انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راهنمای خرید سیم و کابل – کیفیت در مقابل قیمت!

راهنمای خرید سیم و کابل – کیفیت در مقابل قیمت!

#1
.به طور کلی سیم‌های برق از قسمت‌های مختلفی همچون هادی، عایق، زه فلزی، روکش جدا کننده، پوشش میانی و نهایی تشکیل شده است که بخش هادی خود به جنس‌های مختلفی همچون مس، مس قلع و آلومینیوم تقسیم می‌شود و در واقع همین بخش هادی است که برق را به قسمت‌های مختلف منتقل می‌کند.
انواع سیم‌های برقی که در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد به دو دسته سیم‌های منعطف و سیم‌های مفتولی تقسیم می‌شود که هر یک کاربرد متفاوتی داشته و دارای ویژگی‌های مخصوص به خود است. سیم‌هایی که به طور معمول در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل سیم برق افشان، مفتولی و ارت است. سیم و کابل آمل از بهترین نوع سیم و کابل های موجود در بازار است.
در کنار سیم‌ها، کابل‌ها نیز از اجزای مهمی در ساختمان‌ها به شمار می‌رود که از کاربرد بسیار بالایی برخوردار هستند. کابل‌ها به طور کلی از کنار هم قرار گرفتن چند سیم که با کمک یک لایه عایق بر روی آن کشیده شده، ساخته می‌شوند. کابل‌ها از دو بخش هادی و عایق که جزو اصلی‌ترین این محصولات است ساخته می‌شوند. به مانند سیم‌ها که دارای انواع مختلفی هستند کابل‌ها نیز به دو نوع مختلف مفتولی و افشان تقسیم می‌شوند.

اهمیت خلوص مس و نرم بودن سیم در سازه چیست؟
مس خالص به صورت نرم بوده و رسانای گرمایی و الکتریکی بالایی دارد، به همین دلیل در بهترین سیم و کابل های تلفن نیز از فلز مس استفاده می‌شود. یکی از دلایلی که می‌تواند در انتخاب سیم و کابل‌های مورد استفاده در ساختمان در نظر گرفته شود وجود مس و میزان نرم بودن مس موجود در سیم یا کابل است. همان‌طور که در بخش قبل نیز اشاره شد کابل‌های افشان دارای چند رشته سیم مسی هستند که به همین دلیل قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و در زمان استفاده در قسمت‌های مختلف ساختمان به دلیل مقاومت بالایی که دارند در برابر ولتاژهای مختلف برق قوی عمل می‌کنند.
یکی از ویژگی سیم‌های مورد استفاده در ساختمان‌ها نیز مقاومت و انعطاف پذیری بالای آن است و به همین دلیل باید از سیم یا کابل‌هایی استفاده شود که درون آن مس بیشتری به کار رفته باشد که بتواند قدرت بالایی را حاصل سازد. از دیگر ویژگی‌های خلوص مس در سیم‌ها می‌توان به قابلیت نصب راحت‌تر آن توسط برقکار نیز اشاره کرد. زمانی که سیم دارای انعطاف پذیری بیشتری باشد علاوه بر مزایایی که جهت استفاده شامل مصرف کننده می‌شود در زمان نصب نیز امکان نصب راحت‌تر آن را برای برقکار امکان پذیر می‌سازد.



شما می توانید برای تهیه بهترین کیفیت سیم و با قیمت مناسب روی سیم و کابل آمل ارزان قیمت کلیک کنید
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان