انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طراحی داخلی آشپزخانه مدرن

طراحی داخلی آشپزخانه مدرن

#1
 برای طراحی فضاهای داخلی ابتدا لازم است که درک و تصور صحیحی از سبک معماری طراحی مد نظر خود داشته باشیم.
طراحی داخلی فضاهای مسکونی به سبک های مختلفی قابلیت انجام دارد,
یکی از سبک های پرطرفدار در طراحی داخلی , طراحی به سبک مدرن میباشد,
در اینجا لازم است که با ویژگی های این سبک آشنا شویم :
*استفاده از خطوط ساده و بی آلایش است و برای دوری از تزیین و تجمل زیاد
استفاده از خطوط عمودی و افقی در طراحی , به این معنا که در طراحی داخلی به سبک مدرن از اشکال هندسی پیچیده و خطوط با زوایای مختلف پرهیز میکنیم و ترجیحا طراحی ها در غالب زوایای 90درجه و خطوط عمودی و افقی انجام میپذیرد.
در طراحی مدرن از شکل های هندسی ساده تر مثل مستطیل یا مربع استفاده می کنند
 
*سادگی در طراحی : از ویژگی های بارز طراحی به سبک مدرن طراحی بر اساس سادگی , پرهیز از شلوغی در فضا میباشد.
*استفاده از متریال های خاص : در سبک طراحی مدرن استفاده از متریال های چوب و سنگ و سرامیک رواج زیادی دارد که البته میبایستی به طرز صحیحی از این مصالح در طراحی هر فضا استفاده کنیم.
*نورپردازی: گر تمام قواعد و اصول طراحی داخلی مدرن و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل با سبک مدرن به درستی انجام شده باشند، تکمیل‌کننده تمام این زیبایی ها یک نورپردازی حرفه ای خواهد بود .استفاده از نورپردازی های اسپات لایت با استفاده از هالوژن ها و چراغ های دیوارکوب با نورپردازی خاص و استفاده از نورپردازی متمرکز توسط آباژور ها منابع نوری متحرک .
چیدمان دکوراسیون داخلی مدرن : در سبک مدرن نیازی نیست که حتما تقارن در قسمت های مختلف خانه رعایت شود و رعایت کردن تقارن مختص سبک کلاسیک است.
 
با توجه به بررسی ویژگی های سبک مدرن , حال به بررسی طراحی داخلی آشپزخانه مدرن میپردازیم:
برای شروع طراحی یک آشپزخانه در ابتدا میبایستی جانمایی تاسیسات آشپزخانه را مشخص نماییم.این جانمایی بر اساس الگوی قرارگیری سینک , گاز و یخچال به شکل دسترسی بصورت مثلث مشخص میشود.
پس از جانمایی صحیح وسایل آشپزخانه طبق لیست لوازم لازم و همچنین خواسته های مالک همچون : ماشین ظرفشویی , مایکرو , فر تو کار یا روکار, قهوه ساز و مابقی وسایل مورد نیاز , پلان و نقشه ی آشپزخانه را ترسیم مینماییم.
جهت طراحی سه بعدی فضای آشپزخانه لازم است که از کلیه ی ضوابط و استانداردهای آشپزخانه اطلاعات کافی داشته باشیم,
اطلاعاتی همچون : استانداردهای مبلمان آشپزخانه ( طول و عرض و عمق ماشین های لباسشویی و ظرفشویی, ابعاد سینک و مابقی تجهیزات....).
طراحی آشپزخانه به سبک مدرن میبایستی از ویژگی های طراحی مدرن نامبرده در بالا پیروی کند,
طراحی سه بعدی آشپزخانه بایستی به شکل ساده طراحی شود, کابینت ها از خطوط عمودی و افقی پیروی کند, از شکست های زیاد و پیچوتاب در طراحی بپرهیزیم و در نهایت آشپزخانه ای با اصول معماری مدرن را طراحی و سه بعدی نماییم.
پس از طراحی نوبت به انتخاب مصالح و متریال آشپزخانه میرسد , در رنگ بندی آشپزخانه میتوانیم از تک رنگ یا دو رنگ استفاده کنیم , برای این کار لازم است که تسلط کافی به مصالح موجود در بازار داشته باشیم.
پس از انتخاب رنگ بندی مناسب , نوبت به نورپردازی فضای آشپزخانه میرسد.
طراحی نورپردازی علاوه بر روشنایی میبایستی در زیبایی آشپزخانه تاثیر مثبتی داشته باشد.
نورپردازی ها را میتوان در در حالت های مختلفی همچون : نورهای خطی زیر کابینت زمینی , نورهای خطی یا هالوژنی  زیر کابینت های هوایی ,نورهای دیواری در بدنه ها تعبیه و جانمایی نمود.
 
برای جمع بندی مطالب طراحی داخلی آشپزخانه به سبک مدرن آیتم های زیر را با هم مجدد بررسی میکنیم:
 
در نظر گرفتن آیتم های طراحی آشپزخانه از قبیل : کابینت آشپزخانه , اپن آشپزخانه , کاشی آشپزخانه ,نورپردازی آشپزخانه , کناف سقف آشپزخانه , پرده و چیدمان آشپزخانه.
 
هرکدام از بخش های نامبرده در بالا میبایستی همزمان با هم طراحی شود تا از لحاظ بصری همبستگی بین اجزای تشکیل دهنده ی یک آشپزخانه بدرستی نمایان شود.
در طراحی آشپزخانه ی مدرن "رنگ" یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در زیبایی این فضا میباشد که عوامل مختلفی همچون , ابعاد و اندازه ی آشپزخانه , مساحت خانه , نورگیری فضای آشپزخانه و ارتفاع سقف ,رنگ بندی آشپزخانه را مشخص مینماید.
 
برای داشتن یک آشپزخانه ی زیبا , کاربردی و مدرن برای منزل , ویلا یا دفتر کار خود میتوانید با ما از طریق شماره تلفن :
09132112767 در ارتباط باشید.
برای انجام طراحی داخلی  لازم است با ارسال فقط ابعاد و اندازه ها و عکس از فضاهای خود از طریق واتساپ و ایمیل در کوتاهترین زمان و کمترین هزینه بهترین طراحی را دریافت نمایید.
 
طراحی داخلی آشپزخانه مدرن
 
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان