انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بهترین NFT های موجود در بازار

بهترین NFT های موجود در بازار

#1
توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به یکی از داغ‌ترین موضوعات در دنیای ارزهای دیجیتال و هنر تبدیل شده‌اند. این دارایی‌های دیجیتال از فناوری بلاک چین برای ارائه اثبات مالکیت و اصالت اقلام دیجیتالی منحصربه‌فرد مانند هنر، موسیقی و کلکسیون‌ها استفاده می‌کنند. با افزایش علاقه به NFT ها، بازار پر از انواع پیشنهادات شده است، از GIF های ساده گرفته تا دنیای مجازی پیچیده. در این مقاله، ما برخی از بهترین NFT های موجود در بازار را بر اساس منحصر به فرد بودن، محبوبیت و پتانسیل ارزش آینده آنها بررسی خواهیم کرد.

یکی از محبوب ترین و نمادین NFT ها CryptoPunks است. این شخصیت های پیکسلی توسط Larva Labs در سال 2017 ایجاد شدند و یکی از اولین نمونه های NFT در نظر گرفته می شوند. هر یک از 10000 کریپتوپانک منحصر به فرد است و مجموعه ای از ویژگی های خاص خود را دارد، مانند رنگ مو، موهای صورت و لوازم جانبی. برخی از کمیاب‌ترین کریپتوپانک‌ها، مانند نسخه‌های زامبی و میمون، در ماه‌های اخیر میلیون‌ها دلار فروخته شده‌اند. جذابیت CryptoPunks در سادگی و اهمیت تاریخی آنها به عنوان یکی از اولین پروژه های NFT نهفته است.

یکی دیگر از پروژه های محبوب NFT، Bored Ape Yacht Club (BAYC) است. BAYC مجموعه ای از 10000 میمون منحصر به فرد است که با دست طراحی شده اند که هر کدام شخصیت و ویژگی های خاص خود را دارند. این پروژه طرفداران زیادی پیدا کرده است، به طوری که بسیاری از کلکسیونرها جوامعی را در اطراف میمون های خود تشکیل می دهند و کالا و هنر را با الهام از این پروژه خلق می کنند. برخی از کمیاب‌ترین میمون‌های BAYC میلیون‌ها دلار فروخته شده‌اند و این پروژه حتی توجه افراد مشهور و موسیقیدانان را به خود جلب کرده است. موفقیت BAYC را می توان به جامعه قوی، آثار هنری جذاب و مفهوم منحصر به فرد آن نسبت داد.

هنر همچنین به یک مقوله محبوب برای NFT ها تبدیل شده است و بسیاری از هنرمندان و گالری های معتبر وارد این فضا می شوند. یکی از برجسته‌ترین نمونه‌ها، «5000 روز اول» بیپل است که در حراجی کریستیز به قیمت رکوردشکنی 69 میلیون دلار فروخته شد. این اثر هنری کلاژی از آثار هنری دیجیتال بیپل است که در طی 13 سال ایجاد شده است. فروش "5000 روز اول" نقطه عطفی برای بازار NFT بود، زیرا نشان داد که هنر دیجیتال می تواند به اندازه هنر فیزیکی ارزشمند باشد. از دیگر پروژه‌های هنری برجسته NFT می‌توان به «مجموعه جابجایی» راریبل و «فرشته بیت کوین» ترور جونز اشاره کرد.

موسیقی نیز سهم عادلانه خود را از پروژه‌های NFT داشته است، با نوازندگان و شرکت‌های ضبط موسیقی راه‌های جدیدی را برای کسب درآمد از موسیقی خود تجربه می‌کنند. یکی از موفق‌ترین پروژه‌های موسیقی NFT، Kings of Leon «NFT Yourself» است که شامل سه نوع NFT است: یکی برای آلبوم، دیگری برای نمایش زنده و دیگری برای هنرهای صوتی و تصویری انحصاری. این پروژه در هفته اول انتشارش 2 میلیون دلار فروش داشت و گروه قصد دارد به انتشار NFT برای آلبوم ها و تورهای آینده ادامه دهد. از دیگر پروژه های برجسته موسیقی NFT می توان به "WarNymph Collection" از Grimes و "Ultraviolet Album" از 3LAU اشاره کرد.

علاوه بر هنر، کلکسیون ها نیز به یک دسته محبوب برای NFT تبدیل شده اند. یکی از منحصربه‌فردترین پروژه‌های کلکسیونی NBA Top Shot است که به طرفداران این امکان را می‌دهد تا نکات برجسته ویدیوی NBA با مجوز رسمی را به عنوان NFT جمع‌آوری کرده و تجارت کنند. این پروژه با فروش بیش از 600 میلیون دلار تا به امروز موفقیت بزرگی داشته است. جذابیت NBA Top Shot در توانایی آن در ارائه روشی جدید برای طرفداران برای تعامل با ورزش و بازیکنان مورد علاقه خود و همچنین پتانسیل NFT های کمیاب و ارزشمند است. از دیگر پروژه های کلکسیونی NFT می توان به Axie Infinity و Decentraland اشاره کرد.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان