انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آیا رنگ سیم ها و کابل های مختلف مهم است؟

آیا رنگ سیم ها و کابل های مختلف مهم است؟

#1
همیشه از ما سوال می شود که آیا رنگ سیم ها و کابل های مختلف از استانداردهای صنعتی پیروی می کند یا خیر. مؤسسه مهندسین برق و الکترونیک (IEEE)، یک انجمن تجاری در سراسر جهان است که کارش وضع استاندارد و دستورالعمل‌هایی را برای استانداردسازی ابزارهای الکترونیک است، اما نکته کلیدی این است که استانداردهای آنها در واقع به جزئیات مشخص کردن رنگ کابل‌ها اشاره ای نمیکند. این استاندارها مربوط به عملکرد کابلهای شبکه میشود و اشاره ای به رنگ کابلها نمیکند.
کابل های اترنت یک نوع کابل بسیار رایج هستند که در شبکه های کامپیوتری استفاده می شوند. زمانی که شبکه سیمی برای اشتراک گذاری داده ها و دسترسی به اینترنت مورد نظر باشد، هم در کاربردهای مسکونی و هم در کاربردهای تجاری استفاده می شود. اغلب یک روتر اینترنت از کابل‌های اترنت برای اتصال به یک مودم کابلی استفاده می‌کند. در واقع رنگ میتواند معنی خاصی داشته باشد.
اگر ازچند شرکت کابل خریده اید  متوجه شده اید  که رنگ کابل اترنت می تواند متفاوت باشد. رنگ های مختلف برای کابل های اترنت چه معنایی دارند؟ آیا رنگ های مختلف سریعتر از بقیه هستند؟ برای فهمیدن این موضوع، نگاهی دقیق‌تر به کدگذاری رنگ به‌طور خاص برای کابل‌های اترنت خواهیم داشت.
مانند همه کابل‌ها، کابل‌های اترنت نیز می‌توانند در چندین رنگ مختلف باشند. یک رنگ نسبت به کابل دیگر «بهتر» یا «سریع‌تر» نیست، اما رنگ‌ها می‌توانند به کاربرد مورد نظر کمک کنند. رایج ترین رنگ هایی که در کابل های اترنت دیده می شود خاکستری، آبی، زرد، نارنجی و سفید است. اگر قرار باشد کابل اترنت بیرون باشد، اغلب سیاه و ضدآب خواهد بود تا به ماندگاری طولانی‌تری در عناصر کمک کند.
اترنت خاکستری: کابل های اترنت که خاکستری هستند اغلب نماینده یک اتصال اترنت "استاندارد" مانند شبکه های مسکونی و تجاری هستند.
اترنت سبز: کابل‌های اترنت سبز را می‌توان برای طبقه‌بندی اتصال متقاطع استفاده کرد که برای اتصال مستقیم رایانه‌ها و/یا دستگاه‌های مختلف به یکدیگر استفاده می‌شود.
اترنت زرد: کابل‌های اترنت زرد معمولاً برای آنچه که به عنوان اتصالات «توان از طریق اینترنت» (POE) شناخته می‌شود، استفاده می‌شود. جالب اینجاست که این استاندارد توسط IEEE در سال 2009 برای کمک به طبقه‌بندی این سیم‌ها که جریان 30 واتی را در سطح پورت در هنگام استفاده با یک جفت کابل پیچ خورده اترنت ارائه می‌کنند، توسعه داده شد.
اترنت آبی: کابل‌های اترنت آبی معمولاً برای اتصال به سرور ترمینال استفاده می‌شوند. یک سرور پایانه اتصال به چندین سیستم را به یک شبکه LAN بدون نیاز به استفاده از مودم یا رابط شبکه دیگر امکان پذیر می کند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان