انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چسب کاشی و سرامیک چه ویژگی دارد؟

چسب کاشی و سرامیک چه ویژگی دارد؟

#1
چسب کاشی چیست و چه ویژگی ها و کاربردی دارد؟

چسب کاشی چیست؟ چسب کاشی ماده جدیدی است که در کاشی و سرامیک برای اتصال مصالح ساختمانی مختلف استفاده می شود و باعث ایجاد چسبندگی و استحکام می شود. چسب کاشی به دلیل خواصی که دارد نسبت به دوغاب کاشی سنتی مزایای زیادی دارد. این مصالح ساختمانی در کیسه های آماده به فروش می رسد. استفاده از چسب کاشی در ساخت و ساز روشی ساده است، به این ترتیب ملات آماده با آب مخلوط شده و درزهای خالی کاشی، سرامیک، سنگ و موزاییک پر می شود.

ترکیبات چسب کاشی و سرامیک

چسب کاشی با ترکیبی از مواد شیمیایی و معدنی مانند; سیمان پرتلند معدنی، ماسه ریز و مخلوط های چسب تهیه می شود. در تولید چسب کاشی سعی شده از موادی با بالاترین مقاومت چسبندگی، تا حد امکان سبک و کارآمد استفاده شود و کمترین انرژی و زمان را در فرآیند کاشی کاری نیاز داشته باشد.


[عکس: 3521717.jpg]


ویژگی های چسب کاشی و سرامیک

چسب کاشی از نظر جنس و ترکیب و همچنین نحوه استفاده نسبت به سایر مواد مورد استفاده در کاشی مزایای بسیاری دارد. از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قدرت بالای چسبندگی 
چسب کاشی ظرفیت چسبندگی بیشتری نسبت به سایر محلول های مورد استفاده برای کاشی کاری دارد. این ویژگی از عناصر موجود در آن ناشی می شود.

  • مقاومت و استحکام بالا
پس از خشک شدن، چسب کاشی تمام شده در برابر فشار بسیار مقاوم است و همچنین ساختار را تقویت می کند. استحکام بالای چسب کاشی باعث می شود که سازه مورد نظر در اثر بارهای ساختمانی و حوادثی مانند زلزله کمتر آسیب ببیند.

  • نحوه اجرای ساده چسب کاشی
هر کسی که حتی دانش کمی در ساخت و ساز داشته باشد می تواند به راحتی از چسب کاشی استفاده کند. سبک بودن این نوع محلول ها نیز به کاربرد آسان این مصالح ساختمانی کمک می کند.

اگر قصد خرید چسب کاشی و سرامیک با کیفیت را دارید، میتوانید در فروشگاه های بزرگ ماننده شورلول ایرانیان، دیجی کالا و سایر فروشگاه دیگر خرید نمایید که چرا که این فروشگاه های بزرگ با بهترین کیفیت و اعتبار بالا میتوانید خرید نمایید.

 چسب کاشی و سرامیک چیست


بسته به کاربرد، انواع مختلفی از چسب کاشی استفاده می شود. اما انواع چسب کاشی به دو دسته خمیری و پودری تقسیم می شوند که در ادامه به دو نوع چسب کاشی می پردازیم.

چسب کاشی

خمیر کاشی توانایی بالایی در مقاومت در برابر نفوذ آب دارد. این ویژگی آن را برای استفاده در محیط های مرطوب ایده آل می کند. همچنین، به طور کلی استفاده از کاشی های چسبنده در مناطقی که باران زیاد است، انتخاب هوشمندانه ای است.
انواع کاشی ها را می توان به راحتی با استفاده از نوار چسب به دیوارهای گچی متصل کرد. زیرا خمیر خاک رس مقاومت بالایی در برابر فشار و کشش دارد.

[عکس: %D8%B4%DB%8C%D8%A8%D9%82%DB%8C.jpg]

پودر چسب سیمان

چسب پودر کاشی استحکام چسبندگی کمتری نسبت به چسب خمیر کاشی دارد. بنابراین استفاده از این نوع ملات ساختمانی برای اجرای کاشی روی دیوارهای گچی توصیه نمی شود.
پودر چسب کاشی معمولاً برای کاشی کاری روی سطوح صاف مانند دیوارهای آجری، کاشی ها و موزاییک های قدیمی، سنگ و سیمان استفاده می شود.



[عکس: 1701372.jpg]



کاربردهای چسب کاشی و سرامیک

چسب کاشی برای اتصال بسیاری از مصالح ساختمانی استفاده می شود. کاشی کاری، معرق کاری، سرامیک کاری، سنگ کاری و ... با استفاده از چسب کاشی انجام می شود. این مصالح ساختمانی به دلیل کارایی بالا و عدم وجود در برابر رطوبت در قسمت های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. قسمت های مختلف ساختمان که در آن از چسب کاشی و سرامیک استفاده می شود عبارتند از: در توالت، حمام، استخر، پارکینگ، واحدهای صنعتی و فضاهای باز استفاده می شود.

چسب کاشی و سرامیک، مصالحی پرکاربرد و به صرفه

علاوه بر ویژگی های مختلف استفاده از کاشی و چسب سرامیک در ساخت و ساز، روش پرکاربرد اجرای و اجرای ملات باعث محبوبیت آن در بین سازندگان شده است.

انواع کاشی و چسب سرامیک و چسب کاشی در ساختمان سازی با هزینه بسیار کم استفاده می شود. استفاده از چسب کاشی و سرامیک به دلیل سادگی نیاز به مهارت خاصی ندارد. کارگران ساده می توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی با استفاده از چسب کاشی و سرامیک یک دیوار یا کف بزرگ ایجاد کنند.

سخن پایانی


ما سعی کردیم در این مقاله به سوال چسب کاشی چیست ؟ پاسخی مناسب داشته باشیم. امیدواریم که از مطالعه این محتوا رضایت داشته و به پاسخ سواللات خود رسیده باشید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان