انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
انواع دیزل ژنراتور و مشخصات آن برای کارهای صنعتی

انواع دیزل ژنراتور و مشخصات آن برای کارهای صنعتی

#1
انواع موتور ژنراتور وجود دارد: دیزل، سوخت و بنزین. همه این توربین ها تقریباً همان تعمیر و نگهداری دارند که امکان استفاده طولانی مدت از آنها را فراهم می کند. همچنین لازم است اقدامات احتیاطی برای کاهش خطرات مرتبط با عملکرد آنها انجام شود.

در واقع، هنگام انتخاب موتور ژنراتور صنعتی، معمولاً سه انتخاب برای مصرف گاز وجود دارد: دیزل یا بنزین یا توربین سوخت. با این حال، چگونه آیتم مناسب خود را انتخاب می کنید؟

بیایید مشخصات انواع موتور ژنراتور را بررسی کنیم.

1- موتور ژنراتور بنزینی:

هر موتور مولد سوخت از 4 جزء تشکیل شده است: 1- موتور احتراقی با گاز سوخت 2- ژنراتور برق 3- تعمیر و نگهداری شاسی سیستم 4- تابلوی کنترل و انرژی که نیمی از آن موتور احتراق خالص یا CNG است. است.

موتورهای بنزینی به دلیل دسترسی آسان به سوخت گاز در مناطق مختلف کشور، بیشتر از توربین های دیزلی رایج هستند. علاوه بر این آلودگی هوای محیط بسیار کمتر و قیمت گاز نیز کاهش می یابد. مصرف سوخت در توربین های سوختی کاملاً متفاوت است و به اجزای مختلف مربوط به انرژی ژنراتور، بار مصرف شده برای ژنراتور و راندمان بستگی دارد. همانطور که همه می دانند، گازوئیل جایگزین رایجی برای انرژی صنعتی و تجاری است، اما به هیچ وجه. این یک جایگزین نیست

توربین های موتور بنزینی یک تکنیک سازگار با محیط زیست برای تولید برق هستند و مانند سایر ژنراتورها کار می کنند که یکی از آنها نوع گاز مورد استفاده است.

از جمله مزایای استفاده از توربین های سوخت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سوخت‌های پاک‌تر و ارزان‌تر از سوخت‌های فسیلی مختلف
در نتیجه داشتن سوخت خالص در جای دیگر، استفاده از توربین های سوختی بسیار معقول است.
ژنراتور سوخت علاوه بر مزایای ذکر شده دارای معایبی نیز می باشد که عبارتند از:

یکی از مزایای بسیاری از توربین های سوختی، در دسترس بودن آنها از طریق خطوط لوله و استفاده در محل است. اما این مزیت می تواند یکی از معایب آن باشد، بنابراین در صورت بروز بلایا می توان گردش سوخت را نیز کاهش داد که در این صورت موتورهای دیزلی منبع قابل اعتمادی هستند.
هزینه تعمیر و نگهداری این واحدها بیش از حد است و در مقایسه با توربین های دیزلی نیازمند تعمیر و نگهداری و قطعات جایگزین اضافی است.
علاوه بر این آنها قیمت های اضافی را ترتیب می دهند.
2- دیزل ژنراتور (موتور دیزل ژنراتور):

توربین های دیزل مانند توربین های سوختی دارای چهار جزء هستند. 1- موتور دیزل 2- ژنراتور 3- شاسی نگهدارنده سیستم 4- تابلو فرمان و گاز آنها گازوئیل می باشد. با این حال، اکثر واحدها به دلیل دو جزء خود، موتور و ژنراتور شناخته می شوند.

یکی از مزایای استفاده از توربین های دیزل، اطمینان از وجود انرژی الکتریکی در هر سناریویی است. توربین‌های دیزلی برای تولید برق در مؤسسات مهم و بزرگی که قطعی‌های انرژی فاجعه‌بار فاجعه‌بار است، استفاده می‌شوند.

از جمله مزایای توربین های دیزل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

توربین های دیزل ارزان تر در مقایسه با توربین های سوختی
قابلیت اطمینان بیش از حد و راندمان بهتر توربین های دیزل
توربین های دیزلی نسبت به توربین های سوختی بسیار کمتر قابل اشتعال هستند

3- موتور ژنراتور بنزینی:

موتورهای بنزینی موتورهای احتراق داخلی هستند که از چرخه موتور برای تولید انرژی الکتریکی استفاده می کنند. تفاوت اصلی با موتورهای مختلف استفاده از شمع برای احتراق است.

به طور معمول، موتورهای احتراق داخلی به دو دسته متداول، موتورهای دو زمانه و موتورهای چهار زمانه تقسیم می شوند که عمدتاً بر اساس فرکانس انرژی در هر دور موتور است. موتورهای دو زمانه از نظر ساختاری پیچیدگی کمتری دارند، اما موتورهای چهار زمانه بسیار سازگار با محیط زیست هستند. از معایب این دستگاه می توان به خطر اشتعال بیش از حد به دلیل نوع گاز (بنزین) اشاره کرد.

مشخصات توربین های دیزل تجاری
توربین های دیزلی برای رفع نیازهای شرکت های کوچک علاوه بر صنعت طراحی شده اند.

توربین های دیزل صنعتی کالاهای همه کاره ای هستند که برق آماده و کم هزینه را برای صدها هزار شرکت، کارخانه، مشاغل کوچک و حتی خانوارها فراهم می کنند. کاهش هزینه برق پشتیبان و راه اندازی ساده توربین ها امروزه به امری عادی تبدیل شده است.

شرکت هایی که در حین نشت بسته می شوند، پول نقد را از دست می دهند. با توجه به تاثیر کاهش شدید درآمد، سرمایه گذاری در یک دیزل ژنراتور آماده برای استفاده قانع کننده است.

موتورهای دیزلی از گرمای فشرده به عنوان جانشین جرقه برای احتراق گاز استفاده می کنند و نسبت به انواع مختلف موتورهای احتراق داخلی کارایی حرارت بیشتری دارند.

این امر توربین های دیزل را به ماشین های سازگار با محیط زیست، به ویژه برای استفاده مداوم و سنگین تبدیل می کند.

به عنوان یک قاعده کلی، توربین های دیزل صنعتی 0.4 لیتر گاز در هر کیلووات ساعت مصرف می کنند که معادل 25 درصد راندمان است. اما راندمان هر دیزل ژنراتور صنعتی به محل آن و نحوه استفاده و ویژگی های آن دستگاه بستگی دارد.

در نتیجه، توربین های دیزلی اغلب بسیار محکم هستند
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان