انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
8 نکته برای مراقبت از دست برای دست های زیبا

8 نکته برای مراقبت از دست برای دست های زیبا

#1
بسیاری از مردم فکر می کنند که مراقبت از پوست تنها به استفاده از محصولات مراقبت از پوست صورت بستگی دارد. در حالی که مراقبت از پوست دست نیز بسیار مهم است. دست ها پر استفاده ترین قسمت بدن هستند. از طریق دستان خود می توانیم کار کنیم و زندگی کنیم. اما نکاتی برای مراقبت از پوست دست چیست؟! اگر پوست دستان شما نرم و صاف باشد، قطعا احساس بهتری خواهید داشت و این نشان از اهمیت شما برای خود دارد. همچنین بخوانید در مورد بهترین آرایشگاه مردانه در کرج

 

اما چگونه باید از پوست دست مراقبت کنیم؟

 

8 نکته مهم برای مراقبت از دست

 

به طور کلی خانم ها به دلیل استفاده از مواد شوینده هنگام نظافت منزل دچار فرسودگی و پیری زیادی می شوند، بنابراین باید مراقب کار خود باشند و از آنها محافظت کنند. مهم ترین نکاتی که به شما کمک می کند دست هایی زیبا و جوان داشته باشید عبارتند از:

 

1.    شستن صحیح دست ها را یاد بگیرید

 

شاید شستن دست ها برای شما مهم نباشد، اما می تواند تاثیر زیادی بر سلامت پوست شما داشته باشد. اگر آلرژی دارید، دست های خود را حداقل چند بار در روز بشویید. باید به دنبال یک ضدعفونی کننده ملایم دست باشید.

اگر بدانید که چگونه دست های خود را به درستی بشویید، عوارض کمتری مانند خشکی و پوسته پوسته شدن دست های خود خواهید داشت. سعی کنید دست های خود را با آب گرم یا سرد بشویید. آب داغ پوست را خشک می کند. با رعایت این نکات ساده می توانید به پوست ایده آل خود نزدیک شوید. همچنین بخوانید در مورد اصلاح سگ در منزل و کرج

 

2.    استفاده از دستکش را دست کم نگیرید

 

هیچ چیز مانند مواد شیمیایی نمی تواند به دست های ارزشمند شما آسیب برساند. بنابراین، هنگام استفاده از این مواد برای تمیز کردن، استفاده از دستکش های مخصوص را فراموش نکنید. دستکش های سیلیکونی بهترین انتخاب برای این کار هستند. علاوه بر مواد شیمیایی، هوای بسیار سرد نیز می تواند به پوست دست آسیب برساند. بنابراین در هوای سرد پاییز و زمستان بهتر است از دستکش های نخی یا پشمی استفاده کنید.

 

3.    از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

 

همه ما در مورد مزایای استفاده از مرطوب کننده شنیده ایم، اما دلیل قانع کننده ای وجود دارد که رطوبت را برای همیشه به بخشی منظم از پوست خود تبدیل کنید. استفاده از مرطوب کننده لایه ای ضخیم روی پوست دست ایجاد می کند. این لایه مانند یک لایه محافظ از پوست محافظت می کند و از پیری زودرس پوست دست ها جلوگیری می کند.

این به تنهایی دلیل کافی برای استفاده همیشه از یک مرطوب کننده است. بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده بعد از دوش گرفتن، بعد از شستن دست ها و بعد از پاکسازی یا لایه برداری دست است. البته بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده قبل از خواب و بعد از بیدار شدن از خواب است.

 

4.    استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید

 

نور خورشید، به خصوص اگر مستقیم باشد، می تواند دشمن کاملی برای پوست شما باشد. درمان لکه های ناشی از آفتاب سخت تر است. به همین دلیل شایسته است از وقوع چنین حادثه ناخوشایندی جلوگیری شود. برای این کار می توانید یک ضد آفتاب با کیفیت بالا مصرف کنید و 10 دقیقه قبل از بیرون رفتن از آن استفاده کنید.

 

5.    لایه برداری کنید

 

لایه برداری یا حذف سلول های مرده پوست یکی از بهترین راه ها برای جوان سازی پوست صورت و دست هاست. لایه برداری به پوست دست کمک می کند تا نرمی خاصی داشته باشد. البته لایه برداری های خانگی بهتر از انواع شیمیایی هستند و عوارضی ندارند. بهتر است هفته ای دو بار لایه برداری پوست انجام شود. با این حال، اگر پوست خشک یا حساسی دارید، این کار را نکنید زیرا باعث تحریک پوست شما می شود.همچین بخوانید در مورد خدمات ماساژ در منزل

اگر نمی خواهید از فیلرها و اسکراب های موجود در بازار استفاده کنید. می توانید یک اسکراب خانگی در خانه تهیه کنید. برای این کار فقط به نمک یا شکر نیاز دارید. 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با 1 قاشق چای خوری شکر مخلوط کرده و چند قطره لیمو به آن اضافه کنید. با این دستور ساده می توانید یک اسکراب لایه بردار خانگی عالی درست کنید.

 

6.    یک ماساژ را در برنامه خود قرار دهید

 

ماساژ پوست یک روش ساده و موثر برای جوانسازی پوست دست است. می توانید این کار را یک بار در هفته پس از استفاده از مرطوب کننده یا لوسیون انجام دهید. مطمئن شوید که بعد از چند هفته اثرات مثبت ماساژ را خواهید دید.

 

7.    مراقبت از ناخن

 

چه بخواهید چه نخواهید، ناخن ها نقش مهمی در زیبایی دستان شما دارند. همه از ناخن های مرتب و تمیز راضی هستند، اما برای رسیدن به این هدف، نگهداری منظم ضروری است. اگر ناخن ها به درستی نگهداری نشوند، باعث رشد باکتری ها و قارچ ها می شوند. بنابراین باید همیشه ناخن های خود را تمیز و خشک نگه دارید و روی آن ها مرطوب کننده بزنید. توصیه می کنیم استفاده از استون و پاک کننده های لاک ناخن را به حداقل برسانید. بنابراین شما لطف بزرگی به ناخن های خود کرده اید.

 

8.    خوب غذا بخورید

 

تغذیه صحیح می تواند به شما کمک کند تا ناخن های سالم و پوستی شاداب داشته باشید. باید بدانید که کمبود ویتامین B (B) پوست و ناخن ها را شکننده و حساس می کند. علاوه بر این، کمبود کلسیم می تواند باعث شکننده و خشک شدن ناخن ها شود. بنابراین از غذاهای حاوی این مواد استفاده کنید.

البته بسیاری از افراد ترجیح می دهند از مکمل های ویتامین B برای مقابله با مشکلات پوست و ناخن استفاده کنند. در این راستا توصیه می کنیم قبل از استفاده از هر مکملی با پزشک خود مشورت کنید.

 

ماسک های خانگی برای مراقبت از دست نیز مفید هستند

 

با آب لیمو و گلاب ماسک کنید

 

اگر پوست دستتان خشک است؛ می توانید از ماسک های خانگی استفاده کنید. برای این کار کافی است یک قاشق آب لیموی تازه را با یک قاشق گلیسیرین و 5 قطره گلاب مخلوط کنید و دستان خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه ماساژ دهید.

 

ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ به دلیل داشتن پروتئین بالا و سایر مواد مغذی می تواند بهترین انتخاب برای تغذیه پوست آسیب دیده باشد. برای این منظور سفیده تخم مرغ را با کمی عسل مخلوط کرده و تا زمانی که پف سفید رنگ شود ادامه دهید. در نهایت، آن را به پوست دست خود بمالید و پس از چند دقیقه با آب گرم بشویید.

 

ماسک خیار

 

خیار همیشه به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی پوست توصیه می شود. می توانید برش های خیار را در پوست قرار دهید. همچنین مخلوط خیار رنده شده و گلیسیرین می تواند ترکیبی عالی برای دستان شما باشد.
اگر می خواهید خدماتی مانند ماساژ و ماسک دریافت کنید از سالن استفاده کنید. می توانید از طریق وب سایت و اپلیکیشن تیپ چین قرار ملاقات بگذارید. آرایشگاه تیپ چین با کادری ماهر و حرفه ای می تواند انواع خدمات مربوط به کوتاهی مو، کوتاهی مو، اصلاح صورت و ابرو، آرایش صورت، نظافت حیوانات خانگی و ... را به شما ارائه دهد. همچنان امکان ارائه هر نوع خدماتی در محل درخواستی شما وجود دارد.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان