انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بلیچینگ و جرم گیری دندان چه فرقی با هم دارند؟

بلیچینگ و جرم گیری دندان چه فرقی با هم دارند؟

#1
بلیچینگ دندان روشی است برای سفید کردن موقتی دندان‌ها که اغلب افراد برای زیبایی و اصلاح لبخند خود استفاده میکنند. دو روش برای انجام بلیچینگ دندان تحت عنوان آفیس بلیچینگ و بلیچینگ خانگی وجود دارد که تاثیر روش آفیس برای گرفتن نتیجه سریعتر بالاتر است و روش خانگی پس از گذشت چند هفته تاثیر خود در سفید شدن دندان را نشان خواهد داد.
اما این روش هنگامی نتیجه بسیار مطلوب از خود نشان میدهد که از روش آفیس بلیچینگ و بلیچینگ خانگی به صورت همزمان استفاده شود بدین صورت که شب ها هنگام خواب تری‌ پلاستیکی که در واقع از روی قالب دندان شما در لابراتورا ساخته شده و بین فضاهای خالی مناسب آن ژل بلیچینگ قرار گرفته است را در دهان خود قرار دهید و هر روز صبح آن را خارج کنید.
بهتر است پس از تصمیم گیری برای انجام این روش به مرکز کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری جهت مشاوره و اقدام برای انجام بلیچینگ مراجعه کنید زیرا میزان مهارت و تبحر پزشک متخصص زیبایی در انجام اینکار و جلوگیری از هرگونه عارضه احتمالی بسیار حائز اهمیت است. البته که  این روش روشی غیر تهاجمی است زیرا اصلا برای انجام آن نیاز به تراشیدن دندان نیست.

برای مطالعه بیشتر درباره انواع روش های بلیچینگ دندان و مزایا و معایب هر کدام این مقاله از سایت دکتر نصیری را از دست ندهید.
تفاوت کامپوزیت و لمینت دندان و بلیچینگ دندان
امروزه اهمیت زیبایی دندان‌ها روزبه‌روز درحال افزایش است و افراد زیادی به‌دنبال تغییر فرم و رنگ دندان‌هایشان هستند.
برای پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها در دوران کودکی می‌توانید از فیشور سیلانت استفاده کنید اما در صورت پوسیدگی و تغییر رنگ آن‌ها در بزرگسالی می‌توانید روش‌های درمانی دیگری را امتحان کنید. ازجمله روش‌هایی که برای سفید کردن دندان‌ها وجود دارند می‌توان به بلیچینگ دندان و کامپوزیت اشاره کرد.
سفیدی دندان‌ها در هر دو روش وجود دارد، اما تغییر فرم دندان‌ها تنها در روش کامپوزیت وجود داشته و در روش بلیچینگ فرم دندان‌ها تغییر نمی‌کند. بنابراین افرادی که فقط می‌خواهند رنگ دندان‌های خود را تغییر دهند و نیازی به تغییر در شکل، اندازه و فرم دندان‌های خود ندارند از بلیچینگ استفاده می‌کنند.
استفاده از بلیچینگ در افرادی که دندان‌هایی با سایز مناسب و مرتب ندارند به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. این افراد بهتر است از روش کامپوزیت یا دیگر روش‌های اصلاح فرم و اندازه دندان‌ها مانند لمینت استفاده کنند.
بلیچنگ دندان‌ها به دو روش بلیچینگ در مطب و بلیچینگ در خانه انجام می‌شود. اما کامپوزیت دندان‌ها در تنها در مطب و توسط دندان‌پزشک و طی یک تا دو جلسه انجام می‌شود.


تفاوت بلیچینگ و جرم‌گیری دندان چیست؟
هر دو راه جرم‌گیری و بلیچینگ دندان موجب شفاف‌تر و روشن‌تر شدن دندان‌ها می‌شود ولی در هرکدام از این راه‌ها نحوه و مقدار سفید کردن دندان‌ها فرق دارد.
جرم‌گیری دندان یا (اولتراسونیک) موجب پاک شدن دندان‌ها از املاح رسوب‌کرده که موجب بوی نامطبوع دهان، بدرنگی و زبری و سختی دندان‌ها می‌شود.
خود بزاق و آب دهان افراد به شکل طبیعی با باکتری‌ها و مواد غذایی و میکروب‌های دهان مخلوط شده و درست شدن لایه‌‌ای تحت عنوان پلاک روی سطح دندان‌ها می‌کند.
برای از بین بردن پلاک‌های به وجود آمده روی دندان‌ها باید از جرم‌گیری دندان کمک گرفت که با انجام این کار پلاک‌ها و رسوباتی که در میان دندان و لثه‌ها وجود دارد از بین می‌رود که همین مسئله گاهی باعث روشن‌تر شدن لثه و دندان بیماران می‌شود.
اما بلیچینگ دندان تنها یک‌راه برای سفید کردن دندان‌ها است. این روش درواقع راهی درمانی است برای محو کردن لکه‌ها و رنگ‌دانه‌های سطح دندان که براثر مرور زمان و به شکل ژنتیکی ایجادشده این راه فقط برای زیبایی است و راهی درمانی نیست. بلیچینگ دندان یکی از راه‌های خوب و کم آسیب برای سفید کردن دندان است.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان