انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
خودروی برلیانس سری 200 چه ویژگی ها و مزایایی دارد؟

خودروی برلیانس سری 200 چه ویژگی ها و مزایایی دارد؟

#1
اغلب فعالان حوزه صنعت خودرو اعتقاد دارند که مجموعه پارس خودرو در خودروهایی که به خط تولید خود می آورد، به شاخص های کیفی اهمیت بسیاری می دهد همچنین به تکنولوژی استفاده شده در آن محصول هم توجه دارند. بعد از عرضه موفق  برلیانس سری ۳۰۰ توسط پارس‌خودرو که مورئ استقبال بود ، برلیانس سری ۲۰۰ با قیمت پایین‌تر و ویژگی‌های معمولی‌تر از سری ۳۰۰ آن در ۲ نوع هاچ‌بک و صندوق‌دار به بازار خودرو آمد. ابتدا در اواسط سال  94، قراردادی مبنی بر تولید سری جدیدی از خودروهای کمپانی برلیانس چین با گروه صنعتی سایپا بین طرفین بسته شد که به واسطه این سند، چندین نمونه‌ مختلف وارد کشور شد که سری 200 نام دارد.خودرو برلیانس سری ۲۰۰ توسط سایپا تولید و در بازار عرضه می‌شد، اما در اواخر سال گذشته تولید برلیانس سری ۲۰۰ نیز به  مجموعه توانمند پارس‌خودرو محول شد تا کیفیت‌اش را افزایش دهند و در جمع محصولات ۳ ستاره‌ پارس خودرو جای بگیرد. این سری از برلیانس از خودروهای باکیفیت مونتاژ داخلی است که از محبوبیت بسیار بالایی هم در بین خودروهای مونتاژ داخل در بازار ایران برخوردار است و توانسته جای خود را در میان انبوه تولیدات دیگر پیدا کند. یکی از مدل های پرطرفدار و محبوب خودروی برلیانس، خودروی برلیانس سری H200 است که در این مطلب این خودرو را از جنبه های مختلف بررسی کرده ایم.
طراحی ظاهری و داخلی برلیانس سری 200
اکنون که باید  طراحی ظاهری و داخلی آن‌ها ارزیابی کنیم  باید اشاره کنم که پارس خودرو دو مدل برلیانس سری 200 را در خط تولید خود مونتاژ کرده است  که در رابطه با معماری ظاهری هر دو مدل برلیانس باید گفت  به طور کلی از نمای بیرونی دو خودرو H220 و H230 با توجه به تمرکزی که برماهیت اقتصادی و ارزان قیمت بودن آنها شده است، انتظار چندانی نمی رود و دارای نمایی ساده بوده و آنچنان نکات خارق العاده‌ای در نمای ظاهری آن‌ها دیده نمی‌شود، اما با این وجود هم، کارشناسان معتقدند که این دو مدل حتی با این درجه از کیفیت ظاهری هم از خودروهای داخلی که به عنوان رقبای جدی آنها در زمینه فروش محسوب می‌شوند، دارای الگوریتم طراحی بهتری هستند. علت این برتری از آنجا می آید که طراحی برلیانس سری ۲۰۰ با همکاری استودیوهای معروف پینین‌فارینا و جیوجیارو انجام گرفته است و شاید همچون رانا  خودروی ایرانی طراحی عامه‌پسندی نداشته باشد، اما به نسبت رقبای هم‌قیمت که به طور کلی با طراحی تکراری و از مد افتاده ای به بازار مصرف کنندگان ارائه می شود ، ظاهری جالب‌تر و خاص‌تری دارد و نظر افرادی که به دنبال تمایز هستند را بیش از رانا به خود جلب می کند.
در بررسی حرفه ای تر ظاهر آن  باید اشاره کرد که  فضای کابین این خودرو هم با پیروی از طراحی بدنه آن، نسبت به رقیبان هم قیمت خود بسیار مدرن‌تر است و کابین آن بسیار با کیفیت مانند قطعات موتوری خودروی برلیانس سری 200 است. اتاق داخلی برلیانس سری 200 دارای فضای سرنشین کافی بوده و پنج سرنشین بالغ با قدی برابر با 180 سانتی متر و وزن 80 کیلوگرم، به راحتی در این خودروها جای می گیرند.کابین آن را می‌توان ترکیبی از قطعات با کیفیت و در عین حال معمولی دانست که از نظر مرغوبیت و دوام اختلاف چندانی با متریال کابین رانا ندارند اما با توجه به رده اقتصادی این خودرو، نمی‌توان این نکته را یک نقطه ضعف محسوب کرد. همچنین رنگ‌بندی کابین مناسب است و ترکیب رنگ مشکی و نقره‌ای فضایی دلنشین را پدید آورده که به خوبی با کابین آن متناسب است.
پیشرانه و عملکرد برلیانس سری 200
در تشریح پیرامون مشخصات فنی و عملکرد این سری از خودروهای برلیانس باید اشاره کرد که پیشرانه به کار رفته در  خودرو لرلیانس 200 به صورت چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.5 لیتر است  که این موتور می تواند قدرتی برابر با 103 اسب بخار و گشتاوری برابر با 138 نیوتن متر را تولید کند که این نیروی تولیدی، در دو نمونه گیربکس 6 سرعته اتوماتیک یا 5 سرعته دستی، به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.
برلیانس سری ۲۰۰ در 2 نسخه اتوماتیک و منوآل در بازار خودرو ارائه می‌شود که نسخه منوآل با گیرباکس 5 سرعته دستی قیمتی نزدیک به رانا دارد و در نسخه اتوماتیک هم شاهد استفاده از همان گیرباکس دستی هستیم که با کلاچ اتوماتیک جفت شده است که همین موضوع سبب شده  که هنگام خرید باید مبلغی بیش لز قیمت نهایی رانا پرداخت شود و گران تر از آن  عرضه شود ، البته در راه های پرترافیک و شلوغ گزینه ای منطقی و عقلانی در میان خودروهای این رنج قیمت به شمار می رود. از نکات مثبت برلیانس سری  H230  می توان اشاره کرد که این خودرو ۵ ستاره ایمنی از موسسه  CNCAP دریافت نموده و مصرف سوخت آن حدود ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که این خودرو را به هاچ‌بکی جمع‌وجور و یک انتخاب مقرون‌به‌صرفه تبدیل می کند. نکته بسیار شگفت انگیز این است که برلیانس سری 200 توانسته استاندارد یورو5 را کسب کند. باک بنزین هر دو نسخه برلیانس سری 200  دارای گنجایشی برابر با 50 لیتری است .

امکانات رفاهی و ایمنی برلیانس سری 200
در رابطه با امکانات و خدمات ارائه شده این خودرو با توجه به این که در رده اتومبیل‌های اقتصادی و ارزان قیمت است ، دارای مواردی صرفا ضروری همچون ترمز جلو دیسکی، ترمز عقب کاسه ای،ABS ،EBD ، کیسه هوای سرنشینان جلو، سیستم تهویه مطبوع خودکار (مدل اتوماتیک)، سانروف و … هستند.
سخن پایانی
میزان هزینه‌های جانبی خودروهای برلیانس سری H200 در هر دو مدل خودروی برلیانس H220 و H230  تا حدودی کمتر از خودروهای ایرانی هم قیمت است و در هر 5100 الی 5400 کیلومتر، نیازمند سرویس‌های دوره‌ای است که هزینه این موارد در بازه های زمانی مختلف از طرف نمایندگی این خودروها برای کاربران اعلام می شود.علاوه بر اینها، لوازم جانبی آن را هم باید در نظر داشت برای مثال قیمت هر جفت لاستیک مدل‌های سری 200 برلیانس که دارای سایزی برابر با ۱۸۵ هستند، بسته به این که از کدام یک از شرکت‌های تایر ساز ایرانی همچون بارز، یزد،و …خریداری کنید متفاوت است. شاخصه های کلی آن از نظر خریداران کم صدا، نرم، پرقدرت، ایمن و راحتی آن است.شما می توانید لوازم یدکی خودرو برلیانس سری 200 را از شارکو یدک تهیه نمائید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان