انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آشنایی با بخاری تابشی

آشنایی با بخاری تابشی

#1
بخاری تابشی یکی از سیستم های گرمایش صنعتی است. که معمولا در فضای باز استفاده می شود و ارتفاعی بیش از 3 متر دارد. این نوع بخاری با مدل نحوه تابش نور خورشید به اجسام طراحی و ساخته شده است. تکنولوژی به کار رفته در آن با سیستم های گرمایشی معمولی متفاوت است. بخاری های معمولی با گرم کردن هوای محیط کار می کنند که باعث گرم شدن اتاق می شود، اما فناوری بخاری تابشی به گرم کردن اجسام با تأثیر مستقیم انرژی کمک می کند. در واقع مانند نور خورشید مستقیماً اجسام و محیط را گرم می کند.
بخاری تابشی چگونه کار می کند؟
سیستم های تابشی الکتریکی یا گازی شروع به کار می کنند به گونه ای که انرژی دریافتی به امواج گرمایی مادون قرمز تبدیل می شود و سپس امواج جدید به مناطق مورد نظر سرایت می کنند و آنها را گرم می کنند. با هیتر تابشی از آنجایی که فقط اجسام اطراف دستگاه ساطع می شوند و نیازی به گرم کردن کل منطقه نیست، انرژی بسیار کمی مصرف می شود و در هزینه ها صرفه جویی می شود. این نوع بخاری ها در دو زمینه قابل استفاده هستند:
مکان های بسته: مانند گلخانه ها، کارخانه های صنعتی، هتل ها و رستوران ها و به طور کلی سالن های بسیار بزرگ با سقف بلند.
فضای باز: مانند باغ، رستوران، نظامی.
طبقه بندی گرمایش تابشی:
بخاری های تابشی در مدل های مختلفی وجود دارند که در این سه دسته رایج قرار می گیرند، از جمله موارد زیر:
هیت سینک چیست؟
سیستم گرمایش در فضای باز
چاتری الکتریک
قارچ گرم
شومینه چوبی
شومینه های گازی
بخاری سرامیکی
اتو خیلی داغه
سیستم گرمایش فضای بسته
بخاری های برقی در اشکال و اندازه های مختلفی تولید می شوند
بخاری تابشی آبی
بخاری سقفی تابشی
مزایای بخاری های تابشی
مهمترین مزیتی که دارد صرفه جویی در مصرف انرژی است زیرا فقط اجسام را گرم می کند و نیازی به حفظ گرمای هوای اطراف نیست.
در مقایسه با بخاری های سنتی، شعله ای وجود ندارد، بنابراین ایمنی بالاست و هیچ گونه خسارت ناشی از آتش سوزی وجود ندارد.
هنگامی که به سطوح یا اشیاء می تابد، گرم می شود
آنها ساکت تر از مدل های معمولی هستند
برای جلوگیری از خروج هوای آلوده به هیچ لوله یا لوله و دریچه ای نیاز ندارد و این یک وسیله گرمایشی ایده آل برای مبتلایان به آلرژی است.
سیستم‌های گرمایش هوای قدیمی‌تر، هوا را با خشک کردن گرما خشک می‌کنند، اما مبدل‌های حرارتی بر خشک شدن هوا تأثیر نمی‌گذارند و گرما حفظ می‌شود.
برای روشن کردن آن می توان از انرژی های مختلفی استفاده کرد (مثلاً گاز، نفت، برق یا حتی نور خورشید)، بنابراین می توان گفت که سیستم انعطاف پذیر است.
بدون نیاز به کانال و شیر، هزینه های سرویس و نگهداری را کاهش می دهد و از نظر زیبایی، لوله و کانالی در فضا وجود ندارد و محیط را بیشتر نمایان می کند.
انواع بخاری تابشی
بخاری های تابشی به دلیل هزینه های جانبی بسیار کم و مصرف انرژی بسیار پایین یکی از بهترین سیستم ها برای گرم نگه داشتن فضاهای بزرگ داخلی و خارجی هستند. این سیستم در سالن ها، مراکز خرید، مرغداری ها و سالن های صنعتی مانند گلخانه ها و ... قابل استفاده می باشد. از این سیستم می توان برای گرم کردن مکان های کوچک مانند داخل خانه نیز استفاده کرد. هزینه‌های نصب و راه‌اندازی وجود دارد، اما باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت در طول زمان و استفاده می‌شود تا هزینه‌های اولیه جبران شود و نیاز به سرویس‌دهی به‌زودی برطرف شود.
بخاری تابشی چیست؟
بخاری تابشی در واقع همان بخاری تابشی است که در بین مردم به این نام نیز معروف است. در انگلیسی Heter به معنای بخاری است. به همین دلیل بخاری های تابشی به عنوان بخاری هوا نیز شناخته می شوند و گاهی اوقات مورد استفاده قرار می گیرند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان