انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مهاجرت به پرتغال و خرید ملک در پرتغال ( تجربه شخصی)

مهاجرت به پرتغال و خرید ملک در پرتغال ( تجربه شخصی)

#1
سلام بر دوستان عزیز. من صادق هستم 34 ساله و در شهر پورتو در پرتغال زندگی می کنم. ما چند سال پیش به همراه خانواده به پرتغال مهاجرت کردیم. علت نوشتن این مطلب این هست که در این مدت خیلی از دوستان و آشنایان و فامیل ها از من سوال می پرسیدند که چطور به پرتغال مهاجرت کردیم یا اینکه روشهای مهاجرت به پرتغال چیست . آنها همینطور می پرسیدند که آیا کشور پرتغال جای مناسبی برای زندگی هست یا خیر.
این شد که من تصمیم گرفتم تجربه های خودم و خانواده ام را در خصوص مهاجرت به پرتغال و گرفتن اقامت پرتغال در فضای مجازی بنویسم. هم اینکه پاسخ بسیاری از دوستان را داده باشم و هم اینکه بتوانم کمکی بکنم به کسانی که علاقه مند به مهاجرت به پرتغال هستند و نمی دانند از کجا باید شروع کنند.
اجازه بدهید با روشهای مهاجرت به پرتغال شروع کنیم که تقریبا همیشه از من پرسیده می شود و من بارها و بارها در مورد آن صحبت کرده ام. ممنون از اینکه در این پست من را همراهی می کنید.


برای مهاجرت به پرتغال چه روشهایی وجود دارد؟
خیلی ها می خواهند بدانند که برای مهاجرت به پرتغال چه راههایی پیش روی آنهاست. به عبارت دیگر چه روشهایی وجود دارد که می توان با استفاده از آنها اقامت پرتغال را گرفت و رسما یک اروپایی شد.
همانطور که اشاره کردم هم این موضوع یکی از مهم ترین و بیشترین سوالاتی است که دوستان و آشنایان از من می پرسیدند و من پاسخ می دادم. البته باید خدمت شما عرض کنم که ما از طریق خرید ملک در پرتغال و دریافت گلدن ویزا به پرتغال مهاجرت کردیم به همین خاطر من در این خصوص اطلاعات بیشتری دارم که تلاش می کنیم با شما در میان بگذارم.


اقامت پرتغال با خرید ملک ( گلدن ویزای پرتغال)


یکی از بهترین روشهایی که برای گرفتن اقامت پرتغال وجود دارد خرید ملک در پرتغال است. شما می توانید در کشور پرتغال در مبالغی که از طرف دولت و قوانین تعیین شده ملک بخرید و اقامت پرتغال را دریافت کنید. اقامت پرتغال با خرید ملک در واقع سریع ترین و قطعی ترین روش مهاجرت به پرتغال است. علت آن هم این است که شما سرمایه بزرگی به این کشور وارد می کنید و دولت به این موضوع احترام می گذارد به همین دلیل هم راحت تر است هم سریع تر به نتیجه می رسد.


حتما الان سوال برای شما پیش آمده که چه مبالغی باید برای خرید ملک در پرتغال صرف شود. ما چون خودمان قبل از مهاجرت در این خصوص تحقیقات زیادی کرده بودیم من در این مورد اطلاعات کامل دارم. در پرتغال سه مدل سرمایه گذاری با مبالغ مختلف هست.
اولی خرید ملک به ارزش 500 هزار یورو هست که شرط خاصی ندارد و البته از اول سال 2022 شنیدم که دیگر نمی توان ملک مسکونی در لیسبون و پورتو و مناطق ساحلی خرید اما همچنان خرید ملک تجاری بلامانع است.
مورد بعدی خرید ملک به ارزش 350 هزار یورو است. این ملک باید بالای 30 سال ساخت سن داشته باشد و همچنین بازسازی هم شده باشد. البته محدودیت خرید ملک در لیسبون و پورتو و مناطق ساحلی همچنان وجود دارد اما در املاک تجاری آزاد است.
مورد بعدی خرید ملک به ارزش 280 هزار یورو است که شرط و شروط بیشتری دارد. شما باید در مناطق کم تراکم پرتغال ملک بخرید. ملکی که از سن آن بیشتر از 30 سال گذشته باشد و البته بازسازی شده باشد. اسناد بازسازی هم باید توسط مقامات محلی تایید شده باشند.



ما وقتی می خواستیم به پرتغال مهاجرت کنیم یورو ارزان بود و شرط و شروط زیادی وجود نداشت. در واقع این روش 280 هزار یورویی هم وجود نداشت. به همین خاطر ما یک ملک 500 هزار یورویی در شهر پورتو خریداری کردیم و الان هم در آن ساکن هستیم.



دریافت اقامت پرتغال با ثبت شرکت



ممکن است بعضی دوستان باشند که در ایران سابقه مدیریت یک شرکت یا کسب و کاری را داشته اند و در توان خود می بینند که در پرتغال هم چنین شرکتی را راه اندازی کنند و آن را اداره کنند. اینجا در پرتغال خیلی از دوستان ایرانی من از این طریق مهاجرت کرده اند به پرتغال البته آن طور که من شنیده ام این روزها دیگر مثل قدیم ها دریافت اقامت پرتغال با ثبت شرکت آنقدر ها هم آسان نیست.



در این روش شما حداقل باید 50 هزار یورو در سرمایه شرکت سپرده گذاری کنید. و شرکت شما باید تاثیر مثبت در اقتصاد پرتغال داشته باشد. در این روش ابتدا یک اقامت موقت 1 ساله دریافت می کنید که این اقامت دو بار به مدت دو سال تمدید می شود . در پایان سال پنجم شما می توانید برای دریافت اقامت دائم پرتغال اقدام کنید و درپایان سال ششم امکان دریافت شهروندی پرتغال وجود دارد.



دریافت اقامت خودحمایتی پرتغال

این روش مخصوص بازنشسته ها و کسانی است که درآمد ثابت و مستمر دارند. شما با اثبات درآمد ثابت می توانید اقامت پرتغال را بگیرید. این درآمد ها ممکن است اجاره ملک باشد یا سود بانکی یا هر درآمد دیگری شبیه به آنها.

معمولا می گویند بهتر است یک سحاب بانکی هم در پرتغال افتتاح شود و هزینه یک سال در آن واریز شود.



چطور وکیل مهاجرت به پرتغال را انتخاب کنم؟

دوستان بگذارید رو راست باشم بدون وکیل فکر مهاجرت به پرتغال نباشید. کار را به متخصصین بسپارید تا بهترین نتیجه را بگیرید. این دقیقا همان کاری است که ما کردیم. راستی قدی وکلای خارجی را هم بزنید که دست ما از آنها کوتاه است. بهترین کار این است که در ایران یک وکیل مهاجرت متخصص پیدا کنید و کار را به او بسپارید. ما از وکلای مهاجرت ایران یا همان آی آی ال استفاده کردیم. موسسه مهاجرتی خوب خیلی به شما کمک می کند.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. هر سوالی داشته باشید من در خدمتم.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان