انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تنبیه کودک نوپا

تنبیه کودک نوپا

#1
آیا پدر و مادری وجود دارد که عشق کامل و مطلق نسبت به کودک نوپای خود و در عین حال ناامیدی و عصبانیت را احساس نکرده باشد ؟
کوچولوهای عزیز ما اعصاب ما را آزمایش می کنند زیرا در حال آزمایش مرزها در اطراف خود هستند. هر روز، کم کم، مهارت‌های جدیدی را فرا می‌گیرند و برای استفاده از آن‌ها مضطرب و هیجان‌زده هستند.
گاهی اوقات چرخیدن در یک کودک نوپا سخت است، اما می توان آن را انجام داد. و تعیین قوانین و محدودیت‌ها در حال حاضر - زمانی که فرزند شما در حال یادگیری رفتارهای قابل قبول است - به جلوگیری از مشکلات بزرگ‌تر کمک می‌کند.
در اینجا چند راه وجود دارد که به شما کمک می کند تا جوان خود را در مسیر درست نگه دارید.برای کسب اطلاعات در مورد علایم بیش فعالی کودکان اینجا کلیک کنید


مقاوم باش
وقتی صحبت از نظم و انضباط می شود، مهم است که ثابت قدم باشید. والدینی که به قوانین و عواقب خود پایبند نیستند، فرزندانی ندارند که این قوانین را رعایت کنند. به عنوان مثال، اگر به کودک نوپا خود می گویید که مهلت زمانی نتیجه رفتار منفی است، حتما آن را اجرا کنید. فقط برای چیزهایی که می‌توانید دنبال کنید هشدار بدهید. تهدیدهای توخالی اقتدار شما را تضعیف می کند.
و فراموش نکنید که بچه ها با تماشای بزرگسالان، به ویژه والدینشان، یاد می گیرند. بنابراین مطمئن شوید که رفتار شما الگوی رفتاری شماست. وقتی از فرزندتان می‌خواهید اسباب‌بازی‌ها را بردارد، اگر به جای گذاشتن وسایلتان در اتاق، چیزهای خود را کنار بگذارید، تأثیر بسیار قوی‌تری خواهید داشت.
وسوسه را از بین ببرید
تا به حال متوجه شده اید که کودک نوپای شما می خواهد جهان را کشف و بررسی کند. کودکان نوپا به طور طبیعی کنجکاو هستند، بنابراین سعی کنید تا حد امکان وسوسه ها را از بین ببرید. این بدان معناست که چیزهایی مانند تلویزیون، تلفن و وسایل الکترونیکی را دور از دسترس نگه دارید. همچنین مراقب خطرات خفگی مانند جواهرات، دکمه ها و وسایل کوچکی که بچه ها می توانند در دهان خود بگذارند، باشید.
و همیشه وسایل نظافتی و داروها را در جایی که بچه‌ها نتوانند به آنها دسترسی پیدا کنند نگهداری کنید.
از Distraction یا Redirection استفاده کنید
اگر کودک نوپا به سمت یک شی غیرقابل قبول یا خطرناک می رود، با آرامش به او بگویید "نه" و یا کودک خود را از آن منطقه یا وسیله خطرناک از دسترس خارج کنید یا با فعالیت دیگری حواس او را پرت کنید. این "تغییر مسیر" نامیده می شود و می تواند یک ابزار فوق العاده در کیت ابزار والدین شما باشد.
مهم است که کودک خود را نزنید، سیلی نزنید. در این سن، بچه ها بعید است که بین رفتار و تنبیه بدنی ارتباط برقرار کنند. پیامی که هنگام کتک زدن می‌فرستید این است که وقتی عصبانی هستید ضربه زدن به کسی اشکالی ندارد. کارشناسان می گویند که ضربات کتک زدن موثرتر از سایر اشکال نظم و انضباط مانند تایم اوت نیست.
تایم اوت را تمرین کنید
اگر نیاز دارید که موضع سخت تری با فرزند خود داشته باشید، وقفه های زمانی می تواند شکل موثری از انضباط باشد. تایم اوت موثر است زیرا از توجه مثبت شما خارج است. به عنوان مثال، به یک کودک 2 یا 3 ساله که در حال کتک زدن، گاز گرفتن یا پرتاب غذا است، باید با صدایی آرام و خنثی به او گفت که چرا این رفتار غیرقابل قبول است و به یک منطقه تعیین شده - یک صندلی آشپزخانه یا پایین خانه برده شود. پله - برای یک یا دو دقیقه تا آرام شوید.
به عنوان یک قاعده کلی، حدود 1 دقیقه در هر سال راهنمایی خوبی برای تایم اوت است و 3 تا 5 دقیقه کافی است. تایم اوت های طولانی تر هیچ مزیت اضافه ای ندارد. و اگر فرزندتان بلند شود (و از بازگشت امتناع کند) قبل از اینکه شما علامت بدهید که مهلت پایان یافته است، می توانند تلاش شما را تضعیف کنند. اگر کودک شما قبل از اتمام زمان اوت بلند شد، با آرامش (بدون صحبت یا توجه دیگری) کودک خود را به صندلی یا منطقه بازگردانید.
اطمینان حاصل کنید که ناحیه وقفه به دور از عواملی مانند اسباب بازی یا تلویزیون باشد، و در زمانی که کودک در حالت استراحت نشسته است، هیچ توجهی (حرف زدن، تماس چشمی، نگاه ناراحت) به او جلب نکنید. هر گونه جیغ، گریه یا التماس را نادیده بگیرید. به یاد داشته باشید، تایم اوت فاصله ای از توجه مثبت شماست. بهتر است زمانی که فرزندتان ساکت نشسته است، تایم اوت را پایان دهید. فقط 5 ثانیه بی صدا برای پایان دادن به تایم اوت پس از زمان تعیین شده کافی است.
چگونه از کج خلقی جلوگیری کنیم
حتی خوش رفتارترین کودک نوپا ممکن است گهگاه دچار عصبانیت شود. کج خلقی در دوران کودکی رایج است زیرا کودکان می توانند بیش از آنچه که می توانند بیان کنند درک کنند و این اغلب منجر به ناامیدی می شود.
کودکان نوپا از راه‌های دیگری نیز ناامید می‌شوند، مانند زمانی که نمی‌توانند لباس عروسک بپوشند یا با خواهر یا برادر بزرگ‌ترشان همگام شوند. جنگ قدرت زمانی رخ می دهد که کودک نوپای شما خیلی زود استقلال و استقلال بیشتری می خواهد.
بهترین راه برای مقابله با عصبانیت این است که در صورت امکان از آنها اجتناب کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که ممکن است کمک کند:
  • مطمئن شوید که فرزندتان برای جلب توجه رفتار نمی کند. عادت کنید که کودکتان خوب باشد ("زمان در")، که به معنای پاداش دادن به کودک کوچکتان با توجه و تمجید برای رفتار مثبت است.

  • به کودک نوپاتان کنترل چیزهای کوچک را بدهید. این ممکن است نیاز به استقلال را برآورده کند و عصبانیت ها را دفع کند. انتخاب های جزئی را پیشنهاد دهید که می توانید با آنها زندگی کنید، مانند "آیا با ناهار سیب یا موز می خواهید؟"

  • وقتی بچه‌ها در حال بازی هستند یا سعی می‌کنند بر یک کار جدید مسلط شوند، اسباب‌بازی‌ها و بازی‌های مناسب سن خود را ارائه دهید. همچنین، قبل از اینکه به کارهای چالش برانگیزتر بروید، با چیزی آسان شروع کنید. این باعث ایجاد اعتماد به نفس می شود و آنها را تشویق می کند تا چیزهایی را امتحان کنند که ممکن است خسته کننده باشد.

  • زمانی که فرزندتان چیزی می خواهد، درخواست را با دقت در نظر بگیرید. آیا ظالمانه است؟ اگر نه، سعی کنید انعطاف پذیر باشید.

  • محدودیت های فرزندتان را بشناسید. اگر می دانید کودک نوپا شما خسته است، بهترین زمان برای رفتن به خرید مواد غذایی یا تلاش برای انجام یک کار دیگر نیست.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان