انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
انواع کوره های صنعتی

انواع کوره های صنعتی

#1
کوره های صنعتی به دلیل تفاوت هایشان در ساخت، عملکرد و ظاهر مشخص می شوند. حقیقت این است که هیچ یک از کوره ها دارای ویژگی ها و گزینه های یکسانی در مورد شکل و کارایی نیستند.

فر بوش
کوره های کارخانه از جمله بسیاری از کوره های صنعتی هستند. این کوره از قدمت قابل توجهی برخوردار است و در ساخت و ساز با مکانیزم بسیار ساده استفاده می شود. برای کوره های کارخانه از لوازم نسوز استفاده می شود. این دیرگدازها برای ظروف کوره های صنعتی کارخانه تولید می شوند. شمش های فلزی در محفظه این ظرف نسوز قرار گرفته اند. از سوخت های فسیلی برای مشتعل کردن کوره های گیاهی استفاده می شود. هر کوره گیاهی با قیمت ارزان قابل دستیابی است.


کوره کارخانه تجاری کارکرد بسیار ساده ای دارد و متعاقباً هرکسی می تواند برای کار با آن مطالعه کند. کوره های صنعتی بوته ای حتی دارای معایبی هستند. در میان مسائل مختلف، کوره کارخانه فاقد دقت دما است و این وضعیت باعث تغییرات دما در مناطق مختلف می شود. تمایز دما در چندین عنصر کوره پتانسیل لذت بردن از دمای یکسان در کوره را از بین می برد. در نتیجه، شرایط ذوب یکسان در کوره وجود نخواهد داشت.

بنزین مورد استفاده در کارخانه کوره از نوع فسیلی است و این باعث تعدادی آلودگی هوای محیطی می شود.

کوره مقاومتی
یکی دیگر از انواع کوره های تجاری، کوره های مقاومتی است. برای گرم کردن کوره مقاومتی از مواد الکتریکی استفاده می شود. کوره ها برای کارکردن گرما می خواهند. این گرما توسط انرژی الکتریکی تامین می شود. انرژی الکتریکی از قسمت های گرمایشی عبور می کند و شرایط مساعدی را برای تولید گرما ایجاد می کند.

کوره های صنعتی در نوع مقاومتی با دقت دمایی قابل ملاحظه ای ارائه می شوند. حقیقت این است که دمای فر ممکن است به طور معمول و خودسرانه تنظیم شود. کوره های برقی با مصرف بیش از حد انرژی مرتبط هستند. در نتیجه، شما باید با استفاده از کوره های مقاومتی، ارزش زیادی برای مصرف انرژی بپردازید.


یکی دیگر از سطوح ضروری دیگر کوره های الکتریکی تقریباً مقاومتی این است که زمان بسیار زیادی برای نرم شدن فلزات نیاز دارند. با توجه به این واقعیت، کوره های مقاومتی معمولاً برای ذوب فلزات ضروری نیستند. با این وجود، کوره‌های مقاومتی برای ذخیره‌سازی مواد مذاب سازگار با محیط زیست هستند.

کوره القایی
کوره صنعتی القایی با محفظه خاصی راه اندازی می شود. برای محفظه این محفظه از کلاف استفاده شده است. مواد مذاب در کوره مقاومتی قرار می گیرند. این سیم پیچ یک ناحیه مغناطیسی برای محفظه کوره ایجاد می کند. وقتی مسیر تغییرات فعلی تغییر می کند، ناحیه مغناطیسی نیز تغییر می کند. چنین دوره ای به طور مداوم و با سرعت بیش از حد تکمیل می شود. به دلیل این دوره از انتقال مولکول های فولادی. این شرایط را برای فولاد از قوی به مایع ایجاد می کند. برای سازماندهی منابع مذاب می توان از کوره القایی استفاده کرد. با تغییر مسیر فعلی مغناطیسی، ممکن است شرایط مساعدی برای حرکت و تغییر ذخایر مذاب فراهم شود.

با این کار، ذخایر موجود در محفظه مزاحم و آشفته می شوند. حقیقت این است که کوره‌های القایی برای زمانی مناسب هستند که باید آلیاژهای کاملاً متفاوتی اضافه کنید. اختلاط منابع مذاب با کوره صنعتی القایی ارائه می شود. در نتیجه، ممکن است شرایط مناسبی برای ترکیب مواد و آلیاژهای کاملاً متفاوت ایجاد شود.

مخلوط کردن منابع مذاب به طور جمعی نیز می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. با اختلاط جمعی مواد مذاب، شرایطی برای غوطه ور شدن اکسیدهای تولید شده، قطعات یا گرد و غبار کف پارچه در آن وجود دارد. این به شدت بر کیفیت بالای فولاد تأثیر می گذارد.

فر برقی سه لیتری در اکثر آزمایشگاه ها کاربرد یکسانی دارد.

کوره قوس الکتریکی
کوره قوس الکتریکی به عنوان یک کوره صنعتی راه اندازی می شود. این کوره از الکترودها برای تامین مواد مذاب استفاده می کند. الکترودها روی قسمت بالاتری از فولاد قرار می گیرند که ما قصد داریم آن را نرم کنیم. این الکترودها در یک فضای دیگر به خود فولاد متصل می شوند. ایجاد جریان الکتریکی در یک کوره قوس الکتریکی باعث می شود که دمای فضای بین فولاد و الکترود افزایش یابد و منجر به شرایط ذوب فولاد شود.

کوره های قوس الکتریکی به کوره های جوشکاری صنعتی نیز گفته می شود. کوره های قوس الکتریکی شرایط را برای ذوب زودتر منابع فراهم می کند. این کوره ها در کارخانه ها و صنایع عظیم بسیار مفید هستند. از این کوره ها نمی توان برای نرم کردن فولاد استفاده کرد. دلیل آن دمای بیش از حد کوره جوش است. برخی از فلزات، مربوط به منیزیم یا آلومینیوم، شرایط ذوب را کاهش می دهند. به همین دلیل، کوره های قوس الکتریکی معمولاً برای ذوب آلومینیوم و منیزیم مناسب نیستند.

تیتانیوم و فلز برای نرم شدن به دمای بیش از حد نیاز دارند. با توجه به این واقعیت، کوره قوس الکتریکی


https://akhgartabesh.com/portfolio/%da%a9%d9%88%d8%b1%d9%87-%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa%db%8c/
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان