انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
گرمایش تابشی لوله‌ای چیست و چه کاربرد و مزایایی دارد؟

گرمایش تابشی لوله‌ای چیست و چه کاربرد و مزایایی دارد؟

#1
سیستم های گرمایشی بسته به نوع استفاده، مصرف انرژی، محل مورد نظر (داخل، بیرون) هیتر تابشی لوله ای برای گرمایش به انواع مختلفی تقسیم می شوند. بخاری ها بسته به نوع کارکرد انواع مختلفی دارند. شامل:
بخاری های لوله ای
بخاری سرامیکی (دو نوع بخاری گازی و بخاری برقی وجود دارد که در مجموع به آنها بخاری تابشی می گویند.)
نوع کف (در انواع فولادی و سرامیکی)
نوع مستقل
سیستم های گرمایش تابشی لوله ای (هیترهای لوله ای) به دو دسته سیستم های مرکزی و سیستم های محلی تقسیم می شوند. قدرت دستگاه های گرمایش تابشی محلی از 20 تا 60 کیلو وات متغیر است.
اجزای رادیاتور لوله ای
هیترهای لوله ای معمولاً از یک مشعل، یک لوله آتش با ضریب تابش بالا و یک سری فن مکش و همرفت تشکیل شده اند. مخلوطی از مایع یا گاز شهری و هوا با نسبت صحیح (در حالت احتراق کامل) با مشعل داخل لوله سوزانده می شود و دمای لوله معمولاً تا 300 درجه سانتیگراد افزایش می یابد. انرژی تابشی به داخل لوله هدایت می شود. با کمک رفلکتورها گرمای مورد نیاز به سمت پایین تامین می شود همچنین فن مکش مکش لازم را در لوله مکش برای حرکت محصولات احتراق به انتهای لوله فراهم می کند. امروزه بسته به نوع ساختمان (تالار) یک سری سیستم های گرمایش تابشی لوله ای مختلف ایجاد شده است که با توجه به میزان گرمایش مورد نظر و نوع ساختمان، تعداد مشعل های استفاده شده و چیدمان انتخاب و طراحی می شوند. . لوله و موقعیت فن مکش آنها.
پیکربندی (سری) مورد استفاده امروزه به 3 دسته مدل های خطی ساده، خطی معکوس و مدل های U شکل تقسیم می شود که مدل های ساده خطی و U شکل بیشتر از مدل های دیگر رایج هستند. این رادیاتورها مستقل از هم نصب می شوند و در صورت خرابی فقط رادیاتور معیوب را از مدار خارج می کنیم و بقیه کیت بدون مشکل کار می کند. در پیکربندی های چند مشعل و جامپر گرمایش شاخه های مختلف به یکدیگر وابسته است و در صورت بروز مشکل، کل مجموعه آسیب می بیند. مدل های سری U برای فضاهای باز، کارگاه های صنعتی و اماکن عمومی با ارتفاع سقف زیاد و درهایی که همیشه باز هستند مناسب است.
توابع و کاربردهای رادیاتورهای صنعتی
نحوه کار در سیستم گرمایش تابشی لوله ای به این صورت است که شعله داغ توسط مشعل تولید می شود و با نسبت استاندارد گاز به هوا می سوزد که توسط فن در طول مسیر لوله حرکت می کند و گرما ایجاد می کند. این گرما که به صورت امواج الکترومغناطیسی است توسط بازتابنده به نقاط مورد نظر تابش می شود و در برخورد با اجسام انرژی خود را آزاد می کند. .
برخی از مکان هایی که می توان از لوله های گرمایش تابشی استفاده کرد: ساختمان های صنعتی، کارخانه ها و ساختمان های تولیدی، مرغداری ها، مراکز نمایشگاهی، نمایندگی های خودرو، ایستگاه های مترو، مساجد، پارکینگ ها، سالن های ورزشی و غیره.
مزایای سیستم های گرمایش لوله تابشی
سیستم های گرمایش تابشی (گرمایش صنعتی) از نظر فناوری و ویژگی های خود دارای مزایای بسیاری هستند.
1. 60 درصد صرفه جویی در مصرف گاز.
2. صرفه جویی 90 درصدی در مصرف برق.
3. در اطراف بخاری شلوغ نکنید.
4. هزینه نگهداری بسیار کم.
5. امنیت بالا و کاهش خطر آتش سوزی.
6. گرمایش یکنواخت در تمامی محیط ها.
7. نصب در زمان بسیار کوتاه.
8. کاهش میزان سرمایه گذاری اولیه.
9. فقط در ساعات کاری استفاده کنید.
10. نصب در ارتفاع، گرمایش روی زمین.
11. در فضای باز نیز گرم می شود.
12. برای رسیدن به دمای مورد نظر در مدت زمان کوتاه.
13. عملکردی که توسط سنسور دما (ترموستات) کنترل می شود.
14. بدون سر و صدا، بدون گردش هوا و بدون گرد و غبار.
15. کاهش تلفات حرکت هوا هنگام باز کردن درب.
16. ایجاد گرما در نقاطی که مورد نیاز است و از گرم کردن کل مکان خودداری کنید.
پاسخ

گرمایش تابشی لوله‌ای چیست و چه کاربرد و مزایایی دارد؟

#2
کولر آبی 2800، یکی از تجهیزات سرمایشی است که در فروشگاه تجهیزمن به‌صورت اینترنتی فروخته می‌شود. کولر آبی با ایجاد رطوبت و با کمک انرژی باد، هوای خنک را از طریق کانال یا شبکه مخصوص به درون ساختمان‌ها پرتاب می‌کند. کولر آبی در سایزها و ابعاد مختلف تولید می‌شود که یکی از آنها این مدل کولر  است. کولر آبی ۲۸۰۰ در مدل‌های مختلف تولید می‌شود که بسته به سلیقه می‌توانید مدل موردعلاقه خود را انتخاب کنید.

مشخصات کولر آبی 2800

تمام کولرهای آبی دارای مشخصات فنی یکسانی هستند که می‌توان به ابعاد، قطعات الکتریکی و نوع موتور کولر اشاره کرد. در یک تعریف کلی، مشخصات کولر آبی 2800 عبارت است از:

ابعاد دستگاه: ابعاد کولر آبی 2800 از تمام کولرهای ساخته شده کوچک‌تر است. این مدل کولر در ابعاد مختلفی ساخته می‌شود. استاندارد تولید این کولرها در ابعاد ۵۰*۵۰*۵۰ سانتی‌متر است؛ اما بعضی از شرکت‌ها این کولر را در ابعاد دیگر هم تولید می‌کنند که عبارت است از:
کولر ۷۵*۵۰*۵۰
کولر ۴۰*۴۰*۴۰
کولر ۴۸*۴۲*۶۰
بدنه کولر: کولرهای آبی معمولاً با ورق گالوانیزه و به شکل مکعب ساخته می‌شوند. برای اینکه بدنه کولر در اثر رطوبت دچار پوسیدگی نشود، تمام سطوح کولر با رنگ الکترواستاتیکی پوشیده می‌شود.
موتور کولر: کولرهای آبی دارای یک الکتروموتور با توان مشخص هستند که موجب حرکت شفت و پره‌های چرخان داخل کولر می‌شوند. موتور این کولرها معمولاً با توان ۸/۱ اسب بخار روی کولر نصب می‌شود.

منبع: قیمت کولر آبی کوچک 2800
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان