انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راه حل هایی برای درمان سفیدی مو

راه حل هایی برای درمان سفیدی مو

#1
 در گذشته مردم سفیدی مو را نشانه پیری می دانستند. اما امروزه داشتن موهای سفید به خصوص در بین جوانان یک پدیده کاملا طبیعی است. دلایل زیادی وجود دارد که باعث سفیدی زودرس مو می شود. یکی از دلایل اصلی سفید شدن موها استرس است. اگرچه برای افراد بالای 35 سال مشاهده موهای خاکستری رایج است، اما این قانون برای همه افراد صدق نمی کند. برخی ممکن است به دلیل شرایط نامساعد زندگی یا استرس زیاد، زودتر این را تجربه کنند.
خوشبختانه راه حل هایی برای اصلاح و درمان موهای سفید وجود دارد که در صورت رعایت آنها می توانید سال های بیشتری از داشتن موهای مشکی یا قهوه ای لذت ببرید.
مطالب بیشتر: حیوانات خانگی
راه حل هایی برای درمان سفیدی مو
 
همانطور که در مقدمه اشاره کردیم راه حل هایی برای رفع سفیدی مو وجود دارد که در ادامه به توضیح هر کدام می پردازیم:
 
از استرس و اضطراب دوری کنید
 
همانطور که اشاره کردیم، استرس عامل اصلی سفیدی مو است. راه های زیادی برای کاهش استرس وجود دارد. هر زمان که احساس کردید مشکلی برای آنها وجود دارد. قبل از اینکه بدن خود را منقبض کنید، بهتر است مکث کنید و یک نفس عمیق بکشید. سعی کنید در شرایط نامطلوب تا جایی که می توانید آرامش خود را حفظ کنید.
یکی از راه های کاهش استرس در بدن، نوشتن احساسات منفی است. این کار تا حد زیادی رنج و عصبانیت را کاهش می دهد و باعث می شود احساس راحتی بیشتری داشته باشید.
 
تحرک و ورزش کشنده استرس هستند. بنابراین سعی کنید بیشتر به خودتان برسید و تا حد امکان ساعات شبانه روز را به حرکت و ورزش اختصاص دهید. حتی یک پیاده روی ساده می تواند استرس روزانه شما را کاهش دهد.
تمرینات مفیدی در این زمینه وجود دارد. برای رسیدن به آرامش بیشتر می توانید از یوگا و ورزش هایی مانند شنا استفاده کنید. توصیه می کنیم همیشه از برنامه کاری خود جلوتر باشید تا استرس کمتری داشته باشید. وقتی زندگی شما منظم باشد، استرس کمتری را تجربه می کنید.
 
ماساژ پوست سر
 
ماساژ در هر قسمت از بدن باعث افزایش گردش خون می شود. همین امر در مورد پوست سر نیز صادق است. وقتی سر خود را ماساژ می دهید؛ جریان خون به سمت مو حرکت می کند و البته استرس در این حالت بسیار کمتر است. برای این کار می توانید از روغن های گیاهی مانند روغن بادام، روغن کنجد یا روغن نارگیل استفاده کنید تا علاوه بر دریافت فواید ماساژ، از خواص این روغن های سالم نیز بهره مند شوید.
جالب است بدانید که ماساژ پوست سر با مخلوط روغن نارگیل و چند قطره آب لیموی تازه سفیدی موهای شما را تا حد زیادی کاهش می دهد.
 
سیگار کشیدن ممنوع
 
این یک واقعیت است که سیگار زودتر از آنچه فکر می کنید موهای شما را سفید می کند. تحقیقات نشان می دهد که ارتباط قوی بین سیگار کشیدن و سفید شدن زودرس مو وجود دارد. البته این موضوع دلایل علمی دارد. وقتی سیگار می کشید؛ اکسیژن رسانی به سلول های پوست سر کاهش می یابد. بنابراین اگر می خواهید رنگ موهایتان را حفظ کنید، همین امروز تصمیم جدی برای ترک سیگار بگیرید.
 
خواب کافی
 
نه تنها برای جلوگیری از موهای خاکستری؛ بلکه برای تنظیم بدن و داشتن متابولیسم مناسب به خواب کافی نیاز دارید. خواب کافی به سلامت کلی بدن شما کمک می کند. هر فرد بالغ حداقل به ۷ یا ۸ ساعت خواب در روز نیاز دارد. البته داشتن خواب با کیفیت به خصوص خواب شبانه; همچنین استرس شما را در طول روز کاهش می دهد.
 
مصرف کافئین را محدود کنید
 
اگر از جمله افرادی هستید که به نوشیدن روزانه چندین فنجان چای یا قهوه عادت دارید؛ باید بگوییم که متاسفانه در آینده ای نه چندان دور شاهد سفید شدن موهای خود خواهید بود. پس سعی کنید نوشیدنی های کافئین دار را با نوشیدنی های سالم و مغذی جایگزین کنید. البته مصرف متوسط و محدود نوشیدنی های کافئین دار تاثیر زیادی در سفید شدن موها نخواهد داشت.
 
داشتن یک رژیم غذایی سالم
 
تمام فعالیت های اندام های بدن به غذاها و مواد مغذی ای که به بدن می دهید بستگی دارد و مستقیماً تحت تأثیر آنها قرار می گیرد. در مورد سفید کردن مو دقیقاً همینطور است. متخصصان تغذیه توصیه می کنند برای داشتن موهایی سالم باید حداقل 5 واحد میوه و سبزیجات در طول روز مصرف کنید. در واقع اینها ویتامین ها و مواد معدنی و البته پروتئین هایی هستند که می توانند به سلامت پوست، مو و همچنین سلامت عمومی بدن کمک کنند.
 
مطالب بیشتر: سلمانی مردانه
 
حتما می پرسید چه غذاهایی برای رفع سفیدی مو مفید است؟!
 
به منظور جلوگیری از وقوع زودهنگام این رویداد ناخوشایند؛ شما باید انواع ویتامین ها به خصوص ویتامین A را در رژیم غذایی خود داشته باشید. زیرا این ویتامین به سلامت پوست سر کمک می کند و در درخشندگی و شادابی موها تاثیر بسزایی دارد. برای دریافت این ویتامین می توانید به سراغ سبزیجات و میوه های زرد و نارنجی مانند فلفل دلمه ای، هویج و مرکبات بروید.
ویتامین B12 در جلوگیری از سفیدی زودرس موها تاثیر زیادی دارد. این ویتامین در غذاهایی مانند پنیر، شیر، گوشت گوساله، تخم مرغ، موز و ماهی وجود دارد. پس سعی کنید این مواد را در سبد غذایی روزانه خود بگنجانید.
در صورت سفید شدن زودرس موها به خصوص در خانم ها می توان به کمبود آهن در بدن مشکوک شد. برای پیشگیری از کم خونی و مقابله با سفیدی موها، بهتر است غذاهای غنی از آهن مانند گوشت قرمز، جگر، تخم مرغ، کشمش و اسفناج را در برنامه غذایی خود قرار دهید. علاوه بر این مصرف ویتامین C را فراموش نکنید زیرا وجود این ویتامین باعث افزایش جذب آهن در بدن می شود.
از جمله مواد معدنی مفید برای از بین بردن موهای سفید می توان به سلنیوم و پروتئین اشاره کرد. سلنیوم می تواند با رادیکال های آزاد در بدن که یکی از دلایل سفید شدن زودرس موها هستند مبارزه کند. این ماده معدنی در ماهی تن، تخمه آفتابگردان، گردو، مرغ، نان غلات کامل، گوشت گوساله، تخم مرغ و سالمون یافت می شود.
همچنین مواد غذایی حاوی پروتئین باید در برنامه غذایی افراد گنجانده شود. سویا یک منبع پروتئین گیاهی است که می توانید در کنار سایر منابع از آن استفاده کنید. علاوه بر این، منابعی مانند گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهی و محصولات لبنی نیز حاوی پروتئین قابل توجهی هستند.
در این مقاله با عواملی که می توانند از سفید شدن زودرس موها جلوگیری کنند آشنا شدید. در هر صورت مراقبت از مو نه تنها از این عارضه جلوگیری می کند. بلکه موها را شاداب و براق می کند. برای اینکه بتوانید به خوبی از موهای خود مراقبت کنید، باید در فواصل زمانی معین برای کوتاه کردن مو به آرایشگاه بروید. نگهداری از موهای کوتاه راحت تر است.
یکی از آرایشگاه هایی که در تراشیدن و کوتاه کردن موهای مردانه تخصص دارد، آرایشگاه تیپ چین است. برای انجام انواع خدمات اصلاح و پیرایش مردانه مانند آرایش صورت داماد، ماساژ پوست، اصلاح صورت، کوتاهی مو و ... می توانید به این آرایشگاه تخصصی مراجعه کنید.
می توانید در آرایشگاه تخصصی تیپ چین نوبت رزرو کنید; از طریق اپلیکیشن یا وبسایت تیپ چین اقدام کنید.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان