انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راهنمای تعمیر و سرویس دیزل ژنراتور

راهنمای تعمیر و سرویس دیزل ژنراتور

#1
پس از نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور یا ژنراتور گازی، باید چک لیست تجهیزات روزانه، هفتگی یا ماهانه داشته باشیم تا در صورت لزوم نسبت به تعویض قطعات مصرفی اقدام کنیم. با انجام این بازدیدها و تهیه چک لیست می توان از بروز مشکل و تحمیل هزینه های اضافی برای تعمیر و سرویس دیزل ژنراتور جلوگیری کرد. داشتن این برنامه ریزی و چک لیست نیز بر عملکرد صحیح تجهیزات و افزایش راندمان و طول عمر ژنراتور تاثیر مثبت خواهد داشت.
تعمیر و سرویس دیزل ژنراتور
تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتورها و نگهداری چگونه عیب یابی دیزل ژنراتور را انجام دهیم صحیح باعث افزایش طول عمر و دوام دستگاه می شود و نیازی به تعمیر ندارد. همچنین تعویض به موقع فیلترهای دیزل، فیلتر هوا و فیلتر روغن یکی از اصلی ترین کارهایی است که برای افزایش طول عمر دیزل ژنراتورها باید انجام شود.
پس از اتمام معاینه فنی، مطابق دستورالعمل تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور، یکی از مؤثرترین موارد این است که این اطلاعات توسط سازنده در دفترچه راهنمای فنی ارائه شده و در اختیار نمایندگان دیزل ژنراتور قرار می گیرد.
هر دودی که از اگزوز ژنراتور می آید نشان دهنده مشکل جدی در دیزل ژنراتور است. با این حال، این دودها می توانند رنگ های مختلفی داشته باشند و هر کدام از این رنگ ها دلایل مختلفی دارند
ژنراتور دستگاه
علت جوشیدن موتور دیزل
نکته دیگری که در تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور باید به آن توجه کنید این است که مانند موتورهای خودروها، دیزل ژنراتورها نیز از آب برای خنک کردن موتور دستگاه داخل موتور استفاده می کنند. به این ترتیب آب گرمای اضافی را جذب می کند و پس از انتقال آن به رادیاتور دستگاه، این گرما به هوا منتقل شده و از دیزل ژنراتور خارج می شود و دمای آب دیزل ژنراتور با نشانگر روی آن نشان داده می شود. کنترل کننده پنل ارائه خواهد شد. در زمان جوشاندن موتور دیزل ژنراتور دمای آب بالاتر از حد معمول است و به عوامل زیر بستگی دارد:
زمانی که دستگاه تحت فشار زیاد قرار می گیرد، در این حالت فشار وارده به موتور زیاد است، بنابراین بهتر است مواد تغذیه و زمان رسیدن به دمای موتور به حد نرمال کنترل شود.
پایین بودن سطح آب رادیاتور می تواند دمای دستگاه را نیز افزایش دهد که همیشه باید بررسی شود تا میزان آب رادیاتور کاهش نیابد.
یکی از اجزای اصلی سیستم خنک کننده موتور دیزل پمپ آب است، در صورت افزایش دمای آب و جوشیدن موتور، تسمه محرک را از قرقره پمپ آب جدا کرده و پمپ آب را به صورت دستی بررسی کنید.
گاهی اوقات ترموستات به خوبی کار نمی کند، اگر این قسمت آسیب ببیند دمای آب از حد تعیین شده بیشتر می شود، در این صورت باید دمای قبل و بعد از ترموستات بررسی شود. زیرا ترموستات یکی از مهم ترین قسمت های سیستم خنک کننده است و تا زمانی که دمای آب اطراف موتور از حد معینی بالاتر نرود، اجازه ورود آب به رادیاتور را نمی دهد.
اگر لوله آب رادیاتور گرفتگی یا هوا در آن وجود داشته باشد، گاهی اوقات دمای آب افزایش می یابد. در این حالت کولر باید توسط متخصصین مربوطه باز و تمیز و تعمیر شود.
اگر دمای پایین و بالای رادیاتور مشکلی ندارد، ممکن است مشکل از توری های رادیاتور یا فنرهای هوا باشد، در این صورت باید جریان هوا را از طریق رادیاتور بررسی کنید. در صورت وجود مشکل در این قسمت، رادیاتور را باز کرده و منابع هوا را بشویید
یکی دیگر از مواردی که می توانید هنگام افزایش دمای آب بررسی کنید، تسمه پروانه است. اگر تسمه پروانه شل باشد، انرژی مکانیکی به پروانه منتقل نمی شود و پروانه هوا را به رادیاتور تزریق می کند تا دمای آب را کاهش دهد.
زمانی که دمای آب به هر یک از دلایل بالا بالا نمی رود باید نشانگر یا دماسنج بررسی شود و در صورت وجود مشکل این قطعه تعویض شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان