انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نورپردازی لابی با استفاده از سقف کشسان و چراغ خطی

نورپردازی لابی با استفاده از سقف کشسان و چراغ خطی

#1
 نورپردازی لابی هتل ها و یا مجتمع های مسکونی  از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد که این قسمت از مهم ترین قسمت هایی می باشد که به چشم افراد دیده می شود.و میتواند با مشاهده افراد از روی محیط  تا ثیر بسیار زیادی را داشته باشد.امروزه با پیشرفت تکنولوژی می توانیم شاهد آن باشیم که برای طراحی دکوراسیون داخلی لابی به سراغ مواد اولیه و متریال جدید برویم که جلوه بسیار زیبایی را به ما نشان میدهد.سقف کشسان یکی از آن دسته موارد متریال استفاده شده برای پوشش سقف می باشد که امروزه در بازار بسیار مورد توجه قرار گرفته شده است.
البته باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که استفاده از تجهیزات روشنایی مناسبی که برای تامین نور مورد نیاز به کار میرود به زیباتر شدن محیط شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد.
 
آشنایی با اصول نور پردازی لابی
[عکس: hotel-lighting0.gif]
   
روند نورپردازی لابی هتل و یا ساختمان های مسکونی وقتی به صورت اصولی انجام می گیرد.قطعا می تواند نتیجه بسیار خوبی را داشته باشد.که در ادامه ما پنج پارامتری اصلی که در زمان نورپردازی لابی ها را با استفاده از سقف کشسان و چراغ های خطی باید حتما رعایت فرمایید:
 
1-نورپردازی لابی باید کاملا منحصر به فرد باشد : بهتر است روند نورپردازی لابی به گونه ای باشد که با توجه به سایر قسمت های دکوراسیون داخلی این قسمت را انجام دهید تا افرادی که به هتل وارد می شوند.را جذب نمایند
 
2-کنار گذاشتن لامپ های فلورسنت : در بین تجهیزات نورپردازی گوناگونی که وجود دارد استفاده کردن از لامپ های فلور سنت با عث می شود تا ظاهر فضای شما را سرد و بی روح نشان دهد.که از سوی دیگر تجهیزات با باروشهای جدید نورپردازی سازگاری ندارند.
 
3-اختصاص دادن بودجه کافی به نورپردازی لابی : هتلداران این موضوع را باید بدانند که زیبایی لابی و فضای صمیمی که بین افراد در این قسمت وجود دارد باعث می شود مشتریان به سوی هتل جذب شوند . پس میتوان گفت که سرمایه گذاری بر روی نورپردازی لابی باعث می شود تا احتمال جذب مشتری به طرز عجیبی افرایش یابد.
 
4-توجه ویژه داشتن به ظرافت های نورپردازی : وقتی نورپردازی در محیط های لابی به صورت حرفه ای و ظریف انجام شود تاثیر بسیار خوبی برای دیگران به وجود خواهد آورد.و باید این نکته را مدنظر داشت که هدف از نورپردازی تامین روشنایی های محیط به صورت تمام و کمال می باشد
 
آشنایی اولیه در رابطه با سقف کشسان
 
قبل از مطرح کردن مباحث نورپردازی بهتر است با سقف کشسان آشنا شویم.جنس این سقف ها  پارچه ای خاص می باشد که باید با استفاده از الیاف پی وی سی تولید شده باشد. و خاصیتی کشسانی داشته باشد.از این رو هنگامی که این پارچه ها در معرض گرما و حرارت قرار می گیرند.حالت های کشسانی آن ها افزایش می یابد که در این صورت امکان نصبشان بر روی پروفیل های مخصوص این نوع سقف وجود خواهد داشت.که برای تولید این نوع محصولات از 5% پلاستی سایزر،90 درصد پی وی سی و 5 درصد از افزودنی های مجاز استفاده شده است.که معمولا ضخامت آن ها بین 0.18 تا 0.25 میلیمتر می باشد.
 
این محصولات دارای انواع متفاوتی می باشند که در زمان نورپردازی محوطه حتما باید تجهیزات روشنایی خود را با استفاده از سقف کشسان انتخاب نمایید.به همین دلیل برای این که نورپردازی نمای محوطه مورد نظر خود در زمان به کارگیری سقف کشسان بهتر انجام بشود.باید با انواعی از سقف های کشسان بیشتر آشنا شوید.
انواع سقف کشسان
[عکس: v411292_.gif]
  
پارچه های مخصوصی برای تولید سقف کشسان مورد استفاده قرار می گیرد که می توان آن ها را در دسته بندی های مختلفی قرار دهید.که این موارد شامل برلیانت،کلودز،ترنسپرت،گلکسی،آینه ای و یا لاکر ساتن و مات وجود دارد که در بین این موارد نمونه های لاکر ویا آینه ای وجود دارد که دارای تنوع رنگی بسیار بالایی می باشد و امکان تولید آنها در حدود 150 رنگ نیز وجود دارد.و همچنین براساس شکل های ظاهری می توان سقف های کشسان را به دسته بندی های مختلف تقسیم بندی نمود.و همچنین می توان بر روی بعضی از این پارچه ها می توان طرح های خاصی را چاپ نمود.که به زیباتر شدن محیط کمک می نماید.و بعضی از انواع سقف های کشسان صرفا در عرض های خاصی قابل تولید می باشند.و برای مکان هایی که عرض آن ها بیشتر از 3.20 متر می باشد. گزینه مناسبی نخواهد بود.اما زمانی که برای نورپردازی لابی هتل فصل استفاده از سقف های کشسان را داریدپیشنهاد می شود به سراغ موارد جدیدتر بروید.به این دلیل که این محصولات را می توان تا عرض 5.30متر تولید کرد.
چراغ خطی
چراغ خطی یکی از جدید ترین انواع تجهیزات نور پردازی می باشد که این روزها استفاده فراوانی برا ی نورپردازی های محوطه و نماها دارد.از مزایای این تجهیزات نوری می توان به شار نوری یکنواخت،دوام بالا و طول عمر طولانی،مصرف پایین انرژی الکتریکی اشاره کرد.امکان تولید چراغ های خطی در انواع مختلف باعث می شود تا بتوانیم برای افراد یا مکان هایی با سطوح نیازهای مختلف سراغ به کارگیری این نوع محصولات برویم.نکته ای که بسیار حائز اهمیت می باشد انعطاف پذیری تجهیزات روشنایی در فضای لابی که به ما این اجازه را می دهد در ساعات مختلف میزان نور کافی را داشته باشیم.
چطور با استفاده از چراغ خطی سقف کشسان لابی را نورپردازی نماییم ؟
چراغ های خطی و سقف های کشسان جزو دسته محصولاتی می باشد که از نظر ویژگی های مختلفی که در دسته بندی های متفاوتی که وجود دارد .تنوع بالای این نوع محصولات باعث می شود که استفاده کنندگان از خلاقیت بیشتری در نورپردازی به خرج بدهند.
نورپردازی یکنواخت
در شرایطی که قصدتان این باشد که نور به صورت یکنواخت بر روی تمامی قسمت های لابی پخش شود این روش یکی از بهترین روش ها می باشد که برا ی نورپردازی در این قسمت استفاده از سقف کشسان مات راه حل خوبی به نظر می آید.وقتی که چراغ خطی را در بخش پشتی سقف کشسان قرار می دهیم خواهیم دید که نور به صورت یکنواخت از سقف در محیط شما پخش می شود. وتمامی قسمت ها در لابی یه صورت یکسان خواهد بود.
استفاده از این روش های نورپردازی این اجازه را می دهد تا محیط صمیمی و دوست داشتنی را برای لابی ایجاد نماییم. از طرفی دیگر برای قسمت های مهم تر درلابی مانند بخش های پذیرش و کافی شاپ و بوفه و... می توانیم از دیگر تجهیزات نورپردازی استفاده نماییم.
استفاده از سقف کشسان طرح دار
هنگامی که از سقف کشسان طرح دار استفاده کردیم.بهتر است برای نورپردازی پشت صفحه کشسان به فکر نورپردازی خاصی باشیم که چراغ خطی یکی از بهترین گزینه ها می باشد .این دسته از محصولات دارای شارژنوری بسیار یکنواختی می باشد.که در نتیجه تمامی بخش های طرح انتخاب شده دقیق و به زیبایی تمام نمایش داده خواهد شد.
دراین سبک از طراحی دکوراسیون داخلی و نورپردازی که معمولا بخش زیادی از کل نور مورد نیاز در لابی توسط چراغ خطی تامین خواهدشد.ولی در مواردی که قصد استفاده از تجهیزات نورپردازی بیشتری را داشته باشیم بازهم چراغ های خطی به کمک شما خواهد آمد.که در این صورت می توانید با استفاده از تجهیزات نور پردازی یک قاب بسیار زیبا را دور سقف کشسان طرح دار ایجاد نمایید.اما انجام چنین کاری علاوه بر این که باعث زیبایی طراحی شما خواهد شدبه صورت هدفمند فضای نور ما را تا می ن خواهد کرد.ین نوع سقف کشسان ها بسیار بالا می باشد از همین رو جلوه بصری خاصی به محیط لابی خواهند داد.یکی از مزایای ختفاده از چراغ خطی،نوری تجهیزات روشنایی آن در سقف بازتاب پیدا می کنند که تاثیر محسوسی روی میزان تجهیزات نور پردازی شما خواهد داشت.
بسیاری از طراحان ترجیح می دهند که در چنین شرایطی چراغ های خطی را در اطراف محیط لابی ویا به دور ستون ها نصب نمایند.که انجام چنین کاری قطعا تا ثیرات مناسبی روی روند نورپردازی شما خواهد داشت چرا که با استفاده از نشان دادن بهتر زوایای لابی حرکت چشم ببیننده را کنترل می کند و احساس خوب و صمیمی را به  
شفافیت این نوع سقف کشسان ها بسیار بالا می باشد از همین رو جلوه بصری خاصی به محیط لابی خواهند داد.یکی از مزایای خوبی که این نوع سقف ها دارند این است که زمان استفاده از چراغ خطی،نوری تجهیزات روشنایی آن در سقف بازتاب پیدا می کنند که تاثیر محسوسی روی میزان تجهیزات نور پردازی شما خواهد داشت.
بسیاری از طراحان ترجیح می دهند که در چنین شرایطی چراغ های خطی را در اطراف محیط لابی ویا به دور ستون ها نصب نمایند.که انجام چنین کاری قطعا تا ثیرات مناسبی روی روند نورپردازی شما خواهد داشت چرا که با استفاده از نشان دادن بهتر زوایای لابی حرکت چشم ببیننده را کنترل می کند  و احساس خوب و صمیمی را به وجود می آورد که علاوه بر چراغ خطی در زمان استفاده از سقف کشسان لاکر می توانیم سراغ تجهیزات روشنایی تزیینی مانند لوستر و یا آویز نیز رفت. 


شما عزیزان برای دسترسی به محصولات و خرید آن ها می توانید به سایت توسعه افزار هوراد مراجعه نمایید.
پاسخ

نورپردازی لابی با استفاده از سقف کشسان و چراغ خطی

#2
هوشمند سازی ساختمان چیست؟

به‌طورکلی می توان عنوان کرد که بودن یک سیستم متمرکز و یکپارچه که قابلیت کنترل تجهیزات برقی مختلف در ساختمان را بر عهده داشته باشد ازجمله ویژگی ها و المان‌های اصلی در هوشمند سازی یک ساختمان است. در فرایند هوشمند سازی ساختمان‌ها می‌توان لوازم و یا سیستم‌های خانه را به یک شبکه مشترک وصل نموده و به‌طور مستقل و از راه دور آن‌ها را کنترل کرد. به‌عنوان‌مثال ترموستات، چراغ‌ها، بلندگوهای صوتی خانه شما، تلویزیون‌ها، دوربین‌های امنیتی، قفل‌ها، وسایل و سایر موارد همه به یک سیستم مشترک وصل شده‌اند که از طریق تلفن هوشمند یا از طریق دستگاه لمسی تلفن همراه قابل‌کنترل هستند.

مزایای هوشمند سازی ساختمان‌ها

به‌طورکلی می‌توان مزایای بی‌شماری برای هوشمند سازی یک خانه برشمرد که این موارد به‌صورت موردی به‌صورت:
  • افزایش سطح رفاه و آسایش در کنار لوکس سازی فضا و ارائه یک ظاهر جذاب برای تجهیزات
  • برخورداری از یک سیستم روشنایی هوشمند در کنار صرفه‌جویی در مصرف انرژی برق
  • برخورداری از سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند
  • برخورداری از سیستم پرده‌های برقی هوشمند
  • مجهز شدن ساختمان به سیستم احضار آسانسور به همراه سیستم امنیتی هوشمند
  • سیستم نظارتی و آیفون هوشمند
  • کنترل سیستم‌ها توسط تلفن همراه و تاچ پنل
  • کنترل تجهیزات خارج از منزل و افزایش امنیت
برای آموزش هوشمند سازی ساختمان می توانید به دوره های پیشرفته و تخصصی آموزشگاه سفیر قرن که در این زمینه برگزار می کند مراجعه کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان