انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چگونگی کارکرد ژنراتور برق

چگونگی کارکرد ژنراتور برق

#1
روش کار ژنراتور تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی است. ژنراتورها انرژی الکتریکی ایجاد نمی کنند، بلکه با حرکت و ایجاد بار الکتریکی در سیم پیچ های مدار، برق را به عنوان خروجی تولید می کنند. این روش تولید انرژی شبیه پمپ آب است که آب تولید نمی کند و فقط جریان آب را با انرژی ورودی افزایش می دهد.
یک ژنراتور در واقع برق تولید نمی کند. دیزل ژنراتور چگونه برق تولید میکند؟ در عوض انرژی مکانیکی یا شیمیایی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند. آنها این انرژی جنبشی را با گرفتن این انرژی جنبشی و وادار کردن الکترون ها از یک منبع خارجی از طریق یک مدار الکتریکی به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند. ژنراتور در اصل یک موتور الکتریکی است که به صورت معکوس کار می کند.
به عنوان مثال، برخی از ژنراتورهای برق آبی با انتقال انرژی تولید شده از تبدیل توربین های آبی به برق، مقادیر زیادی انرژی تولید می کنند. با این حال، ژنراتورهای مسکونی و تجاری کوچک هستند و به منابع سوختی مانند گازوئیل، گاز و پروپان برای تولید انرژی عملیاتی متکی هستند که می تواند به مدارها تغذیه شود و برق تولید کند.
پس از ایجاد جریان الکتریکی، از طریق سیم‌های مسی برای تامین انرژی ماشین‌های خارجی، دستگاه‌ها یا کل سیستم‌های الکتریکی هدایت می‌شود.
ژنراتور چگونه کار می کند؟
مولد برق کجا استفاده می شود؟
هتل ها
بیمارستان
مناسبت ها
در برخی خانه ها
شرکت ها/شرکت های بزرگ
برای یک مولد برق 9 ژنراتور وجود دارد که در رسیدن به توان مورد نیاز نقش دارند.
اعضای مولد عبارتند از:
1- موتور:
برق ژنراتور را تامین می کند. قدرت موتور میزان برقی را که می تواند تولید کند تعیین می کند.
2- اختیاری:
اینجاست که تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی صورت می گیرد. دینام از قطعات متحرک و ثابت تشکیل شده است که با هم کار می کنند تا میدان الکترومغناطیسی ایجاد کنند و حرکت الکترون هایی که الکتریسیته تولید می کنند.
3-سیستم سوخت:
استفاده از سوخت به موتور الکتریکی اجازه می دهد تا توان مورد نیاز را تولید کند. این سیستم شامل مخزن روغن، پمپ روغن، لوله ای که مخزن را به موتور متصل می کند و لوله برگشت می باشد. فیلتر بنزین زباله ها را قبل از رسیدن به موتور از بین می برد و تزریق سوخت را به داخل محفظه احتراق هدایت می کند.
رگولاتور 4 ولت:
این قسمت ولتاژ برق تولیدی را کنترل می کند و در صورت نیاز جریان متناوب را به جریان مستقیم تبدیل می کند.
تنظیم کننده ولتاژ
5- سیستم های خنک کننده و اگزوز:
ژنراتورها گرمای زیادی تولید می کنند. سیستم خنک کننده از گرم شدن بیش از حد دستگاه جلوگیری می کند. سیستم اگزوز موتور را در حین کار هدایت و دود را از موتور خارج می کند.
سیستم خنک کننده و اگزوز
6- سیستم روغن کاری:
قطعات متحرک کوچک زیادی در داخل ژنراتور وجود دارد. روانکاری مناسب با روغن موتور برای اطمینان از عملکرد روان و محافظت در برابر سایش بیش از حد مورد نیاز است. سطح روان کننده باید به طور منظم و هر 8 ساعت کاری بررسی شود.
سیستم روانکاری
7- باتری شارژر:
باتری برای راه اندازی ژنراتور استفاده می شود. شارژر باتری قطعه ای تمام اتوماتیک است که با تامین ولتاژ ثابت و کم باتری را در صورت نیاز آماده نگه می دارد.
شارژر باطری
8- صفحه کنترل:
کنترل پنل تمام جنبه های عملکرد ژنراتور را از شروع و سرعت شروع تا خروجی کنترل می کند. واحدهای مدرن حتی می توانند قطع برق را تشخیص دهند و می توانند به طور خودکار ژنراتور را روشن یا خاموش کنند.
داشبورد
9- مجموعه اصلی قاب:
این بدنه ژنراتور است. قالبی که همه چیز را ذخیره می کند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان