انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
جاهای دیدنی ازمیر+مراکز تفریحی+عکس جاذبه های گردشگری ازمیر

جاهای دیدنی ازمیر+مراکز تفریحی+عکس جاذبه های گردشگری ازمیر

#1
آشنایی با شهر ازمیر ترکیه
شهر ازمیر ترکیه یکی از مقاصد پرطرفدار و زیبا در بین گردشگران و مهاجران می باشد. ازمیر در قسمت غربی این کشور و در سواحل دریای اژه واقع شده و متشکل از ادیان و فرهنگ های مختلف میباشد.

بهتر است بدانید این شهر از لحاظ اقتصاد از جایگاه و موقعیت خوبی در جهان برخوردار است به همین دلیل نرخ بیکاری در این شهر بسیار پایین می باشد. به طور کلی آب و هوای این شهر معتدل بوده و در فصل بهار با آب و هوای مطلوب و دلپذیر مواجه هستید و بهترین فصل برای سفر و گردشگری می باشد.

برج ساعت (Saat Kulesi)
برج ساعت یکی از معروفترین و مطرح ترین جاهای دیدنی ازمیر محسوب می شود. این برج در میدان کناک (مرکز شهر) در سال 1901 توسط معمار فرانسوی به مناسبت بزرگداشت بیست و پنجمین سال تاج‌ گذاری عبد‌الحمید دوم بنا شده است. این برج با ارتفاع 25 متر به عنوان نماد شهر ازمیر شناخته شده است.

جالب است بدانید ساعت این برج هدیه ای از سوی امپراطور آلمان می باشد. برج ساعت ازمیر از تمامی نقاط شهر مشاهده می شود. این برج را با نام ساعت کولسی (Saat Kulesi) هم می شناسند. برج ساعت جلوه بسیار زیبا و معماری فوق العاده ای دارد به همین دلیل مورد توجه گردشگران و سایر کشورها قرار گرفته است.

آسانسور (Asansör)
آسانسور ازمیر یکی دیگر از مکان های دیدنی ازمیر می باشد. در سال 1907 در منطقه کاراتاس توسط تاجران یهودی برای جابجایی شهروندان از جاده ساحلی کاراتاش و منطقه‌ رفعت پاشا در بالای یک تپه تاسیس شد. جالب است بدانید آسانسور زیبای این شهر مجهز به فروشگاه، کافه و چندین رستوران می باشد.

در گذشته آسانسور ازمیر به دلیل رفت و آمد راحت مردم بنا کردند. جالب است بدانید در ابتدا این آسانسور با فشار آب کار می کرد اما در حال حاضر با سیستم الکتریکی کار می کند. آسانسور ازمیر همانند برج ساعت در شب از جلوه و نمای فوق العاده زیبایی برخوردار است و چشم انداز زیبا و بی نظیری از شهر ازمیر دارید.

پاموکاله (Pamukkale)
پاموکاله یک مجموعه پلکانی از چشمه های آب گرم می باشد که با سنگ های آبی و سفید نمای زیبایی را به خود اختصاص داده است. نام دیگر جاذبه گردشگری پاموکاله ازمیر، هیراپولیس است که نام شهر قدیمی در کناره‌ ی رود لایکوس می باشد.

این منطقه گردشگری آثاری از دوران باستان می باشد و املاح آب های گرم این مجموعه به 200 سال قبل از میلاد مسیح باز میگردد. پاموکاله دارای حوضچه های نمکی می باشد که بسیار شگفت انگیز میباشد و گردشگران زیادی را مجذوب خود کرده است.

بازار کمرالتی (Kemeraltı Çarşısı)
بازار کمرالتی ازمیر یکی از بازارهای سنتی و زیبای این شهر می باشد. کمرالتی یک نوع بازار تاریخی بوده که در قرن 17(دوره عثمانی) در بین مسیر میدان کوناک تا آگورا بنا شده است.

این بازار یکی از جذاب ترین و شلوغ ترین مکان های این شهر می باشد؛ به همین دلیل آن را به عنوان یکی از مکان های دیدنی ازمیر می شناسند. اگر قصد سفر به ازمیر را دارید، حتما به این بازار بروید و شیرینی، زیتون و آبنبات های بسیار خوشمزه این بازار را امتحان کنید.

ازمیر آگورا (Izmir Agora)
موزه ازمیر آگورا یک آثار باستانی باشکوه از بازاری به جا مانده در جاده ابریشم می باشد. موزه آگورا یک فضای باز واقع در منطقه کوناک و محله نمازگاه ازمیر می باشد. این بازار به 2000 سال پیش باز میگردد و جالب است بدانید در گذشته در وسط این بازار یک کانال آبی عبور می کرد. ازمیر آگورا یکی از جاهای دیدنی ازمیر به حساب می آید که به دوران یونیان و رومیان باز میگردد. 

روستای شیرینجه (Şirince)
روستای شیرینجه یکی از روستاهای قدیمی، سنتی و زیبای ترکیه واقع در شهر ازمیر است که جزو لیست مکان های گردشگری ازمیر به شمار می آید.
این روستا متشکل از طبیعت فوق العاده، چشم انداز زیبا، خانه و ساختمان های سنتی و کوچه های قدیمی است که عکاسان و معماران زیادی به خود جذب کرده است. در نزدیکی این روستا دهکده ای با خانه های سفید و سفالی واقع شده که مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

مسجد حصار (Hisar Camii)
کهن ترین و منحصر به فردترین مسجد ترکیه، مسجد حصار می باشد که یکی از جاهای دیدنی ازمیر به حساب می آید. مسجد حصار در قرن 16 میلادی در مرکز شهر تاسیس و در قرن 19 بازسازی شده است. مسجد حصار به دوران اسلام عثمانی بازمیگردد، به همین دلیل به عنوان یکی از بزرگترین آثار تاریخی این شهر به شمار می رود.

تله فریک (Izmir Teleferik)
با تله فریک ازمیر میتوانید کل شهر، طبیعت و سواحل زیبا را از ارتفاع 423 متری مشاهده کنید. تله فریک یکی از بهترین و جذاب ترین مراکز تفریحی ازمیر است. با سوار شدن بر تله فریک حس توصیف نشدنی و خوبی پیدا می کنید، البته توصیه می شود تله فریک را در شب را امتحان کنید زیرا نمای این شهر در شب بسیار حیرت انگیز و خیره کننده است.

قلعه کادیفه کاله (Kadifekale)
قلعه کادیفه با ارتفاع 186 متر در قرن چهارم قبل از میلاد مسیح توسط یکی از فرماندهان اسکندر مقدونی ساخته شد. این قلعه در طی قرون به تصرف حکومت های مختلف درآمد به همین دلیل با گذر زمان تغییراتی در این قلعه ایجاد شده است. شما میتوانید از بالای این قلعه چشم انداز زیبایی از شهر و بنادر ازمیر را تماشا کنید.

جالب است بدانید در گذشته از دژهای قلعه کادیفه برای پاسبانی و مراقبت از شهر و دریای اژه استفاده می کردند. این قلعه یکی از آثار باستانی این شهر به حساب می آید که از ارزش و جایگاه ویژه ای در بین شهروندان برخوردار است به همین منظور جزو یکی جاهای دیدنی ازمیر به شمار می رود.

تئاتر هیراپولیس (Hierapolis Theater)
تئاتر هیراپولیس در شیب بالای هیراپولیس با دهانه 100 متری واقع شده و آن را به سبک تئاترهای دوره یونان باستان طراحی و بنا کردند. جالب است بدانید 200 سال قبل از میلاد مسیح تئاتر هیراپولیس بیش از 20,000 نفر را در خود جای می داد. متاسفانه در قرن هفتم بر اثر زلزله، این بنا تخریب شد و در حال حاضر تنها 30 ستون از تئاتر هیراپولیس باقی مانده است.

کلیسای سنت پلی‌ کارپ (Saint Polycarp)
اگر قصد تفریح در جاذبه های گردشگری ازمیر را دارید، کلیسای کاتولیک (سنت پلی کارپ) را از دست ندهید. این کلیسا در قرن ۱۷ (سال 1625) با دستور سلطان سلیمان بنا شده است.

در سال 1922 بر اثر یک آتش سوزی اکثر بناهای اطراف سوخته شد اما کلیسا کاتولیک جان سالم به در برد. با توجه به این مسائل، سنت پلی کارپ یکی از حزب‌ های قدیمی این شهر محسوب می شود که با این حال مورد توجه افراد قرار گرفته است.

کوه سیپیلوس (Mount Spil)
کوه سیپیلوس با ارتفاع 1513 متر یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ازمیر به حساب می آید. این کوه نماد باستانی زیبا و شگفت انگیز در طبیعت شهر ازمیر است که نام این کوه در افسانه ها و تاریخ بسیار ذکر شده است. لازم به ذکر است در این کوه برای گردشگران اقامتگاه و رستوران بنا کرده اند.

جالب است بدانید قسمتی از کوه سیپیلوس به شکل زن نالان و گریان بر روی صخره حکاکی شده است. این قسمت کوه را نیوبه می گویند که نیوبه در افسانه یونان باستان به دختر تانتالوس معروف بوده است.

موزه ماشین کی (Key Museum)
اگر علاقه بسیار زیادی به ماشین های قدیمی دارید، حتما به موزه کی واقع در منطقه تربالی بروید. موزه ماشین کی یک کلکسیون زیبا از ماشین های قدیمی از برندهای معروف جهان می باشد که جزو لیست جای دیدنی ازمیر به شمار می رود.

در این موزه بیش از 130 ماشین قدیمی فوق العاده زیبا وجود دارد و یکی از این ماشین ها به سال 1800 میلادی باز میگردد. در موزه کی علاوه بر ماشین های لوکس و زیبا میتوانید از 40 موتور سیکلت های شیک و مجلل دیدن بفرمایید.

شهر باستانی افسوس (Ephesus)
شهر افسوس یا افه سوس یکی از شهرهای باستانی بی نظیر و خوش منظر واقع در ساحل ایونیا (اطراف ازمیر) می باشد. جالب است بدانید قدمت این شهر به قبل از میلاد مسیح و دوره یونان بازمیگردد. همچنین افسوس بزرگترین شهر در دوره رومیان و دومین شهر بزرگ جهان در گذشته به حساب می آمد.

معبد آرتمیس در این شهر قرار دارد که مورد توجه گردشگران زیادی واقع شده است زیرا این معبد یکی از عجایب هفتگانه جهان می باشد. شهر افسوس از مکان های زیبای تاریخی اعم خانه حضرت مریم، خانه باکره، معبد هادریان و … تشکیل شده به همین دلیل با 2 میلیون بازدید در سال جزو دیدنی های ازمیر محسوب می شود.


منبع: جاهای دیدنی ازمیر
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان