انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
معرفی کتاب استبداد (بیست درس از قرن بیستم) اثر تیموتی اسنایدر کتاب استبداد (بیست درس

معرفی کتاب استبداد (بیست درس از قرن بیستم) اثر تیموتی اسنایدر کتاب استبداد (بیست درس

#1
کتاب استبداد (بیست درس از قرن بیستم) نوشته  مورخ مشهور، تیموتی اسنایدر در سال 2017 منتشر شد. اسنایدر که کتاب‌های تحسین شده‌ای دربارۀ تاریخ اروپای قرن بیستم، به ویژه دوران کمونیسم و نازیسم نوشته است، این بار در کتاب اسبتداد به سراغ چرخش آمریکا به سمت اقتدارگرایی رفته و بر مفهوم استبداد و خطر رواجش در ایالات متحده بالاخص با ظهور ترامپ و رفتارهای عجیب و خلاف عرفش تمرکز کرده است

تا همین اواخر، آمریکایی‌ها فکر می‌کردند که در آینده به پیشرفت خود ادامه خواهند داد. آن‌ها گمان می‌کردند که زمانه فاشیسم، نازیسم و کمونیسم را پشت سر گذاشته‌اند. آن‌ها فکر می‌کردند که تاریخ می‌تواند فقط در یک جهت و به سمت دموکراسی و منطق حرکت کند.

در کتاب استبداد (بیست درس از قرن بیستم) چه می‌خوانیم؟
از نظر تیموتی اسنایدر تاریخ می‌تواند به افراد آگاهی و هم هشدار بدهد. در اواخر قرن نوزدهم هم، درست مثل اواخر قرن بیستم بود که گسترش تجارت جهانی انتظارهایی خوشبینانه برای پیشرفت به وجود آورده بود. تیموتی اسنایدر در کتاب استبداد از تاریخ اروپای قرن بیستم صحبت کرده است، او معتقد است این تاریخ نشان می‌دهد که جوامع ممکن است از هم بپاشند، دموکراسی‌ها ممکن است سرنگون شوند، نظام‌های اخلاقی ممکن است فرو بریزند، و انسان‌های عادی ممکن است خود را در موقعیتی بیابند که تفنگ در دست روی گورهای دسته‌جمعی رژه بروند. درک و فهم چرایی این اتفاقات مهم است.

از نظر تیموتی اسنایدر، هم فاشیم و هم کمونیسم واکنش‌‌هایی به جهانی شدن بودند؛ واکنشی به نابرابری‌های واقعی و ملموسی که جهانی‌شدن به بار آورده بود. فاشیست‌ها یکی دو دهه بر مسند قدرت بودند و میراث فکری دست‌نخورده‌ای از خود برجا گذاشتند که هر چقدر می‌گذرد بیشتر معنا پیدا می‌کند. تیموتی‌ اسنایدر معتقد است که باید تاریخ را به قصد شناخت ریشه‌های عمیقِ استبداد واکاوی کرد تا بتوان واکنش‌های مناسبی نشان داد. او در کتاب استبداد نشان می‌دهد که ما از اروپایی‌های قرن بیستم عاقل‌تر یا باهوش‌تر نیستیم که شاهد بودند دموکراسی چطور جای خود را به فاشیسم یا نازیسم یا کمونیسم داد، تنها مزیت ما این است که شاید بتوانیم از تجربیات آن‌ها درس بگیریم.
 
 
می‌توانید کتاب استبداد را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب 30 بوک تهیه نمایید.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان