انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
امینم کیست؟

امینم کیست؟

#1
امینم، با نام مارشال بروس ماترز سوم، (زاده ۱۷ اکتبر ۱۹۷۲، سنت جوزف، میسوری، ایالات متحده)، خواننده رپ، تهیه‌کننده موسیقی و بازیگر آمریکایی که به عنوان یکی از جنجالی‌ترین و پرفروش‌ترین هنرمندان جهان شناخته می‌شد. اوایل قرن 21

مادرز دوران کودکی پرتلاطمی را سپری کرد که با فقر و اتهامات سوءاستفاده همراه بود. در ۱۴ سالگی شروع به رپ زدن در کلوب‌های دیترویت، میشیگان کرد و وقتی غیبت‌های غیرموجه او را برای سال سوم در کلاس نهم نگه داشت، مدرسه را رها کرد و مصمم بود که آن را در موسیقی هیپ هاپ بسازد. به عنوان امینم، او در زیرزمینی هیپ هاپ نامی برای خود دست و پا کرد، هم به عنوان یک هنرمند انفرادی و هم به عنوان یکی از اعضای گروه رپ رپ مستقر در دیترویت D12 (همچنین به عنوان دوجین کثیف نیز شناخته می شود). با این حال، اولین آلبوم او، بی نهایت (1996)، فروش ضعیفی داشت و او همچنان به کارهای پست خود ادامه داد.

هنگامی که امینم در المپیک رپ 1997 در لس آنجلس در رشته سبک آزاد دوم شد، مورد توجه دکتر دره، عضو موسس رپرهای پیشگام N.W.A قرار گرفت. و رئیس Aftermath Entertainment. در آن زمان، امینم شخصیت اسلیم شیدی بی مهار را پیدا کرده بود، که با اشعار اغلب مبتذل و خشن، آی دی امینم را صدا می کرد. امینم در اوایل سال 1999 با دکتر Dre به عنوان تهیه کننده و مربی خود، The Slim Shady LP را منتشر کرد. با بهره مندی از موزیک ویدیوی مبتکرانه کانال گشت و گذار برای آهنگ موفق "My Name Is" و اعتبار فوری مشارکت دکتر Dre، آلبوم. چندین میلیون نسخه فروخت و امینم برنده دو جایزه گرمی و چهار جایزه موسیقی ویدئویی ام تی وی شد.


ترانه‌های امینم که مبتنی بر تجربه زندگی او بود، اما ظاهراً منعکس‌کننده یک روان پریشان بود، خشم بسیاری را برانگیخت، از جمله اتحاد همجنس‌گرایان و لزبین‌ها علیه افترا، که او را به عنوان یک زن‌زن همجنس‌گرا محکوم می‌کرد. رابطه پر سر و صدا او با همسرش، کیم، در آهنگ هایی که در آن او درباره قتل او رپ می کرد، شرح داده شد. در سال 2000، امینم متهم به حمله به مردی شد که او را می‌بوسد. این زوج در سال 2001 طلاق گرفتند و رابطه آنها همچنان پرتنش بود (در سال 2006 این زوج دوباره ازدواج کردند و دوباره طلاق گرفتند). مادرش نیز از او به دلیل بدنام کردن او در ترانه ها و مصاحبه ها شکایت کرد.

در سال 2000 امینم The Marshall Mathers LP را منتشر کرد که رکوردی را در ایالات متحده برای سریعترین فروش آلبوم رپ به ثبت رساند. موفقیت باورنکردنی این آلبوم، که شامل تک آهنگ های هیجان انگیز "The Real Slim Shady" و "Stan" بود، جنجال بیشتری را به همراه داشت. برای ساکت کردن منتقدان، در سال 2001 امینم در مراسم اهدای جوایز گرمی، موسیقی دان آشکارا همجنس گرا، امینم دوئت اجرا کرد، جایی که The Marshall Mathers LP نامزد بهترین آلبوم سال شد. بعداً در همان سال او آلبوم Devil’s Night را با D12 ضبط کرد و با گروه به تور رفت. او همچنین شرکت ضبط موسیقی خود را به نام Shady Records ایجاد کرد. گروه D12، 50 Cent و دیگر رپرها با این لیبل قرارداد امضا کردند و آلبوم هایی منتشر کردند.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان