند یک راه ساده از حرکت محموله از نقطه A به نقطه B باشد. در پایان، حمل و نقل اوردن محصوله از یک سمت به سمت دیگر با کمترین هزینه و در کمترین زمان میباشد. اکثر شرکت ها کار کاردن با شرکت های لجستیکی که بتوانند ترکیبی از روش های حمل و نقل را ارائه دهند را ترجیح میدهند. به عنوان نمونه، بسته به نیاز صنعتی ممکن است از روش های مختلف ترخیص کالا استفاده شود.
کار کردن با یک شرکت لجستیکی تنها که حمل و نقل زمینی، هوایی و دریایی را به شما ارائه میدهد می تواند از نظر مالی مقرون به صرفه نباشد و خدمات زنجیره ای را با ارزش افزوده اضافی تامین نماید. روش های مختلف حمل و نقل جهت ترخیص کالا و اینکه کدامیک برای کسب و کار مناسب تر هستند، همه این موارد بستگی به این که تا چه اندازه سریع شما به محموله خود نیاز و یا کالای خریداری شده شما تا چه اندازه ارزشمند میباشد.




ترخیص زمینی کالا


همیشه در بحث حمل و نقل کالاها به جاهای نزدیک به این ایستگاهها، ترخیص کالا از طریق زمینی روش بهتری بوده است. گاهی اوقات شما ممکن است جهت ترخیص کالا به ترکیبی از این خدمات نیاز داشته باشید حمل و نقل زمینی محمولات به وسیله ی کامیون ها و تریلی ها یا حمل به وسیله ی ناوگان ریلی امری کاملا رایج و مرسوم است، در این روش به دلیل عدم نیاز به تخلیه و بارگیری مجزا به وسیله ی جرثقیل ها در بندر و نبود خطرات دریایی مثل طوفان، روش مناسب تری می باشد از لحاظ زمانی ترخیص کالا با این روش بسیار مناسب تر از حمل دریایی خواهد بود. ارزش کالاها در این روش از حمل دریایی بالاتر و به تبع کرایه حمل نیز بالاتر است.



مراحل ترخیص کالای صادراتی


1. ارائه اظهار نامه
فرایند صادرات زمانی شروع میشود که صادر کننده یا کارگزار گمرکی یک اظهارنامه صادراتی را طی پیام ebXML به سیستم الکترونیکی گمرک ارائه دهد.
2. تایید اظهارنامه:
در این مرحله به محض این که سیستم الکترونیکی گمرک داده های اظهارنامه صادرات را دریافت کند، این اطلاعات تحت تایید و اعتبار اولیه قرار میگیرند. در این موارد در صورتی که داده های معتبر شامل هیچ خطایی نباشند، اظهارنامه کالا برای سیستم الکترونیکی گمرک ایجاد میشود. سپس پاسخ پیام به صادر کننده یا کارگزارارسال می شود.علاوه بر این، سیستم اطلاعات منتقل شده را تایید و ان را در یکی از دو دسته خط سبز (مجوز خروج)و خط قرمز(عدم مجوز) قرار میدهد.
3. پرداخت عوارض و مالیات:
مرحله سوم پرداخت عوارض و مالیات میباشد. در حال حاضر، 3 روش پرداخت عوارض و مالیات صادراتی وجود دارد: پرداخت در ساختمان گمرک، پرداخت از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی، و پرداخت عوارض در بانک ها.
4. بازرسی و ترخیص کالا:
مرحله اخر بازرسی و آزادی محموله از گمرک است. در این مرحله، بار به داخل کانتینرها منتقل و به صورت الکترونیکی گزارش کنترل محموله به سیستم الکترونیکی گمرک فرستاده می شود. سیستم الکترونیکی گمرک اطلاعات را تایید و موارد ایراد دار را برای اصلاح آنلاین گزارش میدهد. گزارش کنترل محموله به طور خودکار توسط سیستم ایجاد و سپس پاسخ به فورواردر و صادر کننده یا کارگزار کالا در صورت پیدا نشدن هیچ ایرادی فرستاده میشود. سپس، فورواردر کالا گزارش کنترل محموله را با شماره آن تحویل و محموله را جهت ترخیص به قسمت خروج میبرد. و در اخر، افسر گمرکی در دروازه انتهایی، بازجویی اخر را جهت اینکه ترخیص کالا از مرز مجاز میباشد را انجام میدهد.

پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان