انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بهترین تلویزیون برای کنسول های نسل نهم

بهترین تلویزیون برای کنسول های نسل نهم

#1
در این مقاله به شما کمک می کنیم تا با توجه به بودجه خود و وضعیت بازار تلویزیون در ایران، تلویزیون مناسب برای بازی با کنسول های نسل جدید را خریداری کنید.
سال گذشته شاهد عرضه نسل جدید کنسول های Xbox Series X/S و PlayStation 5 بودیم که پس از آن نمایشگرهای قدیمی بسیاری از گیمرها مانعی برای ارزش منحصر به فرد آنها شد.
 در این میان، گروه بزرگی از گیمرها از کنسول های بازی برای خرید تلویزیون به جای مانیتور استفاده می کنند و به هر حال باید در مورد انتخاب خود خوب فکر کنند. از آنجایی که ارائه خوب یکی از مهمترین چیزهایی است که به ما کمک می کند از بازی لذت ببریم، بدون آن بخشی از علاقه بازی از بین می رود.

اگر یک جستجوی ساده در اینترنت داشته باشید، فهرست بلندبالایی از راهنمای خرید تلویزیون های بازی را پیدا می کنید و متاسفانه اکثریت قریب به اتفاق آن ها گزینه هایی را ارائه می دهند که نه تنها قیمت های نجومی دارند، بلکه در بازار ایران به سختی پیدا می شوند. غیر ممکن است. در نتیجه تصمیم گرفتیم عواملی مانند بازار ایران، امکانات مورد نیاز یک بازیکن و بودجه های مختلف را در مقاله راهنمای خرید تلویزیون خود قرار دهیم.


رزولوشن 4K
به طور کلی، وضوح نمایشگر تعیین می کند که چند میلیون پیکسل بر روی صفحه نمایش قرار می گیرد. تلویزیون 4K تلویزیونی با رزولوشن 4K است. این بدان معناست که تلویزیون دارای 3840 پیکسل به صورت افقی و 2160 پیکسل به صورت عمودی (در مجموع 8.3 میلیون پیکسل) است. رزولوشن اصطلاحی است که به تعداد نقاط یا پیکسل های ریز روی صفحه اشاره دارد. تک تک پیکسل ها به تصویری که روی صفحه می بینید اضافه می شود، بنابراین هرچه پیکسل بالاتر باشد، وضوح بالاتری دارد.

یک تلویزیون 4K چهار برابر بیشتر از یک تلویزیون فول اچ دی (1080 در 1920) پیکسل بیشتری دارد. حتی در یک صفحه تلویزیون با همان اندازه، کیفیت تصویر یک تلویزیون 4K به دلیل تراکم پیکسلی بالا واضح و روشن به نظر می رسد. این تفاوت در تلویزیون های بزرگ بیشتر به چشم می خورد.


[عکس: Demons-Souls-3-1280x720.jpg]


البته رزولوشن (4K) استاندارد نسل بعدی خواهد بود. با این حال، فناوری‌های مهم دیگری نیز وجود خواهند داشت که توسط پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری S و X مورد استفاده قرار خواهند گرفت. یک تلویزیون یا مانیتور مناسب برای نسل نهم باید از نرخ فریم 120 فریم در ثانیه، پورت HDMI 2.1، تاخیر ورودی کم و غیره پشتیبانی کند.

پشتیبانی از درگاه‌های HDMI 2.1
با ورود کنسول های بازی نسل نهم و آغاز عرضه جهانی کارت گرافیک های قدرتمند سری 30 انویدیا، تلویزیون ها و مانیتورهای مجهز به پورت HDMI 2.1 نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته اند. استاندارد HDMI 2.1 دارای پهنای باند شگفت انگیز 48 گیگابیت بر ثانیه است که می تواند تصاویر 4K را با سرعت 120 فریم بر ثانیه و تصاویر 8K را با سرعت 60 فریم بر ثانیه ارسال کند.

[عکس: 0c4da992-63a6-4cee-86f7-d80d5783c6d9.jpg]

اکثر نمایشگرهای قدیمی از پورت HDMI 2.0 استفاده می کنند. با توجه به پهنای باند 18 گیگابایتی، پورت های HDMI 2.0 نمی توانند نرخ فریم 120 فریم بر ثانیه را در حالت 4K در اختیار ما قرار دهند و در واقع اگر عنوانی با این نرخ فریم و رزولوشن مناسب باشد، باید آن را به . وضوح یا نرخ فریم پایین را تجربه کنید. از طرفی مانیتورهای دارای پورت HDMI 2.0 به دلیل پهنای باند کم این پورت ها مواردی مانند HDR با پخش 120 فریم از دسترس ما خارج می شود علاوه بر این موارد فناوری های مهمی مانند eARC و ALLM در آن قرار نخواهند داشت

اما این روزها تعداد تلویزیون ها و نمایشگرهای دارای پورت HDMI 2.1 چندان زیاد نیست. و تنها چند شرکت مانند سونی، سامسونگ و ال‌جی مدل‌های گسترده‌ای با پورت‌های HDMI 2.1 واقعی تولید کرده‌اند. البته برخی از برندها با تلویزیون ها و آپدیت های نرم افزاری خود تا حدودی از این رابط پشتیبانی کرده اند. یا گاهی اوقات می تواند یک ماژول سخت افزاری اضافه کند، اگرچه دقت آن قابل بحث است.

 تکنولوژی eARC
در بالا اشاره کردیم که فناوری های مهمی مانند eARC و ALLM نیز در تلویزیون های نسل جدید مجهز به درگاه HDMI 2.1 معرفی شده اند و باید از کنسول های نسل نهم به طور کامل استفاده کنید.


[عکس: 19-hdmi-arc-6.jpg]

اکثر تلویزیون ها سیگنال های صوتی را قبل از عبور از کابل های HDMI فشرده می کنند. eARC (کانال بازگشت صوتی پیشرفته) به شما امکان می دهد سیگنال صوتی اصلی را با وضوح کامل از طریق کابل HDMI منتقل کنید و بهترین صدا را بدون افت کیفیت تولید کنید. eARC یک ویژگی است که برای اولین بار در پورت های HDMI 2.1 معرفی شد، که بزرگترین مزیت آن بهبود بزرگ در پهنای باند و سرعت است.

 تکنولوژی ALLM
Auto Low Latency Mode یا به اختصار ALLM یک فناوری جدید است که با افزودن و فعال کردن تنظیمات حالت بازی در حین بازی که انتقال اطلاعات را بسیار سریعتر می کند به بهبود کیفیت بازی کمک می کند. هنگامی که تلویزیون برای بازی استفاده می شود، این ویژگی به طور خودکار فعال می شود.

در صورتی که تلویزیون شما خراب است و قصد تعمیر تلویزیون را دارید تا بتوانید با بهترین کیفیت نسبت به قبل بازی خود را ادامه دهید، میتوانید به خدمات تعمیر تلویزیون در تهران مراجعه کنید و به مرکز اصلی تعمیرات بروید تا مشکلات خود را نسبت به تلویزیون آسیب دیده را عنوان کنید یا ساده ترین کار تماس با مرکز تعمیرات تلویزیون را انجام دهید تا کارشناسان برای بررسی مشکلات تلویزیون شما اقدام نمایند.

آیا واقعاً برای بازی به این صفحه نمایش ها نیاز داریم؟
قطعا نه؛ اینکه آیا می توان از پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری S و ایکس با تلویزیون معمولی استفاده کرد یا خیر، سوالی است که برای بسیاری از کاربران پیش می آید. اما لازم نیست نگران آن باشید.
زیرا با هر تلویزیونی که از کابل HDMI پشتیبانی می‌کند، از جمله تلویزیون‌های چینی معمولی و با برندهای تجاری به نام Forky (4K)، می‌توانید از پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری X و سری S استفاده کنید. البته نکته منفی این است که احتمالاً این کار را نخواهید کرد. می توانید از قدرت کنسول خود نهایت استفاده را ببرید.

[عکس: 164128796997903.jpg]

آیا می توانیم از کنسول های نسل جدید با کابل تبدیل HDMI استفاده کنیم؟
همه ما نمی توانیم دوباره برای تلویزیون ها و مانیتورهای جدیدی که با کنسول های نسل نهم سازگار هستند هزینه کنیم، بنابراین شاید اولین سوال این باشد که آیا می توانیم از کنسول جدید با تبدیل VGA به HDMI استفاده کنیم؟
پاسخ بله است البته باید در نظر داشته باشید که خروجی دریافتی شما کمتر از استانداردها و قابلیت های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و سری اس خواهد بود.

کدام مدل بهترین انتخاب است؟
با وجود محدودیت های وارداتی و البته قیمت های نسبتاً بالا، توصیه تلویزیون کمی سخت است. با این حال، بهترین گزینه ها را احتمالا می توان در برندهای ال جی، سامسونگ و سونی پیدا کرد. رایج ترین تلویزیون های این دو برند و همچنین مدل های برندهای ارزان قیمت چینی مانند هایسنس و تی سی ال می توانند گزینه های ایده آلی برای بازی در نسل نهم باشند.

LG Sm9000 بهترین انتخاب برای مزیت های کنسول های نسل جدید است. این تلویزیون LED با پنل IPS دارای چهار ورودی HDMI 2.1 است که از eARC نیز پشتیبانی می کند. این تلویزیون از تمام استانداردهای ورودی فعلی و مورد نیاز از جمله Nvidia GSync و AMD Free Sync VRR پشتیبانی می کند. علاوه بر این، این مدل از فناوری ALLM برای کاهش تاخیر ورودی خودکار و HGIG برای بهبود ورودی HDR استفاده می کند.


[عکس: sifu.jpg?c=16x9&q=h_270,w_480,c_fill]
تاخیر ورودی این تلویزیون تا 13 میلی ثانیه برای ورودی 60 هرتز و 7 میلی ثانیه برای ورودی 120 هرتز است که برای بازی بسیار خوب است. در این تلویزیون، به لطف پنل نانوسل، ما شاهد 95 درصد گستره رنگ DCI p3 و بیش از 70 درصد وسعت REC 2020 هستیم که نیاز ما به بهترین عملکرد HDR را برآورده می کند.

جمع بندی
به طور کلی دیدیم که کدام سیستم عامل با بهترین کیفیت مناسب بازی است، زیرا بهترین کیفیت بازی جذابیت بازی را در پایان بازدید افزایش می دهد و همچنین تلویزیون های بیشتری را با بهترین کیفیت خریداری می کند.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان