انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دامیننس بیت کوین چیست؟

دامیننس بیت کوین چیست؟

#1
بیت کوین بزرگترین ارز رمزنگاری شده است، اما دامیننس بیت کوین چیست و آیا می تواند به شما در انجام بهترین تجارت رمزنگاری کمک کند؟ بعد از بررسی اینکه بیت کوین چیست و آشنایی با آن، ممکن است پرسش هایی برای افراد به وجود آید، برای مثال ممکن است یکی از آنها در مورد دامیننس بیت کوین است که به آن پاسخ خواهیم گفت!
بازار کریپتوکارنسی بسیار بی ثبات است و آن را به یک سرمایه گذاری بالقوه پرخطر تبدیل می کند. در نتیجه، معامله گران و سرمایه گذاران به طور فزاینده ای در حال توسعه ابزارها و شاخص های مختلف برای نظارت بر روند بازار و تصمیم گیری صحیح در معاملات هستند.
یکی از این ابزارها شاخص تسلط بیت کوین است. شاخص دامیننس بیت کوین به تجزیه و تحلیل شرایط مختلف بازار برای تعیین روند قوی تر بازار بین بیت کوین و آلت کوین ها کمک می کند.
در این مقاله، dominance بیت کوین، عوامل موثر بر آن و نحوه استفاده از آن برای تصمیم گیری بهتر در معاملات را شرح خواهیم داد.
 
دامیننس بیت کوین چیست؟
dominance بیت کوین یا دامیننس بیت کوین، معیاری است که نشان می دهد چه مقدار از ارزش کل همه ارزهای دیجیتال از بیت کوین تشکیل شده است. اصل اصلی آن این است که اگر دامیننس BTC افزایش یابد، ارزش آلتکوین ها کاهش می یابد. برعکس، اگر dominance BTC کاهش یابد، ارزش آلتکوین ها افزایش می یابد. تسلط بیت کوین به عنوان شاخص دامیننس بیت کوین و نسبت دامیننس بیت کوین نیز شناخته می شود.
سطح dominance بیت کوین با مقایسه کل سرمایه بازار بیت کوین با کل سرمایه بازار تمام ارزهای دیجیتال دیگر تعیین می شود.
اصطلاح "سرمایه بازار کریپتو" به کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال اشاره دارد. ارزش بازار یک ارز دیجیتال با ضرب تعداد کل سکه های در گردش در قیمت فعلی آنها تعیین می شود.
قیمت توکن رمزنگاری تنها راه برای تعیین ارزش آن نیست. سرمایه گذاران به ارزش بازار نگاه می کنند تا تصویر بزرگ تری داشته باشند و ارزش ارزهای دیجیتال مختلف را مقایسه کنند. به عنوان یک آمار کلیدی، ارزش بازار می تواند نشان دهد که قیمت یک ارز دیجیتال چقدر می تواند افزایش یابد و آیا خرید آن در مقایسه با سایرین امن است یا خیر.
 
3 عامل کلیدی موثر بر دامیننس BTC
بنابراین قدرت بیت کوین در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال چگونه است؟ چه چیزی بر دامیننس BTC تأثیر می گذارد؟
 
1. افزایش استفاده از آلت کوین ها
بیت کوین برای جایگزینی ارزهای فیات و تبدیل شدن به یک ارز رایج برای انتقال ارزش ایجاد شد. از سوی دیگر، بسیاری از آلتکوین‌ها فراتر از سیستم مبادله هستند زیرا در پروژه‌های بزرگ از جمله بازی، امنیت، هنر و بسیاری دیگر از خدمات DeFi استفاده می‌شوند. در نتیجه، سلطه بر بازار بیت کوین رو به کاهش است زیرا آلت کوین ها به طور گسترده پذیرفته می شوند.
 
2. افزایش استفاده از استیبل کوین ها
همه ما می دانیم که بازار ارزهای دیجیتال بی ثبات است. برای مقابله با این موضوع، بسیاری از افراد شروع به کشف استیبل کوین ها، نوعی آلت کوین کرده اند. استیبل کوین یک ارز دیجیتال است که ارزش آن به یک کلاس دارایی دیگر متصل می شود تا پایدار بماند، مانند ارز فیات، طلا و غیره.
با استیبل کوین ها، سرمایه گذاران کریپتو همیشه نیازی به تبدیل پول خود به ارزهای فیات ندارند تا بتوانند سود خود را قفل کنند. در عوض، آنها می توانند آن را به استیبل کوین تبدیل کنند. انتقال وجوه خود از بیت کوین فرار به استیبل کوین، dominance BTC را کاهش می دهد.
 
3. راه اندازی ارزهای دیجیتال جدید
سکه های بیشتری به بازار معرفی می شوند و کاربران و سرمایه گذاران بیشتری را به خود جذب می کنند. برخی از این سکه ها در مدت زمان کوتاهی سرمایه گذاران و توسعه دهندگان را جذب می کنند. در تلاش برای به دست آوردن ارزش بازار، تیم پروژه فعالیت هایی را با هدف ارزشمندتر کردن آلت کوین انجام می دهد. برخی از آلتکوین ها در رسانه های اجتماعی تبلیغ می شوند و سرمایه گذاران را مجبور می کنند قیمت ها را افزایش دهند تا فرصتی برای کسب درآمد سریع داشته باشند. این اقدامات همچنین دامیننس بیت کوین را کاهش می دهد.
راه های زیادی برای کسب درآمد سریع تر با آلت کوین ها نسبت به بیت کوین وجود دارد. قیمت بیت کوین در حال حاضر بالا است و در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال، ثبات بیشتری دارد. بسیاری از مردم در آلتکوین ها سرمایه گذاری می کنند تا از حرکت های نوسان و ناگهانی بازار سود ببرند.
 
دو راه برای استفاده از دامیننس BTC در معاملات
آیا می توان از دامیننس BTC در معاملات ارزهای دیجیتال خود استفاده کرد؟
 
استفاده از دامیننس BTC برای تعیین فصل آلت کوین و سایر روندهای قیمت
اصطلاح "فصل آلت کوین" دوره ای را توصیف می کند که قیمت ارزهای دیجیتال جایگزین نسبت به بیت کوین برای چند هفته یا چند ماه افزایش می یابد. این معمولا زمانی اتفاق می افتد که قیمت بیت کوین پس از یک افزایش قابل توجه کاهش می یابد و سرمایه گذاران سود خود را به سکه های دیگر منتقل می کنند و یک بازار صعودی جدید برای آلت کوین ها ایجاد می کنند.
شما می توانید فصل آلت کوین را با استفاده از شاخص dominance بیت کوین TradingView تعیین کنید. این شاخص ارزش بازار بیت کوین را با ارزش بازار سایر ارزهای دیجیتال مقایسه می کند. از نتیجه می توان برای تعیین اینکه آیا سرمایه گذاری روی بیت کوین بهتر است یا آلت کوین ها روند قوی تری دارند استفاده کرد.
شکل بالا نشان می دهد که در سال های 2018 و 2022، سهم بازار بیت کوین به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. طولانی است کاهش dominance بیت کوین می تواند نشان دهنده فصل آلتکوین باشد که می تواند زمان خوبی برای سرمایه گذاری بیشتر در آلت کوین ها باشد.
 
استفاده از dominance BTC برای تجارت افراطی در بازار
بین سال‌های 2017 تا 2021، سهم بازار BTC به 75 درصد افزایش یافت و به 35 درصد کاهش یافت. در زمان نگارش این مقاله، احتمال کمتری وجود دارد که ارزش بازار بیت کوین به زودی از 75 درصد فراتر رود. با این حال، زمانی که این نسبت به 75 درصد نزدیک شد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که قیمت بیت کوین کاهش یابد. همچنین، یک نسبت نزدیک به 35٪ یا کمتر نشان می دهد که دامیننس BTC در حال کاهش است و همچنین می تواند به این معنی باشد که حرکت قیمت در جهت مخالف قریب الوقوع است. البته، این فقط یک حدس است - شما باید تصمیمات خود را در مورد سرمایه گذاری های رمزنگاری خود بگیرید!
 
دامیننس BTC ممکن است اغلب به این بالا و پایین ها نرسد. با این حال، هنگامی که به آنها برسد، فرصت های تجاری خوبی را به سرمایه گذاران ارائه می دهد.
 
دامیننس BTC نمی تواند به عنوان یک شاخص مستقل استفاده شود
dominance BTC راهی عالی برای شناسایی روند بازار است زیرا نشان می دهد که روند بیت کوین در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال چقدر قوی است. این می تواند بینش بیشتری در مورد بازارهای در حال تغییر و زمان تنظیم استراتژی های خود به شما بدهد. با این حال، این استراتژی تضمین نمی کند که بیت کوین و سایر آلتکوین ها طبق پیش بینی حرکت کنند. فقط باید به عنوان راهنما همراه با سایر شاخص ها و استراتژی ها استفاده شود.
علاوه بر این، آلتکوین های بیشتری ایجاد خواهند شد و نسبت dominance بیت کوین ممکن است با به دست آوردن سهم بازار ناچیز شود. اما تا زمانی که این اتفاق نیفتد، همچنان راه خوبی برای کشف برخی از روندهای بازار و شناسایی فرصت های معاملاتی خواهد بود.



نتیجه نهایی
هم اکنون صفر تا صد موضوع دامیننس بیت کوین چیست بررسی شد، و احتمالا دیگر پرسشی بدون پاسخ در مورد dominance بیت کوین باقی نماند. باتشکر از منبع مقاله که در وهله اول اقدام به نوشتن آن نمود.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان