انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دانستنی ها مفید در مورد طرحی داخلی ساختمان

دانستنی ها مفید در مورد طرحی داخلی ساختمان

#1
طراحی داخلی رشته تقریبا جدیدی است که ارتباط نزدیکی با معماری دارد.طراحی داخلی اصفهان ، نقشه کشی و همینطور ساخت و ساز فضاها بخشی از طراحی محیطی است.
انسان ذاتا ایجاد محیطی خوشایند را می پسندد که به دوران تمدن اولیه بشر بر میگردد.
از اواسط قرن بیستم به نحوی از واژه دکوراتیو داخلی استفاده شد که تقریبا معنا خود را از دست داد بنابراین واژه های توصیفی بیشتری مورد استفاده قرار گرفته اند.
اصطلاح طراح داخلی نه تنها محدوده بزرگتری را شامل شده بلکه خود را به عنوان یک حرفه جدی نشان می دهد.همچنین در دوران کرونا حتی طراحی داخلی انلاین هم به شدت مورد استقبال قرار گرفت.
این حرفه نشات گرفته از کشورهای اروپایی می باشد که از آن به عنوان معمار داخلی یاد می شود.کسانی هستند که نگران تعداد عناصر به کار رفته ساخت دست بشر می باشند که به این رشته طراحی محیطی می گویند.

همچنین می توانید در مورد مطالب زیر بخوانید:




[عکس: frame6re.jpg]

شماره تماس : 09132112767
یک معمار داخلی ابتدا باید [i]طراحی داخلی[/i] را به گونه ای انجام دهد که پاسخ گوی عملکرد، نیازها رفتار ها و اقلیم و .. باشد و سپس به چگونگی تعریف حس آن فضا از منظر نور، رنگ، مبلمان و … می پردازد.
رشته طراحی داخل دارای حوزه های تخصصی متعددی می باشد.یکی از آن ها تحلیل فضا بوده که نیازمند به تجزیه و تحلیل فضا، عملکرد این فضا را دارد.
حیطه کاری طراحان داخلی، طراحی دفتر کار که طراحان متخصص در پلان کده به صورت حرفه ای ان را انجام می دهند.طراحی داخلی اصفهان در طراحی هتل ها، مغازه ها و مراکز خرید به صورت گسترده فعالیت دارند.طراحی داخلی انلاین هم از خدمات پلان کده می باشد.
مابقی شرکت ها به طور عمده درگیر طراحی مراکز آموزشی بزرگ بوده و یا در طراحی بیمارستان ها و کلینیک ها متخصص هستند.
بسیاری از شرکت های بزرگ دارای مهندس های گرافیک، صنایع و معماری بوده ولی در مقابل، طراح های داخلی که در مناطق مسکونی فعالیت دارند ممکن است به تنهایی یا حداکثر با دو تا سه نفر همکار باشند.
طراحی مسکونی یک نوع فعالیت متفاوت است.طراحی مناطق مسکونی معمولا بسیار درگیر با نظرات طراح و مالک در تمام جوانب می باشد.
بعید است که یک مشتری بخواهد خدمات طراحی یک طراح داخلی که برای خانه اش درحال به کار بردن است، با یک سیستم منظم سازماندهی می شود.


تفاوت های طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی

شاید شما هم جزو افرادی باشید که طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی را با هم اشتباه میگیرید. اما بهتر است بدانیم که این دو حرفه کاملا جدا از هم هستند.
در این بخش میخواهیم شما را با هریک از این اشخاص و تخصص و تفاوت آنها بیشتر آشنا کنیم.
دکوراتورهای داخلی یا طراحان دکوراسیون به زیبایی شناختی نیاز دارند و این مهمترین مهارت مورد نیاز انهاست.آنها نیازی به دانش و مهارت آکادمیک ندارند و همیشه جای توسعه و پیشرفت علمشان وجود دارد.
اما سر و کار طراحان داخلی با جانمایی و برنامه ریزی فضاها،عایق، کفپوش، در و پنجره ورودی و … می باشد.
این دو با اشخاص مختلفی سر و کار دارند.
طراحان دکوراسیون با صنایع مختلفی چون ساخت مبلمان و سرویس های خواب یا طراحان دوخت پرده یا صنعت فرش و دیگر مشاغل همکاری دارند اما [i]طراح داخلی[/i] با مهندس ناظر، مدیر پروژه و کنترل پروژه و یا سایر کارکنان مشغول در یک پروژه ساخت در ارتباط است.
بطور کلی چون طراح دکوراسیون وظیفه چیدمان مناسب و ایجاد هماهنگی بین وسایل و فضای یک ساختمان را دارد، نکته ی حائز اهمیت آن است که کار یک دکوراتیو و یا طراح دکوراسیون داخلی دقیقا پس از اتمام کار طراح داخلی آغاز میشود.
به یاد داشته باشیم که معماریداخلی می تواند بر روی سازه و مقطع معماری تاثیر بگذارد زیرا قبل از این که فضاها را با مبلمان متغیر فضایی پر کنیم، به تعریف فضای معماری داخلی آن فضاها می پردازیم.
در این نوع طراحی ما تنها به دنبال چیدمان های گوناگون مبلمان متغیر، کف سازی ها و … نیستیم، بلکه به دنبال کشف، خلق و ایجاد فضایی از طریق تعاریف مختلف فضایی و طراحی مبلمان های ثابت آن فضاها هستیم ، تا بتوانند حوزه و عملکرد یک فضا را دقیق تر تعریف کند، به دنبال نورگیر ی ها، اختلاف ارتفاع ها، جلو و عقب رفتگی ها و شکل و فرم کلی فضاها هستیم ، تا بدون مبلمان متغیر نیز بتوانیم عملکرد و شخصیت فضایی آن را تشخیص دهیم.



نقل قول:منبع: https://plankade.ir
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان