انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
انواع روش های کاشی کاری

انواع روش های کاشی کاری

#1
کاشی کاری یکی از آن مشاغلی است که نیاز به ظرافت و توجه زیادی به جزئیات دارد. حتی کوچکترین اشتباه می تواند بر کسب و کار شما تأثیر منفی بگذارد و محیطی ناهموار و نامتعادل ایجاد کند.

با یادگیری تکنیک ها و ظرافت های کاشی کاری، قادر خواهید بود کاشی هایی صاف و یکدست ایجاد کنید. شاید برای شما هم چنین سوالی پیش بیاید که چگونه کاشی کاری کنیم و روش صحیح کاشی کاری چیست؟ در این مقاله نحوه ساخت موزاییک ساده و نکات مهم را به شما آموزش می دهیم.

آموزش کاشی کاری و کار با کاشی و سرامیک کف یکی از موارد پرکاربرد در آموزش کاشی کاری و نصب کاشی و سرامیک در بین علاقه مندان به این سبک دکوراسیون می باشد. امروزه یکی از بهترین و پرطرفدارترین روش های پوشش کف و دیوار، نصب کاشی و سرامیک مخصوصاً برای پوشش کف می باشد.
برخلاف تصور اکثر مردم، کاشی کاری نیاز به دقت و دقت زیادی دارد، بنابراین افراد با تجربه زیاد و متخصص در نقش نصاب کاشی و سرامیک، فعالیت های خاصی را در زمینه کاشی و سرامیک در مناطق مختلف خانه برای جابجایی انجام می دهند.

[عکس: 0-3-1280x720.jpg]

اهمیت نصب کاشی و سرامیک

کف سازی کاشی و سرامیک یکی از موارد رایج و پرکاربرد است که به عنوان پوشش نهایی دیوارها و کف خانه مورد استفاده قرار می گیرد. کاشی کاری کاشی و سرامیک را می توان یکی از روش های موثر در پوشش کف و دیوارها دانست که علاوه بر زیبایی به فضا، باعث ایجاد عایق نیز می شود.
اما اگر برای نصب کاشی ها از چسب کاشی و سرامیک با کیفیت شورلول استفاده کنید علاوه بر سرعت بخشیدن به کارها دوام و استحکام سازه نیز بالا می رود


کاشی کاری آشپزخانه

یکی از جلوه های زیبایی که نشان از مهارت و مهارت پیمانکاران ساختمان دارد، بک اسپلش کاشی در آشپزخانه است. استفاده از کاشی های مدرن و جدید در رنگ ها و طرح های مختلف برای کاشی آشپزخانه تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون منزل دارد. برای این کار فراموش نکنید که از یک سرامیست باتجربه و ماهر بخواهید با کمک هنر خود آشپزخانه را به اتاقی دلپذیر تبدیل کند. پس از اتمام ساخت و ساز ساختمان، یعنی پس از عایق کاری، بهتر است کاشی های آشپزخانه را بچینید.
برای دیوارها از کاشی هایی استفاده می شود که ابعاد مستطیلی دارند و همچنین دارای طرح های روستایی و برجسته هستند. و کاشی هایی با ابعاد مربع مانند 40x40، 60x60، 80x80، 100x100 معمولا برای کف استفاده می شود.
برای فضاهای معلق از کاشی سرامیک 40*40 استفاده شده است، این ابعاد برای استفاده در آشپزخانه، حمام، استخر و کف بالکن مناسب است که از تجمع آب جلوگیری می کند.

در واقع اگر هنوز گچ کاری دیوارها و سقف را شروع نکرده اید، زمان کاشی کاری آشپزخانه فرا رسیده است. این کار در سه مرحله انجام می شود:
اولین قدم نصب دیوارها است
کف کاشی مرحله دوم است
قسمت سوم قفسه بین کابینت ها قرار دارد
برای کاشی کاری دیوار آشپزخانه، ابتدا یک کاشی کار ماهر باید دیوارها را از موادی مانند گرد و غبار، پریز و غیره تمیز کند. سپس با استفاده از نخ های بافته شده به رنگ پودری، خطوط عمودی و افقی را روی دیوار آشپزخانه ایجاد کنید. این کار برای صاف کردن سطوح انجام می شود. در مرحله بعد کاشی ها به دیوار متصل می شوند.
برای کاشی کف آشپزخانه از کاشی های مقاوم و سرامیکی با سطح صاف استفاده می شود. کف آشپزخانه معمولاً سریعتر از دیوارها لکه می‌شود، بنابراین هنگام انتخاب کاشی باید نوع آن را انتخاب کنید که تمیز کردن آن آسان باشد. پوشش کف نیز با ملات انجام می شود. در پایان کار از دوغاب برای پرکردن درزهای بین کاشی ها استفاده می کنند. کاشی کاری بین کابینت ها نیز پس از اتمام نصب کابینت انجام می شود.
[عکس: 3-3-1024x683.jpg]


کاشی کاری سرویس بهداشتی

یکی از قسمت های مهم هر خانه حمام است. روکش حمام با کاشی را نیز می توان بخشی از دکوراسیون داخلی خانه دانست. برای تزیین این مناطق از کاشی های مدرن یا سنتی بنا به سلیقه صاحب خانه استفاده می شود. کاشی کاری حمام فضا را کم نمی کند، بنابراین حتی اگر توالت و حمام خیلی کوچک باشند، می توان آنها را کاشی کرد. نکته مهمی که در مواجهه با ساختمان با کاشی باید به آن توجه کرد، نوع کاشی و کیفیت آن است.

کاشی هایی با ابعاد 40*40 انتخاب مناسبی برای استفاده در سرویس بهداشتی می باشد.

استفاده از کاشی های رویه در رنگ های مختلف کمک زیادی به تزئین سرویس بهداشتی می کند. رنگ کاشی های حمام معمولاً متفاوت از رنگ کاشی های آشپزخانه انتخاب می شود. آبی، سبز، خاکستری، زرد، قرمز و سفید از جمله رنگ‌هایی هستند که در کاشی‌های حمام استفاده می‌شوند، اما در بین همه رنگ‌ها، رنگ سفید محبوب‌ترین رنگ است و در تصویر دیده نمی‌شود.
انواع کثیفی ها و کثیفی ها در کاشی های سفید دیده می شود، ست کردن رنگ سایر وسایل با کاشی های سفید بسیار آسان است. مراحل چسباندن کاشی در حمام مشابه مراحل آشپزخانه است. بنابراین صنعتگر ماهر ابتدا کاشی ها و سپس کاشی ها را می چسباند.
به خاطر داشته باشید بعد از کاشی کاشی سرویس بهداشتی به دلیل مجاورت با رطوبت و آب از پودر بندکشی ضدآب استفاده کنید

کاشی کاری شکسته


کاشی های شکسته یکی از ایده های خلاقانه و منحصر به فردی است که برای زیباسازی دیوارها استفاده می شود. این هنر تنها برای دیوارهای داخلی ساختمان نیست بلکه می توان از این هنر زیبا در خارج از ساختمان نیز استفاده کرد. در واقع هیچ محدودیتی برای کاشی های شکسته وجود ندارد.

هنر کاشی شکسته را می توان با کمترین هزینه اجرا کرد زیرا در آن از کاشی و سرامیک شکسته و بی مصرف استفاده می شود.دیوارها یکی از مهمترین قسمت ها برای زیباسازی شهرها هستند. چسباندن کاشی های شکسته علاوه بر جلوه زیبا، مقاومت دیوارها را افزایش می دهد. قابلیت شستشوی دیوار یکی دیگر از ویژگی های مثبت موزاییک های شکسته است


[عکس: 0-3-1280x720.jpg]

کاشی کاری مدرن

این نوع سبک، مدرن ترین نوع کاشی های ساختمانی است و برخلاف نوع سنتی، کاشی های مورد استفاده در این سبک از رنگ های گرم و جالبی برخوردار است. در روش سنتی نصب اغلب از رنگ های سرد استفاده می شود، اما کاشی های مدرن بیشتر تمرکز و توجه دارند. لذت بصری، تاثیرگذاری، هیجان از ویژگی های اصلی این روش است.

استفاده از مصالحی مانند گچ تخته یا بتن در طراحی داخلی مدرن استفاده می شود. یکی دیگر از انواع کاشی های مدرن استفاده از کاشی معرق است. این مواد جلوه بسیار خوبی در آشپزخانه و سرویس بهداشتی می دهند و نور را منعکس می کنند. بالانس نیز با خاک، سنگ طبیعی و آجرهای زیبا در رنگ ها و اندازه های بزرگ به شکل مستطیل و مربع انجام می شود.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان