انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بلاک چين چيست و نحوه کار با آن چگونه است؟

بلاک چين چيست و نحوه کار با آن چگونه است؟

#1
اگر به حوزه ارز دیجیتالی علاقمند هستید. نسبت به بیت کوین، تتر و... اطلاعات دارید. و مطمئنا در رابطه با بلاک چین چیزهایی شنیده‌ اید. درواقع پایه و اساس بیت کوین، بلاکچین است. هرچند اگر به سراغ تاریخ بروید متوجه خواهید شد که این فناوری تنها به بیت کوین محدود نبوده و تمامی ارزهای دیجیتال دیگر را نیز شامل می‌شود.
بلاک چین که به آن زنجیره بلوکی نیز گفته می‌شود از جمله فناوری‌های جدید و به‌روز دنیا به حساب می‌آید. این فناوری توانسته در طی چندین سال گذشته در راستای حل مسائل بانکداری، سرمایه گذاری و حتی ارزهای دیجیتال فعالیت گسترده‌ ای داشته باشد و نتایج قابل قبولی را نیز از خود به جای بگذارد. باید بدانید فناوری بلاکچین نوعی سیستم ثبت گزارشات و اطلاعات می باشد. به عنوان مثال دو نفر که سعی دارند از طریق اینترنت با هم تراکنش داشته باشند بلاکچین میتواند به آنها کمک کند. مهم ‌ترین نکته ای که باید بدانید: جعل فناوری بلاک چین به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.
این مقدمه کوتاه نشان می دهد بلاکچین دنیای جدیدی را به روی ما گشوده است. از همین رو اگر میخواهید از این فناوری استفاده کنید باید اطلاعات خود را نسبت به آن افزایش دهید. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. زیرا توضیحاتی در این باب خدمت شما ارائه خواهیم داد.
بلاک چین را بیشتر بشناسید
همه شما حداقل برای یکبار هم که شده تراکنش مالی انجام داده‌ اید و در این راه از یک واسطه نظیر بانک استفاده کرده اید. باید بدانید بلاک چین کمک می کند تا خریداران و فروشندگان ( افرادی که اقدام به خرید پول مجازی کرده اند) به صورت مستقیم با یکدیگر ارتباط داشته باشند و بدون حضور واسطه یا شخص ثالثی این تراکنش را صورت دهند. از این تراکنش تحت عنوان «همتا به همتا» یاد می شود.
بلاکچین یک فناوری کاملا رمزنگاری شده است. از این فناوری در راستای ایجاد امنیت در تبادلات و حتی خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده می شود. برخلاف سیستم های بانکی که افراد باید از یک موقعیت مشخص و در اصطلاح متمرکز برخوردار باشند. بلاک چین از هیچگونه مرکز داده متمرکز برخوردار نبوده و آن را در سراسر دنیا پخش کرده است.
بلاک چین ها را در «دفتر کل توزیع شده» نگهداری می کنند. این دفتر برای تمامی افرادی که در این شبکه عضو هستند با تمامی جزئیات در دسترس می باشد. حتی تمامی حساب و کتاب ها به صورت شفاف به نمایش درآمده است.
به همین دلیل است که گفته می‌ گویند: بلاکچین زنجیره ای متصل از رایانه هایی‌ست که نمیتوان به درستی تراکنش های صورت گرفته بین دو طرف معامله شک کرد. مبادله ها کاملا مورد تایید است و پس از تایید به بلاک چین اضافه می شود.
ساختار بلاک چین به چه صورت است؟
به طور کلی هر بلوک در بلاک چین به سه قسمت دسته بندی می شود:
1. اطلاعاتی که به تراکنش های شما مرتبط است. مانند تاریخ، مبلغ و زمان خرید ارز دیجیتال
2. اطلاعاتی که به شرکت کنندگان در معامله مرتبط است. این اطلاعات می تواند امضای دیجیتال به جای نام واقعی، خرید بدون هیچگونه اطلاعات شناسایی و... باشد.
3. هر بلوک دارای اطلاعات متمایزی نسبت به بلوک دیگر است. به عنوان مثال هرکدام از ما DNA و اثرانگشت منحصر به فرد خودمان را داریم. این مسئله ما را از دیگران متمایز می کند. هر بلوک با ذخیره کد منحصر به فرد که «هش» نامیده می‌شود این امکان را فراهم می‌اورد که قابل تشخیص شود. به این ترتیب بلوک های مربوط به دو معامله با جزئیات یکسان، به دلیل کدهای منحصر به فرد آنها، از هم قابل تفکیک هستند.
نحوه کار بلاک چین به چه صورت است؟
برای اینکه درک بهتری از نحوه کار بلاک چین داشته باشید بیایید به تراکنش های بیت کوین بپردازیم.
 همانطور که گفتیم، در بلاکچین تمامی اطلاعات و جزئیات تمامی تراکنش های صورت گرفته با این ارز دیجیتال ذخیره می شود. حتی اگر کاربر بخواهد یک بیت کوین را بیش از دوبار معامله نماید، اخطار می دهد.
زمانی که بلوک ها داده های جدید را ذخیره می نمایند، به بلاکچین اضافه می شوند و این زنجیره از چندین بلوک به وجود آمده است.
اما چگونه باید یک بلوک به بلاک چین اضافه کنیم؟
1.باید وارد یک معامله شوید آن را انجام دهید.
2. پس از خرید معامله، باید از سوی فروشنده مورد تایید قرار گیرد. این کار توسط شبکه رایانه ها صورت میگیرد. باید بدانید که شبکه رایانه ها دارای بیش از هزاران رایانه در سراسر جهان است. این شبکه پس از بررسی های لازم یک معامله آن را تایید می نماید.
3. هر معامله باید در دل بلوک ذخیره شود. پس از اینکه تائیدیه معامله خود را دریافت کردید، اطلاعات آن در یک بلوک اختصاصی به ثبت خواهد رسید. آنجاست که مشاهده خواهید کرد؛ اطلاعات مربوطه در کنار بی شمار تراکنش مشابه قرار دارد.
4. هر بلوک دارای یک کد (هش) می باشد. پس از ساخت بلوک، کد شناسایی منحصر به فردی به نام هش به وجود می آید. پس از هش کردن اختصاصی، آن بلوک به بلاک چین اضافه خواهد شد.
دلیل اهمیت بلاک چین چیست؟
این روزها کمتر کسی را میتوانید پیدا کنید که نسبت به فناوری بلاک چین اطلاعاتی نداشته باشد. زیرا بلاکچین میتواند در هر چیزی که تراکنش پذیر است، حضور داشته باشد. حال این تراکنش مالی، کالا و حتی املاک باشد.
بلاک چین حضور کلاهبرداران در معاملات را کاهش می دهد. زیرا هر نوع معامله ای که در آن صورت میگیرد، با تمامی جزئیات به ثبت رسیده است. حتی تمامی طرفین معامله میتوانند به آن دسترسی داشته باشند.
اینجاست که بلاکچین اهمیت پیدا می کند. و توانسته علاقمندان و طرفداران زیادی را به سمت خود جذب نماید. اگر علاقمند به خرید ارز دیجیتال و استفاده از بلاک چین هستید توصیه می کنیم به سایت و صرافی کريپتو مراجعه کنید. کارشناسان ما اطلاعات بسیار کاملی در رابطه با خرید و فروش تتر، بیت کوین و تمامی ارز دیجیتال دنیا در اختیار شما قرار می دهند. برای این کار تنها کافیست به بخش تماس با ما مراجعه نمائید.
خرید و فروش ارز دیجیتال - افراتتر
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان