انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راهکارهایی برای تنبیه کودکان 6 تا 8 ساله

راهکارهایی برای تنبیه کودکان 6 تا 8 ساله

#1
سپری کردن مدت زمانی به تنهایی برای گروه سنی شش تا هشت سال هم مفید است. ثبات و طبق دستورالعمل‌های تعیین شده پیش رفتن بسیار مهم است.
به هر وعده‌ انضباطی که داده‌اید، عمل کنید وگرنه در خطر تضعیف اقتدار قرار می‌گیرید. بچه‌ها باید باور کنند که منظور شما از آنچه می‌گویید چیست. این بدان معنا نیست که نمی‌توانید فرصت دوم بدهید یا اجازه بدهید تا حد مشخصی اشتباه کنند اما در بیشتر موارد، باید به آنچه می‌گویید عمل کنید.
حواستان باشد که به هنگام عصبانیت، آن‌ها را به شیوه‌ای دور از ذهن تنبیه نکنید ( مثلاً در را بکوبید و با عصبانیت فریاد بزنید:"دیگه حق نداری تلویزیون ببینی!"؛ چراکه اگر دقیقاً آنچه گفته‌اید اجرا نکنید، تمام تنبیه‌های شما تضعیف می‌شود. در صورتی که تهدید کردید که اگر جر و بحث در ماشین را تمام نکنند، به خانه برمی‌گردید، باید دقیقاً همین کار را انجام دهید.


اعتباری که پیش فرزندتان دارید خیلی مهم‌تر از این است به خاطر تفریح و تنبلی آن را از بین ببرید. اگر پسر یا دختر خود را به مدت یک ماه تنبیه کنید، ممکن است فرزندتان دیگر انگیزه‌ای برای تغییر رفتار نداشته باشد؛ زیرا از نظر فرزندتان دیگر همه چیز نابود شده است. در واقع شما باید اهدافی تعیین کنید که بچه‌ها بتوانند با رسیدن به آن‌ها امتیازی را که به خاطر بدرفتاری‌های قبلی از دست داده بودند، دوباره بدست آورند.
برای راهنمایی بیشتر حتما از دکتر روانشناس کودک مشاوره بگیرید
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان