انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دستگاه بوجاری لیزری

دستگاه بوجاری لیزری

#1
دستگاه های بوجاری لیزری با استفاده از فناوری پیشرفته، دانه ها را با سرعت و قدرت زیادی از هم جدا می کند. سرعت بالای دستگاه بوجاری لیزری باعث بالا رفتن سرعت بسته بندی می شود.
غلات و حبوبات یکی از پرکاربردترین ابزارآلات صنعتی دستگاه های بوجاری و دستگاه گرویتی  در تولید و بسته بندی ریز دانه ها هستند. دستگاه های بوجاری لیزری، فناوری جدیدی برای پاک کردن انواع غلات و پلیت کردن بذر با ساده ترین روش و کمترین زمان ممکن هستند.


بوجاری کردن یعنی چه؟

در صنایع کشاورزی و تولید غلات، اصطلاح بوجاری کردن به معنی جداکردن  مواد ناخالص از غلات مثل: گرد و خاک، سنگ و کلوخ و شاخه های اضافی است.
همانگونه که ذکر شد،  استفاده از دستگاه های بوجاری به علت مهم بودن زمان در امر تولید، از کارهای مهم  برای بوجاری غلات است که باعث افزایش حجم تولیدات می شود.
بوجاری کردن برای جداسازی انواع حبوبات، غلات، دانه های روغنی و حتی سبزیجات کاربرد دارد. دستگاه هایی با توجه به سایز و نوع محصولات و غلات برای بوجاری کردن طراحی و تولید شده اند. بنابر این برای هر نوع دانه ای ،دستگاه بوجاری منحصر به فردی  وجود دارد.

نحوه عملکرد دستگاه بوجاری لیزری به چه شکل است؟

عملکرد دستگاه بوجاری لیزری به این شکل است که  غلات با چشم های الکترونیکی و فن های قوی با سرعت  بالا و با ساده ترین روش، جداسازی و غربال می شوند.
ازخصوصیات و تفاوت های بین دستگاه های بوجاری لیزری و دستگاه های بوجاری معمولی می توان به نسبت وزنی بالاتر، عدم خطا و عدم وجود ناخالصی در ترکیبات محصول پاک شده نهایی اشاره کرد.


ویژگی های دستگاه های بوجاری لیزر
از کاربردهای مهم دستگاه های بوجاری لیزری، مرتب سازی و جداسازی انواع محصولات غذایی و دانه های غذایی مثل حبوبات و غلات است.
عموما دستگاه های بوجاری لیزری سنسور های هوشمندی دارند که این سنسور ها باعث تشخیص و جداکردن محصولات بر اساس شکل ظاهری، اندازه، خرابی و رنگ آنها به شکل خودکار می شود و این موضوع  کاربرد این دستگاه را در جداسازی غلات و محصولات پر اهمیت پررنگ می کند.
همانطور که ذکر شد، این دستگاه با فناوری روز دنیا ساخته شده  و در طی روز قادر است با سرعت بسیار بالا حجم زیادی از محصولات را بسته بندی کند که این امر در تولید و بسته بندی محصولات کشاورزی اهمیت زیادی دارد.
دستگاه های بوجاری لیزری یک مانیتور دارد که  که تمام اطلاعات را به اپراتور گزارش می‌کند  و اپراتور قادر است همه اطلاعات محصول را به دست بیاورد.
دستگاه بوجاری لیزری می تواند انواع حبوبات را از انواع ناخالصی ها مانند سنگ و شن پاک جدا کند.
دستگاه بوجاری لیزری، دقت بسیار بالایی دارد.
این دستگاه  ولتاژ مصرفی بسیار پایینی دارد.



معرفی بعضی از قابلیت های دستگاه های بوجاری لیزری:

1. پولیش کردن انواع حبوبات و دانه ها قبل از بسته بندی:
بعضی از دستگاه های بوجاری لیزری با  پولیش سطح بیرونی انواع حبوبات و دانه ها باعث جلوه بیشتر حبوبات و در نهایت رضایت مشتریان می شوند.
2.  تخریب  نکردن پوسته بسته بندی غلات:
بیشتر دستگاه های بوجاری لیزری بدون اینکه به سطح بیرونی حبوبات  آسیب وارد کنند، می توانند مضاف بر بر عمل بوجاری ، حبوبات و دانه ها را هم پولیش کنند.

3. حفظ استحکام بسته های تولیدی با مرور زمان:
با بوجاری کردن دانه ها به وسیله دستگاه های بوجاری لیزری قادر هستیم تقریبا ناهمواری ها و خرابی های روی حبوبات و غلات را از بین ببریم و این عمل باعث استحکام بسته بندی تولیدی غلات می شود.
4. جداکردن شن و دیگر ناخالصی ها از دانه ها:
ماشین های بوجاری لیزری عموما در ابتدا، حبوبات و غلات وارد شده را تمیز می کند. در اینجا همه ناخالصی ها، مانند شن و ناخالصی ها از محصول اصلی خارج و برای مراحل بعد آماده می گردد. در مراحل بعدی از تولیدات بذر، دستگاه های مختلفی مانند دستگاه ضد عفونی کننده بذر، دستگاه سس گیری مغناطیسی، دستگاه ترویز A.R.L 401 .به کار می رود.

به موارد زیر را باید برای انتخاب دستگاه بوجاری مورد توجه قرار داد :
    نوع دستگاه بوجاری لیزری باید با محصول تولیدی شما متناسب باشد.
    سایز و ابعاد دستگاه بوجاری لیزری و میزان بازدهی آن باید  با نیاز تولید کننده متناسب باشد.
    ولتاژ برق مصرفی دستگاه بوجاری لیزری انتخاب شده باید  با نوع برق کارگاه یا کارخانه متناسب باشد.
    کیفیت و نوع موتور دستگاه، میزان برق مصرفی آن و تکنولوژی تولید دستگاه باید قبل از خرید کاملا مورد بررسی قرار گیرد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان