انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سیستم های گرمایش تابشی شامل سه نوع زیر است:

سیستم های گرمایش تابشی شامل سه نوع زیر است:

#1
سیستم گرمایش دیواری
سیستم گرمایش از کف - برقی یا هیدرولیک
سیستم تشعشع سقف: مانند بخاری پاسیو، صفحات سرامیکی گازسوز، دستگاه های گرمایش تابشی لوله گاز
سیستم های گرمایش دیوار و کف معمولاً به عنوان سیستم های دمای پایین شناخته می شوند. از آنجایی که آنها سطح گرمایش بالاتری نسبت به سایر سیستم ها دارند، مقدار گرمای مورد نیاز برای رسیدن به همان درجه انتقال حرارت بسیار کمتر است. این سیستم شرایط بهبود یافته هوای محیط را با رطوبت بهتر فراهم می کند. حداکثر دمای گرمایش با توجه به نوع محیط و اتاق محاسبه می شود. رادیاتور سقفی بیشتر در مکان هایی مانند تاسیسات تولیدی، انبارها و مراکز ورزشی استفاده می شود و دمای صفحه آنها بسیار بالاتر است.

سیستم های گرمایش تابشی شامل سه نوع زیر می باشد
موارد استفاده از بخاری های تابشی:
در حال حاضر استفاده از هیتر تابشی به عنوان یکی از بهترین راه ها برای ایجاد گرمایش در فضاهای مختلف با ارتفاع بیش از 3 متر مورد استفاده قرار می گیرد. این روش مقرون به صرفه در مکان هایی مانند سالن های بزرگ صنعتی، دامداری ها و مرغداری ها، گلخانه ها، سالن های ورزشی، انبارها، محوطه نمایشگاه ها، پارکینگ ها، اسکله ها و ... استفاده می شود. دو نوع بخاری خطی (چتری) و U شکل وجود دارد.

نحوه عملکرد بخاری های تابشی:
با توجه به ویژگی های برجسته بخاری ها در گرمایش فضاهای بزرگ، این فناوری از دهه 1970 به سرعت گسترش یافته و تنوع و ساختار این محصول افزایش یافته است. به طور کلی بخاری های تابشی از چهار قسمت تشکیل شده اند: لوله تابشی، لوله آتش، بازتابنده و فن مکش. ترکیب گاز مایع یا شهری با هوا به نسبت معینی توسط مشعل داخل لوله کاملا مشتعل می شود. با این کار دمای لوله به طور متوسط تا حدود 300 درجه سانتی گراد افزایش می یابد و سپس انرژی تابشی لوله توسط یک بازتابنده به پایین فرستاده می شود و گرمای لازم برای محیط را فراهم می کند. فن مکنده داخل لوله نیز مکش مورد نیاز برای انتقال نتایج این احتراق به انتهای لوله را تامین می کند.

مقدار هوای مورد نیاز برای احتراق کامل در بخاری تابشی حدود 11 تا 13 برابر حجم گاز مصرفی هر دستگاه است که از هر دو جهت تامین می شود.

در صورت وجود تهویه کافی در فضای مورد نظر، اکسیژن لازم برای احتراق در دستگاه از طریق تهویه عمومی سالن تامین می شود.
اما در فضاهایی که تهویه کافی وجود ندارد، هوای مورد نظر برای هر وسیله گرمایشی توسط تعدادی لوله مستقل از بیرون سالن تامین می شود.
بخاری های تابشی چگونه کار می کنند
بخاری های تابشی چگونه کار می کنند
ویژگی های بخاری تابشی:
بخاری های تابشی با گرمایش تابشی که تولید می کنند گزینه های عالی برای گرم کردن محیط هستند. برخلاف سایر سیستم های گرمایشی، بخاری تابشی امواج خود را به پایین و به مناطق ترافیکی می فرستد و محیط را گرم می کند. این بدان معناست که برخلاف سایر سیستم های گرمایشی که گرمای تولیدی خود را به سمت بالا هدایت می کنند، هیترها گرمای خود را به سمت پایین می فرستند و این باعث اتلاف انرژی نمی شود و گرمای تولید شده هدر نمی رود.

مزایای استفاده از بخاری های تابشی:
انرژی هدر رفته را کاهش دهید
کاهش هزینه های اقتصادی
امکان استفاده در مکان های بزرگ و بزرگ
سیستم های گرمایش تابشی گردش هوای داخل ساختمان را به حداقل می رساند و گردش ذرات معلق در هوا را به حداقل می رساند.
بخاری های تابشی گرما را مستقیماً به اجسام می فرستند و گرمای تولید شده توسط آنها توسط باد از بین می رود.
کریت با ارائه بخاری تابشی، پرده هوا و کولر گازی بهترین خدمات را در این زمینه به مشتریان خود ارائه می دهد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان