انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اثرات عدم رضایت جنسی بر زندگی فرد چیست؟.

اثرات عدم رضایت جنسی بر زندگی فرد چیست؟.

#1
نارضایتی از رابطه جنسی می‌تواند به مشکلات عمیق در روابط زوجین، ایجاد تنفر، دلخوری، حسادت، رقابت، حس انتقام گیری، تحقیر، نبود اعتماد به نفس و مانند آن منجر شود. این مسائل به واسطه تنش ها و اختلافات، تقویت شده یا در قالب آنها بروز می‌کند و به تدریج شکاف بین همسران را عمیق تر می‌سازد (ترودل، 2002). همچنین براساس پژوهش های انجام شده محققان بر این باورند که نگرش‌ها، ترس‌ها یا خاطرات افراد، از عوامل زیربنایی مشکلات جنسی است. افرادی که مشکلات جنسی دارند، معمولاً اعتماد به نفس پایینی داشته، مضطرب و نگران تر هستند (وزیری و همکاران، 1386).
طبق گزارش‌هایی که روانشناسان و مشاوران حوزه خانواده مطرح می‌کنند، بسیاری از مشکلاتی که زوجین را به کلینیک های مشاوره می‌کشاند، مشکلات جنسی است. حتی ممکن است در مواردی شکایت آنها از مسائل دیگری باشد و از ریشه مشکلات خود غافل باشند.  طلاق عوامل مختلفی دارد؛ اما براساس گزارش های فعالین این حوزه یکی از مشکلات عمده در بین افراد متقاضی طلاق، عدم رضایت کافی از روابط جنسی است. این امر می‌تواند لزوم استفاده از خدمات مشاوره جنسی را روشن تر سازد.
با توجه به آنچه گفته شد آموزش مهارت های جنسی می‌تواند موجب افزایش رضایت جنسی، بهبود روابط زناشویی و در بسیاری از مواقع مانع روابط فرازناشویی و طلاق شود.
سکس تراپی به کمک چه کسانی می‌آید؟
شاید تصور بسیاری از افراد این باشد که سکس تراپی فقط محدود به افرادی که دچار مشکلات جنسی می‌شوند.
این در حالی است که تمام افراد جامعه می‌توانند برای آموزش جنسی، یادگیری روش های افزایش لذت از زندگی جنسی و عمیق تر شدن رابطه خود به سکس تراپیست مراجعه کنند.
یک رابطه جنسی خوب علاوه بر این موارد، برای سلامتی، افزایش طول عمر، پایین آوردن احتمال سرطان نیز می‌تواند مفید باشد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان