انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
جیمز کامرون

جیمز کامرون

#1
جیمز کامرون، (متولد 16 اوت 1954، کاپوسکاسینگ، انتاریو، کانادا)، فیلمساز کانادایی که به خاطر دید گسترده و فیلم‌های جلوه‌های ویژه نوآورانه‌اش، به ویژه تایتانیک (1997)، که برای آن برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد، شهرت دارد. آواتار (2009).

کامرون در کودکی هنر خوانده است. او بعداً نقاشی هایی را ارائه کرد که در تایتانیک نقش برجسته ای داشتند. در سال 1971 خانواده او به کالیفرنیا نقل مکان کردند. پس از تحصیل در رشته فیزیک در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در فولرتون، کامرون در یک سری مشاغل از جمله ماشین‌کار و راننده کامیون کار کرد، قبل از اینکه تماشای جنگ ستارگان (1977) به او الهام بخشید تا توانش را در فیلم‌سازی امتحان کند.

در سال 1980 کامرون به عنوان طراح تولید استخدام شد و سال بعد اولین کارگردانی خود را با Piranha II: The Spawning انجام داد. این فیلم که در باکس آفیس شکست خورد، کامرون را تشویق کرد تا مطالب خود را بنویسد. نتیجه ترمیناتور (1984) بود، یک اکشن مهیج در مورد یک ربات کتک زن که بازیگر آرنولد شوارتزنگر را به یک ستاره تبدیل کرد و کامرون را به عنوان یک فیلمساز قابل مالی معرفی کرد. مجموعه‌ای از عکس‌های با تکنولوژی بالا و بودجه کلان، از جمله Aliens (1986) و The Abyss (1989) که هر کدام جایزه اسکار بهترین جلوه‌های بصری، Terminator 2: Judgment Day (1991) و True Lies (1994) را دریافت کردند. ). در سال 1992 کامرون شرکت تولید خود را به نام Lightstorm Entertainment تأسیس کرد و سال بعد او Digital Domain را که یک شرکت جلوه‌های پیشرفته بود، تأسیس کرد.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان