انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راه های افزایش نور خانه

راه های افزایش نور خانه

#1
چگونه نور خانه را زیاد کنیم؟
[عکس: 6.jpg]
معمولا در همه خانه‌‌ ها بخشی کم نور وجود دارد. بسیاری از افرادی مشکل تاریکی منزل خود را با روشن کردن چراغ برطرف می‌ کنند و برخی دیگر ترجیح می‌ دهند از روش‌ های دیگری برای زیاد کردن نور محیط استفاده کنند. به این صورت در مصرف برق و هزینه‌ های خود صرفه‌ جویی نیز می‌ کنند. در ادامه به نکاتی برای افزایش نور محیط خانه اشاره خواهیم داشت.

اهمیت روشنایی و نورپردازی
نورپردازی اصولی در روشنایی و جلوه درخشان خانه تاثیر زیادی دارد. معمولاً در همه خانه ها از وسایل مختلف نورپردازی مانند نور مخفی در سقف کاذب، آباژور، هالوژن، لوستر و … برای بهبود روشنایی فضا استفاده می‌ شود.

روشن کردن محیط خانه بدون استفاده از برق
در واقع حضور نور در منزل و هر فضای دیگری برای راحتی و آرامش افراد ضروری و مهم است. فضا‌‌‌های تاریک معمولاً باعث کسل شدن و خواب آلودگی می‌ شود.

افزایش نور خانه با پرده و استفاده از نور طبیعی خورشید

  • رنگ سفید برای پرده‌ برای افزایش نور محیط
    برای افزایش نور خانه می‌ توانید پرده‌ های روشن، لطیف و نازک را جایگزین پرده‌ های تیره و ضخیم کنید. به این صورت می‌ توانید از ازدیاد نور منزل با پرده‌ های روشن لذت ببرید. پرده‌ های تور یا حریر با رنگ‌ ها روشن به راحتی نور را از خود عبور می‌ دهند. به همین دلیل باعث روشن‌ تر و حتی بزرگ تر دیده شدن فضا می‌ شوند. حال اگر از یک آینه دیواری دکوراتیو استفاده کنید، بازتاب نور آن فضا را روشن‌ تر و دلباز‌‌‌تر می‌ کند.
  • استفاده از رنگ سفید و رنگ‌ های پاستلی
    استفاده از رنگ‌ های پاستلی و سفید در دکوراسیون داخلی منزل از موثرترین راه‌ ها جهت روشن‌ تر کردن فضا می‌ باشد. رنگ سفید می‌ تواند به بهبود روشنایی یک محیط تاریک کمک شایانی کند.
    مبلمانی با رنگ‌ های روشن می‌ تواند برای خانه‌ های کم نور گزینه‌ ای مناسب و ایده آل باشد. برای عدم استفاده بیش از حد از رنگ‌ های روشن می‌ توانید از وسایل مختلفی همچون میز عسلی، کوسن، فرش و … با رنگ‌ های مختلف استفاده کنید.
  • استفاده از آینه
    آینه به بازتاب نور در خانه کمک زیادی می‌ کند. به همین دلیل استفاده از آنها در خانه‌ های کم نور توصیه می‌ شود. علاوه‌ بر این‌، آینه با هر نوع سبک دکوراسیون داخلی همخوانی دارد و باعث جلوه زیبای محیط می‌ شود. آینه‌ ای بزرگ با قابی به رنگ روشن می‌ تواند جلوه ای شیک و محیطی روشن را برای شما به ارمغان بیاورد.
  • استفاده از درب ورودی شیشه‌ ای
    درب‌ های ورودی شیشه‌ ای نور زیادی را از خود عبور می‌ دهند. به همین دلیل روی روشنایی محیط تاثیر بسزایی دارد. البته این روش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تواند کمی هزینه بر باشد، اما در عوض به مرور در مصرف برق صرفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌جویی می‌ کند؛ زیرا این درب‌ ها نیاز شما به روشنایی را برطرف می‌ کند.
  • درخشان و براق نگه داشتن کفپوش خانه
    کفپوش‌ های براق در منزل باعث روشن‌ تر و بزرگ‌ تر دیده شدن فضا می‌ شوند. استفاده از کفپوش‌ های سفید و کرم و یا کفپوش‌‌‌‌ های چوبی با رنگ روشن می‌‌‌ تواند گزینه مناسبی برای ایجاد روشنایی در منزل باشند. علاوه‌ بر این‌‌، کفپوش‌ های درخشنده و براق با دکوراسیون‌های مدرن امروزی همخوانی دارند و جلوه‌ ای جذاب و زیبا به وجود می‌ آورند.
  • استفاده از پنجره‌ های بزرگ و سقفی
    تعویض پنجره‌ های کوچک و جایگزین کردن آنها با پنجره‌ های بزرگ می‌ تواند روش خوبی برای تامین نور طبیعی منزل باشد. البته این روش به دلیل تامین روشنایی منزل باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می‌ شود. پنجره‌ های سقفی نیز گزینه‌ ای ایده آل برای وارد کردن نور خورشید به داخل منزل می‌ باشد. از این نوع پنجره‌ ها معمولا در خانه‌ های ویلایی استفاده می‌ شود.
  • نظم دهی
    به صورت کلی خانه‌ های نامنظم و شلوغ به مراتب کوچکتر و تاریک‌ تر از خانه‌ های مرتب و منظم دیده می‌ شوند. به این ترتیب برای داشتن خانه‌ ای دلباز و روشن حتماً چیدمان منزل را به صورت منظم و مرتب انجام دهید. به این صورت می‌ توانید نور و روشنایی بیشتری در خانه احساس کنید.
نقل قول:منبع: گروه طراحی و دکوراسیون داخلی بارون مدرن دیزاین (Barown Modern Design)
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان