انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
علت درد دندان روکش شده بعد از چند روز

علت درد دندان روکش شده بعد از چند روز

#1
چنانچه بعد از گذشت چند روز از نصب روکش همچنان از درد رنج می‌برید، بهتر است به دندانپزشک خود مراجعه نمایید. زیرا در چنین مواردی درد از بین نرفته و لازم است مورد بررسی قرار بگیرد. علت درد دندان بعد از روکش ممکن است یکی از موارد زیر باشد:
بلند بودن روکش دندان از دلایل درد دندان بعد از روکش
یکی از رایج‌ترین علل درد دندان روکش شده بعد از ۳ الی ۴ روز بلند بودن روکش است. به این خاطر که تاج دندان بلند است، هنگام جویدن تاج با فشار بالایی با دندان مجاور اصابت می‌کند. این فشار و نیروی وارده به دندان روکش شده بازگشته و منجر به ایجاد درد شدید در دندان و فک همچنین تیرکشیدن دندان زیر روکش می‌شود.
حساسیت شدید دندان تراشیده شده
چنانچه دندانپزشک شما پیش از آنکه روکش را نصب کند، مقدار زیادی از ضخامت مینای دندان را تراشیده باشد، عاج یا دنتین را در معرض دید قرار خواهد داد. همین موضوع باعث می‌شود که پس از روکش درد و حساسیت شدیدی در دندان احساس کنید.

برای درد دندان روکش شده چه زمانی به دندانپزشک مراجعه کنیم؟

  1. بعد از انجام روکش دندان درد طی ۳ روز نخست به صورت خود به خود کاهش می‌یابد. ولی در صورت بیشتر شدن این بازه زمانی باید دکتر دندانپزشک خود را در جریان قرار دهید.

  2. چنانچه درد دندان روکش شده پس از گذشت چند ماه یا چند سال همچنان ادامه داشت، بایستی حتما به دکتر دندانپزشک مراجعه کنید.

  3. در صورتی که علت درد دندان بعد از روکش را نمی‌دانید و به طور مداوم و مزمن ادامه‌دار است، حتما نیاز به مراجعه فوری به پزشک دارد.
برای کاهش درد دندان روکش شده چه کاری انجام دهیم؟

مراجعه به دندان‌پزشک نخستین توصیه برای کاهش درد دندان روکش شده  است. ولی در صورت عدم دسترسی به دندان‌پزشک، می‌توان از درمان‌های موقت خانگی نیز بهره مند شد.  این درمان‌ها عبارت است از:

  1. اگر به براکسیسم یا دندان‌قروچه مبتلا هستید، جهت کاهش درد دندان روکش شده بایستی از نایت گارد استفاده نماید.

  2.  مصرف داروهای رفع استرس با تجویز پزشک می‌تواند دندان‌قروچه را از بین ببرد و درد را کاهش دهد.

  3. به هیچ وجه با وسایل نوک‌تیز به روکش دندان ضربه نزنید.

  4. به منظور کاهش درد یک حوله گرم و تمیز بر روی فک خود قرار دهید.

  5. مصرف مسکن‌ و آنتی‌بیوتیک‌ می‌تواند تا هنگام مراجعه به دندان‌پزشک درد را کاهش دهد.
در صورتی که این چهار روش درد دندان شما را کاهش ندهد، برای دریافت اطلاعات بیشتر و انجام معاینات لازم می‌توانید با مطب دکتر محمد نیکزاد در تماس باشید تا علت درد دندان بعد از روکش را بررسی کرده و برای درمان آن اقدام نماید.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان