انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
معرفی کتاب

معرفی کتاب

#1
معرفی کتاب مغازه خودکشی اثر ژان تولی
 
کتاب مغازه خودکشی نوشتۀ ژان تولی نویسندۀ فرانسوی است. عنوان اصلی کتاب به فرانسوی (Le Magasin des suicides) است که در سال 2007 منتشر شد و سپس سو دایسون آن را به انگلیسی ترجمه کرد. ژانر کتاب مغازه خودکشی، کمدی سیاه است. ژان تولی در رمان مغازۀ خودکشی با زبانی طنزآلود،‌ جنبه‌های تاریک زندگی را به تصویر کشیده و با مرگ و خودکشی شوخی می‌کند.
تاب مغازۀ خودکشی رمانی پُر از امید و در عین حال فوق‌العاده سیاه است. کتاب پایانی چالش‌برانگیز دارد و نویسنده سعی کرده با قواعد دنیای فانتزی بازی کند. با ما همراه شوید تا بیشتر کتاب مغازه خودکشی آشنا شوید.

رمان مغازۀ خودکشی اثر ژان تولی با ترجمۀ احسان کرم‌ویسی یکی از تلخ‌ترین، سیاه‌ترین و درخشان‌ترین آثار فانتزی سیاه است. کتاب مغازه خودکشی فانتزی سیاهِ تکان‌دهنده‌ای است که توجۀ بسیاری را به خود جلب کرد. کتاب مغازه خودکشی در دورۀ نزدیک به آخرالزمان اتفاق می‌افتد، زمانی که انسان‌ها تمام منابع طبیعی را از بین بُرده و حالا به شدت افسرده شده‌اند و برای خلاص شدن دست به خودکشی می‌زنند. خانوادۀ تواچ هم ابزار خودکشی را برای مردم فراهم می‌کنند. فرزندان تواچ به طرز تحسین‌آمیزی راه والدین‌شان را دنبال می‌کنند اما شخصیت اصلی کتاب، آلن تواچ و کوچک‌ترین فرد خانوادۀ تواچ نمی‌تواند تاریکی را ببیند و راه آن‌ها را ادامه دهد. آلنِ همیشه شاد، تنها چیزی که می‌تواند ببیند جنبۀ روشن زندگی‌ست

بنابراین سعی می‌کند که با نابود کردن سیاه‌بینی و حزنِ خانواده‌اش، به آن‌ها عشق به زندگی بیاموزد. نویسنده موقع انتخاب نام اعضای خانوادۀ اصلی هنرمندانه به موضوع کتابش اشاره کرده است و نام‌ها پژواک نام افراد سرشناس تاریخ است که دست به خودکشی زده‌اند. نام شخصیت اصلی داستان هم تداعی‌کنندۀ نام آلن تورینگ، دانشمند و ریاضی‌دان نابغۀ انگلیسی است. تورینگ در آخر عمر به دلایلی افسرده شد و در سال 1954 برای آخرین بار به اتاق خوابش رفت. صبح روز بعد خدمتکارش جسد بی‌جان او را روی تخت خواب یافت و کنار تخت هم سیبی گاز زده افتاده بود. آزمایش سم‌شناسی نشان داد که سیب به سیانور آغشته بوده است
حضور همیشگی مرگ، تلاش برای ساختن امید و ادامه دادن به زندگی، نبردی نمادین بین مرگ و زندگی و قلم هنرمندانۀ نویسنده و کتابی مملو از شوخی‌های ظریف، خواننده را میخکوب می‌کند. شخصیت‌ها باور پذیرند و خواننده خیلی راحت می‌تواند با آن‌ها ارتباط برقرار کند. رمان کوتاه و غیرمنتظره است. نویسنده به زیبایی و با ظرافت تمام ابزار خودکشی مغازه را شرح داده و خواننده می‌تواند به راحتی تمام آن مکان شوم را در ذهنش تجسم کند.
دسترسی آسان و سریع به کتاب به وسیله سایت سی‌بوک.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان