انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
درد دندان روکش شده

درد دندان روکش شده

#1
برای ترمیم دندان هایی که خراب شده اند ، شکستگی دارند یا عصب کشی شده اند ، چون راه دیگری برای اصلاح وجود ندارد از روکش دندان استفاده می شود.
در صورتیکه روکش به درستی انجام نشود، ممکن است دندان روکش شده درد بگیرد.
لازم است که برای انجام روکش دندان به دندان پزشک متخصص مراجعه کنید تا از مشکلات و درد های بعد از روکش خیالتان آسوده باشد.
علت تیر کشیدن دندان روکش شده چیست؟
[عکس: %D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%AA%DB%8C%D8%B1-%D...%DB%8C.jpg]
  • فشار بیش از حد به روکش توسط فرد.

  • نصب مناسب از نظر ارتفاع روکش توسط دندان پزشک، می تواند به شکل محسوسی این مشکل را کاهش دهد.

  • برخی دچار مشکلاتی همچون دندان قروچه هستند که می تواند باعث فشار به روکش شده و دردهای موضعی را ایجاد نماید.

  • عصب کشی ناموفق و به طور صحیح انجام نشده، می تواند باعث دردهای موضعی در موضع روکش شود.

  • عفونت های ایجاد شده در دندان روکش شده از دیگر عوامل تیر کشیدن دندان روکش شده است.

  • بیماری های لثه در اثر ایجاد تماس با روکش نیز می تواند باعث درد و تیر کشیدن دندان شود.

  • پوسیدگی های زیر روکش نیز از دیگر علل تیر کشیدن دندان است که بایستی روکش را برداشت و درمان پوسیدگی انجام شود.
در صورتیکه به مرور زمان این درد برطرف نشد حتما به دندان پزشک خود مراجعه کنید.
درمان درد روکش دندان چگونه است؟
[عکس: %D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8...%DB%8C.jpg]
در صورتیکه درد و یا تیر کشیدن دندان طولانی مدت باشد، حتما باید به دندان پزشک مراجعه شود. . دندانپزشک نیز با یافتن علت درد، اقدام به انتخاب و درمان می نماید.
 گاهی با عصب کشی و گاهی با رفع عفونت ها درمان انجام می شود. درمان پوسیدگی ها و بیماری های لثه و اصلاح ارتفاع روکش نیز از دیگر مواردی است که دندانپزشک برای درمان درد روکش دندان می تواند مد نظر قرار دهد.
انتخاب جنس روکش مناسب نیز بایستی در اولویت دندانپزشک باشد. جنس های مناسب دارای عمر بیشتر و استحکام و زیبایی بیشتر می باشد. روکش های سرامیکی و زیرکونیا را می توان از روکش های مناسب از نظر زیبایی و استحکام برشمرد.
آیا روکش دندان باعث درد می شود؟
منظور از درد ونیر در واقع درد دندان زیر روکش دندان است. البته روکش درد نداره فکر کنم مقایسه درد روکش با خونریزی از دندان مفید باشه. بسیاری از ما می گوییم که هنگام مسواک زدن دندان هایمان خونریزی می کند. با این حال، این لثه است که خونریزی می کند، نه دندان. دندان درد ونیر نیز مشابه این است. پوشش آسیبی نمی بیند. دندان زیر روکش یا دندان جلو یا پشت روکش درد می کند،  فقط با ساختن یک دندان خوب می توان از ایجاد درد در دندان موجود در روکش جلوگیری کرد. البته حساسیت به سرما و گرما بعد از روکش دندان طبیعی است.
[عکس: %D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%B9%D9%81%D9%88%D9...%D9%87.jpg]
چه چیزی باعث درد روکش دندان می شود؟
مشکلات دندان های زیر روکش باعث درد زیر روکش می شود. گاهی اوقات دندان درست کنار روکش درد می کند. با این حال، دندان روکش شده ممکن است احساس کند که درد دارد. درد دندان عقل را می توان مانند درد دندان جلوی آن نیز احساس کرد.
دندان درد ونیر چگونه برطرف می شود؟
درمان ونیر دندان توسط دندانپزشکان با بی حسی موضعی انجام می شود. احساس درد برای مدتی پس از از بین رفتن اثر بیهوشی بخشی از روند طبیعی و موقتی است، روش‌های آسانی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را در منزل و در عین حال تلاش برای مقابله با این دردها پس از درمان روکش دندان استفاده کرد. اولین مورد از این درمان کمپرس یخ است. در این روش که هیچ عارضه ای ندارد و به راحتی قابل انجام است، گذاشتن چند تکه یخ در یک پارچه تمیز کافی خواهد بود. باید یخ درمانی را روی گونه خود در ناحیه ای که روکش ساخته شده است اعمال کنید. برای هر ساعت حدود 10 دقیقه کافی است. با توجه به شدت درد می توانید فرکانس را تعیین کنید.

منبع

https://drmaryam-mohammadi.ir/post/6/%D8%AF%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%88%DA%A9%D8%B4-%D8%B4%D8%AF%D9%87
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان