انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پرده مخمل

پرده مخمل

#1
پرده مخمل نسبت به سایر پرده ها بسایر خاص و لوکس است و به عنوان یک پرده لوکس و اشرافی بشمار می آید. پرده مخمل از ترکیب کتان و ابریشم پنبه ساخته می‌ شود و دارای استحکام و ایستایی بسیار خوبی است. به طور کلی پارچه‌ های مخمل، مات هستند. اما میزان براقی یا ماتی پارچه به میزان پنبه، کتان و ابریشم موجود در آنها بستگی دارد که در کارخانه‌ های مختلف با توجه به طرح و رنگ پارچه متغیر است. به دلیل بافت متراکم و ضخیم پرده مخمل، نور از آن عبور نمی‌ کند و برای تنظیم نور اتاق خواب گزینه خوبی محسوب می‌ گردد. همچنین به دلیل همین ضخامت بالای پرده مخمل، می‌ توان از آن در مناطق سرد برای جلوگیری از ورود سرما به داخل و هدر رفت گرما به بیرون استفاده نمود.
کاربرد پرده مخمل
در قدیم به دلیل نبود تکنولوژی‌، تولید پارچه مخمل بسیار زمان بر و پر زحمت بوده است و به دلیل ارزشمند بودن فقط در خانه ها و عمارت‌ های اشرافی مورد استفاده قرار می گرفت اما امروزه با وجود دستگاه‌ ها و تکنولوژی پیشرفته، تولید پرده مخمل بسیار راحت تر شده و می‌ توان از آن برای خانه‌ ها و آپارتمان‌ های مدرن استفاده کرد. پرده مخمل به دلیل ضخامت بالا برای استفاده در اتاق خواب مناسب است و همچنین به دلیل ایستایی خوب و فرم زیبا برای استفاده در پذیرایی هم در نظر گرفته می شود.
همچنین پرده مخمل برای زیبایی هرچه بیشتر در هتل‌ ها و مراکز اقامتی و نیز دفاتر کار و ادارات و تالارها و سالن‌ های نمایش تئاتر و سینماها استفاده می‌ شود.

[عکس: 81i3LCWSr6L._AC_SX679_.jpg]

مزایای پرده مخمل:
ظاهر زیبا، لوکس و مجلل
ایستایی و فرم خوب
ضخامت و استحکام بالا
عایق سرما و نور
بافت نرم و لطیف
درخشندگی بالا
تنوع بالای طرح و رنگ
قابلیت هماهنگی با مبلمان و وسایل منزل

معایب پرده مخمل:
حساسیت بالا در هنگام شستشو
کوچک نشان دادن فضاهای بسته
مدل دادن فقط توسط افراد ماهر

محافظت از پرده مخمل:
جنس مخمل بسیار حساس می‌ باشد و برای مراقبت از آن باید یک سری نکات را رعایت نمایید تا ماندگاری پرده مخمل بیشتر و فرم و ایستایی آن حفظ گردد.
در صورت ریختن آب و یا مایعات دیگر بر روی پرده مخمل نباید با فشار زیاد دستمال آن را پاک کرد زیرا باعث آسیب رساندن به آن می‌شود.
شستشوی پارچه پرده‌ ای مخمل باید با دقت و آب ولرم و همچنین به آرامی و بدون فشار صورت بگیرد. بعد از شستشو پرده مخمل باید آن را در فضای باز و در مجاورت هوا برای خشک شدن قرار داد.
اگر گرد و غبار، تار مو و … بر روی پارچه چسبیده باشد، می‌ توان از جاروبرقی برای تمیز کردن آن استفاده کنید.
سعی کنید به پرده با پارچه مخمل ضربه‌ های شدیدی وارد نکنید، زیرا باعث آسیب رساندن به پرزهای آن می‌ شود.

برای خرید پرده مخمل می‌ توانید به سایت بارون دیزاین مراجعه نمایید که یکی از معتبرترین و بهترین مراکز فروش پرده می‌ باشد. بارون دیزاین دارای انواع مختلف پرده ها در طرح و رنگ‌ های مختلف و مناسب برای هر سلیقه‌ ای است.
پرده
خرید پرده
فروش پرده
پارچه رومبلی
طراحی و دکوراسیون خانه
خرید پرده با بهترین قیمت
حراج پرده
ارزان ترین پرده 
پرده زبرا
پرده آشپزخانه
پرده پذیرایی
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان