انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
لوله فلکسی چیست

لوله فلکسی چیست

#1
لوله فلکسی امروزه جایگزین مناسبی برای کانال‌های گالوانیزه شده است و به دلیل راحتی در نصب، قابلیت از پیش عایق بودن و .... بسیار مقرون به صرفه هستند.
اصلی‌ترین ویژگی کانال خرطومی انعطاف پذیری آن است. این ویژگی این امکان را فراهم می‌آورد تا نصب لوله در فضاهای با دسترسی کم نیز به راحتی انجام گیرد و هزینه کانال‌کشی کاهش یابد.
از دیگر ویژگی‌های این لوله می توان به از پیش عایق بودن آن اشاره کرد که در شرایطی که راندمان حرارتی و جلوگیری از هدر رفت انرژی در انتقال هوا مهم باشد می‌توان از کانال‌های فلکسیبل عایق‌دار استفاده نمود.
کاربرد لوله فلکسی انتفال هوا
همان طور که گفته شد لوله فلکسی هوا یکی از اجزای مهم سیستم تهویه مطبوع می‌باشد. به دلیل گستردگی کاربرد کانال فلکسیبل در زمینه تهویه هوا، تخلیه آلاینده‌ها و ذرات معلق در مکان‌های صنعتی و همچنین قیمت لوله فلکسیبل خیلی زود این محصول به یکی از محصولات پرفروش بازار تبدیل شد.
 لوله فلکسی‌، قطعاتی صنعتی هستند که به شکل خرطومی و منعطف تولید می‌شوند. 
، پوشش و محافظت از کابل‌های شبکه و برق است. استفاده از این قطعات معمولا برای کابل‌ها در محیط‌های بیرونی و صنعتی رایج است.
انواع لوله فلکسی
لوله‌های فلکسی، به دو نوع کلی روکش‌دار و بدون روکش تقسیم می‌شوند که در ادامه هر یک از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.
لوله‌های فلکسی روکش‌دار
از این نوع لوله‌های فلکسی برای محافظت از کابل‌هایی استفاده می‌شود که در محیط‌های باز یا مرطوب نصب شده‌اند. همچنین استفاده از این نوع لوله‌های فلکسی در نصب دوربین‌های مدار بسته نیز بسیار رایج است. پوشش این نوع لوله‌ها از جنس پی‌وی‌سی است. این روکش‌ها معمولا قابلیت خود خاموش‌شونده دارند؛ بنابراین احتمال آتش‌سوزی کابل‌کشی، وجود ندارد.
لوله‌های فلکسی بدون روکش
این نوع، همانطور که از نامش پیداست، روکش پی‌وی‌سی ندارند. از این نوع لوله‌های فلکسی برای محافظت از سیم‌کشی‌های داخلی استفاده می‌شود.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان