انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
معرفی کتاب سنگ کاغذ قیچی اثر آلیس فینی

معرفی کتاب سنگ کاغذ قیچی اثر آلیس فینی

#1
کتاب سنگ کاغذ قیچی چهارمین و جدیدترین رمان آلیس فینی، رمان‌نویس بریتانیایی است که در سال 2021 منتشر شد. آلیس فینی ژانرهای معمایی و هیجان‌انگیز می‌نویسد، در کتاب سنگ کاغذ قیچی نیز صحنه‌هایی دلهره‌آور، پرتنش و هیجان‌انگیز خلق کرده است. آلیس فینی با فضایی گوتیک، جوی وهم‌آلود، راوی‌ها و دیدگاه‌های مختلف و حوادث نفس‌گیر شما را وادار می‌کند تا این کتاب را زمین نگذارید.


سال‌ها پیش در سرزمینی دور و باستانی به اسم پادشاهی حیاط پشتی، جنگجویی به نام سنگ زندگی می‌کرد. در همان موقع روی میزی تنها و دور افتاده، جنگجویی بزرگ و افتخار آفرین به نام کاغذ روزگار می‌گذراند و درست در همان زمان، در قلمرو آشپزخانه‌ای در روستایی کوچک، سومین جنگجوی بزرگ زندگی می‌کرد که همه او را قیچی صدا می‌زدند

این سه، قوی‌ترین، باهوش‌ترین و سریع‌ترین جنگجویان در تمام سرزمین‌ها بودند. آن‌ها بارها و بارها قوی‌ترین رقیب‌هایشان یعنی زردآلو، چاپگر، چسب نواری و غیره را شکست داده بودند. اما روزی این جنگجویان به مصاف هم رفتند. حماسی‌ترین نبردها آغاز شد و هرگز به پایان نرسید؛ برای همین کودکان در سراسر جهان بازی سنگ کاغذ قیچی را می‌شناسند و آن را بازی می‌کنند. هدف از این بازی تقویت حس رقابت بین بازیکنان است.

رمان سنگ کاغذ قیچی اثر آلیس فینی با ترجمۀ سحر قدیمی یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و کتابی دلهره‌آور است. در دنیای امروز اعتماد کردن به انسان‌ها هر روز سخت و سخت‌تر می‌شود. حالا چقدر سخت‌تر است که نتوانی چهرۀ عزیزانت را تشخیص بدهی و دچار دلهره و پریشانی باشی و نتوانی به راحتی به هیچکس اعتماد کنی و در کوهستانی برفی با همسرت یک‌جا گیر بیفتی، همسری که به دلایلی اصلاً به او اعتماد نداری...

سنگ کاغذ قیچی روایت آخر هفتۀ یک زوج است. نامه‌های سالگرد ازدواج این دو زوج نیز در طول کتاب پراکنده شده‌اند و نکاتی را به خواننده گوشزد می‌کنند. آلیس فینی در نوشتن رمان‌های پرتعلیق واقعاً به یادماندنی که به لطف رشد شخصیت‌ها و پیچش‌های شگفت‌انگیزشان از تمام شخصیت‌های دیگر متمایز می‌شوند، مهارت دارد و همین مهارت را در نوشتن جدیدترین رمانش سنگ کاغذ قیچی نیز به کار برده است. کتاب سنگ کاغذ قیچیِ آلیس فینی ترکیبی از فضایی غیرمنتظره -کلیسایی که به یک مهمانخانه تبدیل شده- فصلی سرد و زمستانی،کلیسایی کوچک و دور افتاده در اسکاتلند و گم شده میان بوران برف، پس زمینۀ عالی، داستانی شگفت‌آور و سعادت از بین رفتۀ یک زندگی زناشویی است.
 
اگر از داستان‌هایی که حس تعلیق و دلهره را در شما برمی‌انگیزند لذت می‌برید، حتما کتاب‌های آلیس فینی را بخوانید. این نویسندۀ داستان‌های هیجان‌انگیز و پرپیچ و خم، با کتاب جدیدش سنگ کاغذ قیچی، با شخصیت‌هایی غیرقابل پیش‌بینی شما را به دل کوهستانی تاریک و مرموز می‌کشاند. زن و شوهری در این مسیر خطرناک گیر افتاده‌اند و خوشبختی‌شان ممکن است زودتر از آنچه فکر می‌کردند به پایان برسد.
می‌توانید کتاب سنگ کاغذ قیچی را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب 30 بوک تهیه نمایید.
 
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان