انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
معرفی کتاب انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور فرانکل

معرفی کتاب انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور فرانکل

#1
انسان در جستجوی معنا کتاب ارزشمند ویکتور فرانکل است که در سال 1946 منتشر شد. ویکتور فرانکل کتاب را بر حسب تجربیات خودش به عنوان یک زندانی در اردوگاه‌های کار اجباری نازی‌ها در طول جنگ جهانی دوم نوشت و به شرح روش روان‌درمانی خود که شامل خلق معنا از دردها و رنج‌ها و آسیب‌ها به منظور تحمل راحت‌تر درد و زندگی هدفمند است پرداخت.


کتاب انسان در جستجوی معنا بر روی اندیشه و سبک زندگی شما تأثیر مثبت بسیار زیادی می‌گذارد. این کتاب اثری تکرارنشدنی است. در این مقاله شما با سرگذشت و چرایی نوشته شدن این کتاب آَشنا خواهید شد و در خواهید یافت که باید حتماً یک نسخه از این کتاب را در قفسۀ کتاب‌های خودیاری‌تان داشته باشید تا زندگی‌تان را بهبود ببخشید.

کتاب انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور فرانکل با ترجمۀ امیر لاهوتی یکی از مشهورترین کتاب‌های روان‌شناختی در سرتاسر جهان است. ویکتور فرانکل، متخصص مغز و اعصاب اتریشی و بازماندۀ فجایع هولوکاست این کتاب را نوشته است. به گفتۀ فرانکل، این‌که یک زندانی چقدر دوام بیاورد بسیار بستگی به نحوۀ تصور آینده در ذهنش دارد. ویکتور فرانکل در این کتاب به این سؤال پاسخ داده است که زندگی روزمره در یک اردوگاه کار اجباری چگونه در ذهن یک زندانی عادی منعکس شده است؟ 

بخش اول کتاب تحلیل فرانکل از تجربیاتش در اردوگاه‌های کار اجباری نازی‌هاست در حالی‌که بخش دوم، ایده‌های فرانکل دربارۀ معنا و نظریه‌اش به نام لوگوتراپی است. انسان در جستجوی معنا کتابی ساده و درعین‌حال عمیق و تأمل برانگیز است. فرانکل بنیان‌گذار مکتب روان‌شناسی معنادرمانی یا لوگوتراپی است و این کتاب در درستۀ روان‌شناسی وجودی قرار می‌گیرد. کتاب‌ها و سخنرانی‌های فرانکل که چندین مرتبه جایزه برده‌اند الهام‌بخش‌ترین آثار در زمینۀ یافتن معنای زندگی و رنج هستند. انسان در جستجوی معنا پس از انتشار ارزش و توجه بالایی را نصیب خود کرد. علت این امر آن است که فرانکل در نقل خاطرات خودش از اردوگاه‌های کار اجباری آشوویتس با بیانی منطقی و شیوۀ مستقیم و گزارشی سبک رئالیستی به کتاب می‌بخشد و رنج و درد عمیقی که در آنجا تجربه کرده است را به‌صورت ساده توصیف می‌کند.
خواندن این کتاب برای هرکسی که معنای زندگی‌اش را گم‌کرده و خیال می‌کند که پایان زندگی‌اش فرارسیده و ناامیدی گریبانش را گرفته است توصیه می‌شود. انسان در جستجوی معنا، کتابی است که اگر با توجه و مستمر خوانده شود به‌احتمال زیاد می‌تواند راه حلی برای احساس افسردگی خوانندگان باشد.
دستسری آسان و ساده از طریق سایت 30بوک.

Butterfly
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان