انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
انتخاب نهال گردو مناسب هر منطقه

انتخاب نهال گردو مناسب هر منطقه

#1
برای ایجاد یک باغ گردو کارآمد، ساختار خاک، ویژگی های آب و هوای محلی که باغ در آن واقع شده است و عوامل بسیار دیگری مهم است. با کاشت تنوع مناسب نهال گردو در زمین مناسب، می‌ توانید یک باغ گردو خوب راه‌ اندازی کنید که سال ها میوه ‌های آن را جمع‌ آوری کنید. در این مطلب قصد داریم چگونگی انتخاب نهال گردو بر اساس منطقه را در اختیار شما قرار دهیم. پس برای داشتن درختی درجه یک با بهره وری فوق العاده ما را همراهی کنید.
وضعیت نهال گردو در خاک چگونه است؟
درخت گردو دارای سیستم ریشه ای عمیق است. به همین دلیل عمق خاک باید حداقل 2 تا 2.5 متر باشد. ضمناً با عمیق ‌تر شدن خاک، نباید لایه ‌های سختی مانند سنگ یا سنگ وجود داشته باشد که از رشد و نمو ریشه درخت گردو جلوگیری کند. PH خاک باید در حدود 6-7 باشد و هیچ مشکل قلیایی و نمکی در خاک وجود نداشته باشد. خاک باید دارای زهکشی خوب، نفوذ پذیر، غنی از مواد آلی و هوا باشد. ظرفیت بالای نگهداری آب در خاک برای کشت گردو مهم است.
اگر آب زیرزمینی در ارتفاعی از خاک باشد، احتمالاً مشکلاتی مانند یقه ریشه و پوسیدگی ریشه در چنین مناطقی رخ می دهد. بنابراین باید به ارتفاع آب های زیرزمینی توجه زیادی شود. علاوه بر این، آبیاری یکی از عوامل مهم در کشت مولد گردو است. اگر در منطقه انتخاب شده برای گردو آب وجود نداشته باشد، نمی توان محصول مورد نظر را به دست آورد. اگر در ساختار خاک منطقه انتخاب شده برای کشت گردو شوری بیش از حد وجود داشته باشد، این یک عامل منفی برای درخت گردو است.
نمکی یا خاکی که به آن خاک می گویند معمولاً به معنای خاک پوسته دار و روشن است. این نوع زمین در بین مردم به زمین بایر نیز معروف است. اگر در مورد بی حاصل بودن یا نبودن خاک مورد نظر برای گردو تردید وجود داشته باشد، می توان آنالیز خاک را انجام داد. در نتیجه تجزیه و تحلیل خاک، اگر مقدار PH (مقدار هیدروژن) خاک شما بیش از 8.5 یا درصد سدیم آن بیش از 15 باشد، این خاک به معنای "خاک بایر" است.
آب و هوای نهال گردو
نهال گردو تقریباً در بعضی از مناطق کشورمان رشد می کند. با این حال، یک نوع گردوی صحیح باید با توجه به ساختار منطقه انتخاب شود. یکی از مهم ترین عوامل مؤثر و محدود کننده کشت گردو در هر منطقه، رخدادهای «دیر یخبندان» است که در فصول بهار و پاییز رخ می دهد. شرایط آب و هوایی سرد زیر 25 درجه در زمستان می تواند گیاهان را از بین ببرد. در تابستان در هوای گرم 40 درجه و بالاتر ممکن است مشکلاتی مانند آفتاب سوختگی و چروکیدگی داخلی ایجاد شود. مناطقی با چنین آب و هوای بسیار سرد و گرم ممکن است برای کشت گردو مناسب نباشند.
[عکس: IMG_20220425_145524-600x436.jpg]
انتخاب انواع گرده افشان در نهال گردو
در درختان گردو، گل های نر و ماده باید یکدیگر را گرده افشانی کنند. اگر ارقام گردو که همدیگر را گرده افشانی می کنند طبق برنامه ریزی مناسب کاشته نشوند عملکرد کم می شود. هر گونه گردو دارای یک نوع گرده افشان است. برای عملکرد بیشتر، باید به ازای هر 10 رقم اصلی، 1 رقم درخت گرده افشان کاشته شود. گرده افشان گونه «چندلر» درخت گردو از نوع «فرانکت» است. گرده افشان واریته "فرنور" درخت گردو از رقم "فرنت" است.
کاشت ارقام گرده افشان برای عملکرد باغات گردو بسیار مهم است. به همین دلیل، هنگام ایجاد باغ گردو، کاشت برخی ارقام با هم مهم است. نکته ای که در اینجا باید به آن اشاره کرد این است گرده افشان آن واریته به خوبی شناخته شده است. همچنین باید انواع با ارتفاع مناسب کاشته شود. عملکرد هر درخت بر اساس واریته متفاوت است. به همین دلیل، تعیین رقم مناسب برای عملکرد گردو حیاتی است.
کیفیت نهال گردو
انتخاب نهال گردو برای ایجاد باغ گردو بسیار مهم است. بهترین رقم نهال گردو در مزرعه ای به مزرعه دیگر متفاوت است. چندین نهال گردو وجود دارد که می توانید بکارید مانند چند لر، فرنور، پدرو، سیسکو. تنوعی که انتخاب می کنید باید از نظر بهره وری بسیار خوب باشد و برای منطقه شما مناسب باشد. اما انتخاب نوع نهال گردو آسان است. وقتی ارقام را به عنوان بهره وری و کیفیت گردو فهرست می کنیم، دو رقم نهال گردو به چشم می خورد.
گونه های چند لر و فرنور با بهره وری خود نسبت به سایر گونه ها برتری دارند. موفقیت این دو واریته باعث شده است که نه تنها در کشور ما بلکه در جهان به عنوان پرطرفدارترین گونه در باغات تازه تاسیس گردو تبدیل شوند. این ارقام نسبت به ارقام دیگر گردو در مدت زمان کوتاه تری باردهی را متوقف می کنند و گردو بیشتری به کیلوگرم می دهند. و از نظر کیفیت گردو در بالاترین سطح قرار دارند. مهم است که یکی از این دو گونه را انتخاب کنید که مناسب آب و هوا و ارتفاع منطقه شما باشد.
باردهی
دیر شکوفه دادن درخت بسیار مهم است، زیرا در ارتفاعات خطر سرما زدگی وجود دارد. Fernette (مشترک با چندلر) یا Ronde که همچنین گرده افشان نهال گردو سرخس هستند، باید در باغ کاشته شوند. کاشت نهال گردو محلی را به دلیل عملکرد کم توصیه نمی کنیم. به جای این ها کاشت نهال گردوی کوتوله مانند چندلر و فرنور سود بیشتری خواهد داشت. اگرچه ما آن را به عنوان گردو کوتوله بیان کردیم، اما این در واقع یک بیان کلی است، چیزی به نام درخت گردوی پاکوتاه وجود ندارد.
با این حال، از آنجایی که عملکرد شاخه های جانبی این واریته ها بسیار زیاد است، رشد چندانی ندارند و به صورت کوتاه مدت  بازدهی دارند. علاوه بر چندلر و فرنور، رقم گردو پدرو نیز در بین گونه های گردو بسیار پربار بوده و کاشت آن توصیه می شود. اما معایب آن این است که بیشتر تحت تأثیر گرما قرار می گیرد و اندازه میوه شما از چند لر و فرنور کوچکتر است. باز هم رقم گردو پدرو تا ارتفاع 800-0 متری قابل کاشت است.
زمان باردهی اقتصادی
به طور کلی باردهی اقتصادی به عواملی مانند نوع نهال، شرایط منطقه و غیره بستگی دارد. توصیه می کنیم بهترین نهال را خریداری کنید تا سریع تر به سود اقتصادی دست پیدا کنید. بعضی از ارقام گردو در مدت ۳ سال بعد از کاشت باردهی دارند. اما بعضی دیگر برای سود دهی و باردهی قابل توجه به مدت زمان بیشتری نیاز دارند.
اگر ملاک شما رسیدن به سود کلان فروش گردو است قبل از خرید حتما درباره زمان باردهی اقتصادی با فروشنده صحبت کنید. البته به هر میزان که نهال خوب باشد عدم شرایط مناسب منجر به دیر باروری آن خواهد شد. پس علاوه بر انتخاب نهال گردو درجه یک شرایط مناسب برای رشد و باروری را فراهم کنید.
ویژگی های پوسته
مطلوب است که نسبت وزن داخلی گردو به پوسته آن بیش از 50 درصد باشد، یعنی باید پوسته نازک داشته باشد. همچنین بهتر است که آن را به راحتی از پوست جدا کنید، داخل گردو باید پر باشد. ترجیحاً رنگ داخلی گردو به رنگ روشن (زرد) باشد. این نوع محصولات معمولاً مشتریان بیشتری برای فروش دارند.
نهال گردو با کیفیت را، چگونه تشخیص دهیم؟
نهال گردو با کیفیت خوب، به معنای نهال سالم و گواهی شده است. انتظار می رود نهال گردو با کیفیت دارای معیارهای زیر باشد.
• باید عاری از بیماری باشد.
• روی نهال گردو نباید هیچ گونه ترک، زخم، خراش عمیق یا پوسته پوسته شدن وجود داشته باشد.
• نهال باید حتماً پیوند زده شود و محل پیوند بسته شود.
• باید نهال گواهی شده باشد.
• بدنش صاف و خوش فرم و چشمانش خوش فرم باشد.
• سیستم ریشه باید قوی باشد (با ریشه های حاشیه ای فراوان).
• باید با نامش تطابق داشته باشد.
چرا تطابق گردو با نام آن اهمیت دارد؟
"دقت در نام" یک قانون ضروری برای خرید نهال گردو است. برخی از فروشندگان متخلف نهال گردو را به قیمت بسیار ارزان می فروشند و مدعی هستند نهال گردو پیوندی و خارجی است. معلوم می شود که این نهال های گردو بیشتر پیوندی نشده (بذر دار) هستند. از سوی دیگر، کشاورز که نهال را کاشت، سال ها بعد متوجه می شود که این نهال  پیوند نشده است. این مهم است که نهال ها از نهال های مطمئن و صادق انتخاب شود تا زحمات هدر نرود و نتایج بهتر و پربارتری حاصل شود.
سخن پایانی
درختان گردو به طور طبیعی به آینده ای پایدارتر کمک می کنند و میوه های خوش طعمی را برای ما فراهم می کنند. گردو، ترجیحا با کیفیت ارگانیک، یک میان وعده محبوب در سراسر جهان و همچنین یک سبزی همیشه سبز در تغذیه سالم است و خواهد ماند. با خرید یک نهال درجه از نهال آنلاین می توانید به تمام این مزایا دست پیدا کنید. برای ما مهم است و باعث خوشحالی است که بتوانیم در این امر مشارکت داشته باشیم.
نهال
نهالستان
نهال گردو
نهال گردو خوشه ای
نهال گردو ژنوتیپ
نهال گردو چندلر
نهال گردو فرنور
نهال گردو کانادایی
گردو چندلر
گردو خوشه ای
گردو ژنوتیپ
گردو کانادایی
گردو دیرگل
گردو آمریکایی
گردو
انار
نهال انار
انگور
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان