انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آشنایی با انواع لوله و اتصالات پلاستیکی آب

آشنایی با انواع لوله و اتصالات پلاستیکی آب

#1


یکی از کاربرد های مهم لوله و اتصالات پلاستیکی، آب رسانی در مناطق شهری یا روستایی می باشد. به وسیله ی لوله ها و اتصالاتی که از جنس پلاستیک هستند، خطوط انتقال آب در تاسیسات صنعتی و ساختمان های شهری، راه اندازی می شود. به شکل کلی لوله کشی آب سیستم گسترده ای را در بر دارد که برای انتقال دادن آب آشامیدنی به مصرف کنندگان طراحی شده است. این لوله ها در سایز ها و انواع مختلفی تولید می شوند؛ که در ادامه شما را با آنها بیشتر آشنا خواهیم کرد.


با گذر زمان و پیشرفت صنعت پلاستیک،  جایگزین لوله های فلزی شده اند. زیرا این محصولات علاوه بر کیفیت، قیمت مناسب تری دارند. ویژگی این محصولات به شرح زیر است.

مزایای استفاده از لوله های پلاستیکی به جای لوله های فلزی
لوله های پلاستیکی آب داری یکسری ویژگی می باشند که عبارتند از:

1. وزن سبک
2. مقاوم در مقابل حرارت و حفط حرارت موجود در لوله
3. صرفه جویی در مصرف انرژی
4. عملکرد خوب درحفظ حرارت 
5. اتصالات ایمن و قابل اعتماد
6. مقاوم در مقابل خوردگی
7. سازگار با محیط زیست


انواع لوله و اتصالات پلاستیکی

لوله و اتصالات پلاستیکی نیز مانند دیگر تجهیزات دارای انواع مختلفی می باشند. رایج ترین لوله های پلاستیکی  عبارتند از:

انواع لوله های پلی اتلین، لوله‌های پلی بوتیلن، لوله پی وی سی (پلی وینیل کلراید) مانند UPVC و CPVC، لوله‌های پلی پروپیلن و ...


رایج ترین اتصالات پلاستیکی عبارتند از:

زانو، سه راه، چهار راه، بوشن، مهره و ماسوره، آداپتور، درپوش، شیر، سرپوش و ...


لوله های پلی اتیلن
لوله آب پلی اتیلن دارای رنگ های آبی و قرمز، می باشد؛ که رنگ آبی برای آب سرد و رنگ قرمز برای آب گرم طراحی شده است. لوله های پلی اتیلن بسیار قوی و و دارای انعطاف می باشند و می توانند دمای منفی 32 الی مثبت 200 درجه سانتی گراد را تحمل کنند. همچنین این لوله ها در مقابل خورگی بسیار مقاوم هستند. نصب و راه اندازی لوله های پلی اتیلن بسیار راحت است. پلی اتیلن در واقعیت به یکی از گزینه های مناسب برای لوله کشی ها تبدیل شده است، زیرا که کار آنها را راحت تر کرده.


لوله آب سی پی وی سی


لوله آب CPVC دارای یک پلاستیک سخت و در عین حال ارزان قیمت است؛ که برای مقاومت های بالا در مقابل فشار و درجه حرارت زیاد، طراحی و تولید شده است. این ماده معمولا به منظور لوله کشی های آب گرم و همین طور به عنوان لوله وینو هیدروپول به کار گرفته می شود. این نوع لوله به آسانی و به وسیله دستگاه برش لوله یا توسط اره، برش داده می شود. به همین خاطر لوله های سی پی وی سی به وسیله اتصالات پلاستیکی و همین طور چسب حلال مخصوص به شکل دائمی به یکدیگر می چسبند و تا مدت زمان زیادی نیازی به هیچ تعمیر و نگهداری ندارند. 


لوله آب پلاستیکی پی وی سی
لوله های پی وی سی خوردنده نمی باشند، بسیار سبک وزن هستند، به همین خاطر حمل و نقل و همین طور نصب آنها راحت است. تنها معایبی که لوله های پی وی سی دارند این است که مستعد آسیب فیزیکی هستند و در مقابل نور ماوراء بنفش شکننده هستند. همین طور اگر دمای این لوله ها از 65 درجه سانتیگراد بیشتر شود، تغییر شکل خواهند داد و جمع می شوند.
لوله آب یو پی وی سی

 در حال حاضر یکی از بهترین مواد ممکن در ساخت لوله آب ، یو پی وی سی می باشد. بعد از سال ها تلاش، تحقیق، آزمون و خطا در زمینه سیستم های لوله کشی موجب به وجود آمدن محصولی شده است که به آسانی با هر محیط و شرایطی سازگار است. وزن این لوله ها سبک می باشد و با راحت ترین روش ها نصب می شود. UPVC همین طور در ساخت لوله و اتصالات پلاستیکی نیز کاربرد دارد.


قیمت لوله و اتصالات پلاستیکی آب


قیمت لوله های پلاستیکی آب نسبت به لوله های فلزی بسیار پایین تر است و همین طور حمل و اجرای آنها آسان تر می باشد و دچار پوسیدگی و خوردگی نیز نمی شوند. این لوله ها هم از نظر قیمت خرید و هم قیمت دستمزد بسیار کمتر از سایر لوله ها می باشند.


قیمت لوله پلاستیکی به صورت متری یا شاخه ای محاسبه می شود. لوله های پلی اتلین و لوله های پنج لایه به صورت رولی بسته بندی می شوند و به بازار عرضه می گردند. از لوله های پلی اتیلن بیشتر برای آب سرد استفاده می شود.


اتصالاتی که برای لوله های پلاستیکی مناسب است، دو نوع می باشد. یکی کاملا از جنس پلاستیک است و دیگری یک سرش برنجی است. قیمت اتصالات پلاستیکی نیز به نوع و اندازه ی آن بستگی دارد و به صورت سایزی محاسبه می شود. 

اگر قصد خرید لوله و اتصالات پلاستیکی را دارید، از طریق شماره تماس با چشم انداز صنعت بین الملل در ارتباط باشید تا از به روز ترین قیمت ها مطلع شوید.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان