انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بهترین دانشگاه های ایتالیا و رتبه بندی 2022، دانشگاه میلان و ساپینزا

بهترین دانشگاه های ایتالیا و رتبه بندی 2022، دانشگاه میلان و ساپینزا

#1
مزایای تحصیل در ایتالیا
دانشجویان بین المللی با تحصیل در بهترین دانشگاه های ایتالیا از امکانات بسیار زیادی برخوردار می شوند. لازم به ذکر است تحصیل در این کشور یکی از روشهای مهاجرت به ایتالیا میباشد و هزینه تحصیل و زندگی در این کشور نسبت به برخی از کشورهای اروپایی کمتر می باشد.

مزایای تحصیل در ایتالیا عبارتند از:

بهره مندی از سیستم آموزشی با کیفیت
بهره مندی از دانشگاه های برتر جهان
امکان کار در حین تحصیل
بهره مندی از بورسیه تحصیلی
هزینه تحصیل و زندگی پایین
تدریس به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی

رتبه بهترین دانشگاه ها در رنکینگ جهانی
بهترین دانشگاه های ایتالیا از شهرت و جایگاه خاص و ویژه ای در جهان برخوردارند. 36 دانشگاه ایتالیا در رنکینگ جهانی رتبه های بالایی را به خود اختصاص داده اند و جزو دانشگاه های برتر جهان شناخته شده اند. همچنین دانشگاه های این کشور در شاخص های شهرت علمی، شهرت کاری و … امتیازات خوبی را کسب کرده اند.


1.دانشگاه پلی تکنیک میلان(Politecnico di Milano)
دانشگاه پلی تکنیک میلان یکی از قدیمی ترین و بهترین دانشگاه مهندسی ایتالیا که در شهر میلان در سال 1863 تاسیس شده است. پلی تکنیک میلان به عنوان موسسه پژوهشی در جهان شناخته شده است. دانشجویان علاقه بسیار زیادی به تحصیل در این دانشگاه را دارند زیرا دانشکده معماری این دانشگاه در جهان دارای شهرت خاصی می باشد. پلی تکنیک میلان در رنکینگ جهانی رتبه 130 را به خود اختصاص داده است.

رشته های تحصیلی پلی تکنیک عبارتند از:

رشته های هنر
رشته های مهندسی
رشته های علوم انسانی

2.دانشگاه بولونیا(University of Bologna)
این دانشگاه را به عنوان یک مرکز بزرگ آموزش و فرهنگ در ایتالیا می شناسند که در سال 1088 بنا شده است. بولونیا دارای 11 دانشکده می باشد که به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا است. بولونیا در زمینه های فرهنگی، علمی، هنری فعالیت بسیاری دارد و دوره هایی را برای دانشجویان خود ارائه داده است. بیش از 3/000 دانشجو بین المللی در این مکان مشغول به تحصیل هستند.

رشته های تحصیلی بولونیا عبارتند از:

هنر
معماری
روانشناسی
علوم اجتماعی
مهندسی برق
مهندسی کامپیوتر و …

3.دانشگاه ساپینزا(Sapienza University)

ساپینزا یک نوع دانشگاه تحقیقاتی می باشد که از نظر تعداد و پذیرش دانشجویان جزو بزرگترین دانشگاه های این کشور محسوب می شود. دانشگاه ساپینزا جزو بهترین دانشگاه های ایتالیا که در سال 1303در شهر رم واقع شده است. در ساپینزا تقریبا 113/000 دانشجو مشغول به تحصیل هستند. جالب است بدانید 7 جایزه نوبل را به خود اختصاص داده است.

رشته های تحصیلی ساپینزا عبارتند از:

هنر
معماری
زمین شناسی
روانشناسی
دندانپزشکی
پزشکی
مهندسی برق
مهندسی مکانیک و …

4.دانشگاه پادوا(University of Padua)

در شهر پادوا در سال 1222 دانشگاهی به نام پادوا تاسیس شده و یکی از اهداف مهم این دانشگاه، آزادی اندیشه در تحصیل و تدریس در دانشگاه است. با تحصیل در پادوا از امکانات فراوانی مانند استفاده از روش های علمی و تجربی برخوردار می شوید. پادوا جزو معتبرترین دانشگاه های جهان در رشته های بیوتکنولوژی و بیولوژی است و جزو پنجمین دانشگاه قدیمی در جهان است.

رشته های تحصیلی در پادوا عبارتند از:

اقتصاد
هنر
معماری
زبان شناسی
رشته های مهندسی
جامعه شناسی
پزشکی
حسابداری و …

5.دانشگاه میلان(University of Milan)
دانشگاه میلان ایتالیا هر ساله دانشجویان زیادی را از سراسر جهان پذیرش می کند. تقریبا بیش از 60/000 دانشجو در این مکان مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه در شهر میلان در سال 1924 بنا شده است. با تحصیل در میلان از خوابگاه دانشجویی و کمک هزینه دانشجویی بهره مند می شوید. جالب است بدانید میلان رشته های اقتصاد، انفورماتیک و رشته های پزشکی را به زبان انگلیسی تدریس می کند.

رشته های تحصیلی در میلان عبارتند از:

اقتصاد
علوم اجتماعی
حسابداری
هنر
حقوق
مهندسی
پزشکی و …

6.دانشگاه تورین(University of Turin)
پلی تکنیک تورین یکی دیگر از بهترین دانشگاه های ایتالیا که در شهر تورین در سال 1404 تاسیس شده است. تقریبا 4/000 نفر از جمعیت کل را دانشجویان بین المللی تشکیل داده اند. پلی تکنیک تورین از نظر وزارت علوم ایران جزو دانشگاه های برتر به حساب می آید. دانشگاه تورین اکثر رشته های تحصیلی را برای دانشجویان خود ارائه میدهد.

دانشکده های تورین عبارتند از:

علوم انسانی
مهندسی
پزشکی
هنر
اقتصاد

7.دانشگاه پیزا(University of Pisa)
در ایتالیا شهر پیزا را به عنوان شهر دانشجویی می شناسند و جالب است بدانید دانشگاه پیزا مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد. پیزا به عنوان قدیمی ترین و بهترین دانشگاه که در سال 1343 و در شهر پیزا تاسیس شده است. شعبه دیگر این دانشگاه، مدرسه نرمال عالی پیزا است. پیزا دارای مراکز تحقیقاتی بسیار عالی در زمینه های کشاورزی، علوم کامپیوتر، مهندسی، پزشکی و دامپزشکی، فیزیک می باشد.

رشته های تحصیلی پیزا عبارتند از:

هنر
زبان شناسی و ادبیات
فیزیک
جامعه شناسی
اقتصاد
سیاست و …

8.دانشگاه ناپل فدریکو(University of Naples Federico)
فدریکو ایتالیا در شهر ناپل در سال 1224 تاسیس شده است و دومین دانشگاه این شهر محسوب می شود. ناپل فدریکو برای دانشجویان علاقه مند به رشته پزشکی، تدریس به صورت زبان انگلیسی فراهم کرده است که یکی از نکات مثبت این دانشگاه محسوب می شود. اکثر رشته های تحصیلی برای دانشجویان این دانشگاه ارائه میگردد و تقریبا 100,000 دانشجو در این مکان مشغول به تحصیل هستند.

رشته های تحصیلی فدریکو عباتند از:

رشته های مهندسی
رشته های پزشکی
هنر
ادبیات
اقتصاد

منبع: سایت مجله مهاجرت
پاسخ

بهترین دانشگاه های ایتالیا و رتبه بندی 2022، دانشگاه میلان و ساپینزا

#2
1- آیا ورود به دانشکده های داروسازی ایتالیا آزمون دارد؟

برای ورود به دانشکده های داروسازی در ایتالیا شما بایستی در آزمون خاصی که هر دانشگاه تعیین می کند شرکت کنید.
2- دوره داروسازی در دانشگاه های ایتالیا چند سال طول می کشد؟
برنامه های تحصیل در رشته داروسازی در ایتالیا بین 5 الی 6 سال به طول می انجامد. دانشجو بعد از آن ها نیز بایستی یک سال دوره کارآموزی را بگذرانید.
3- آیا پس از اتمام رشته داروسازی در دانشگاه های ایتالیا امکان کار و اقامت در ایتالیا وجود دارد؟
پس از تکمیل دوره تحصیل، دانش آموز می تواند به مدت یک سال در ایتالیا اقامت داشته باشد و به دنبال کار مرتبط بگردد.
4- وضعیت کار برای فارغ التحصیلان رشته داروسازی در ایتالیا چگونه است؟
با دنبال کردن دوره های تحصیلی داروسازی در ایتالیا در نهایت شما موفق به اخذ مدرک داروسازی و افتتاح داروخانه شخصی خود خواهید شد. شغل داروسازی در ایتالیا دارای حقوق و دستمزد تقریبا بالایی است این حقوق بین 75،000 $ تا 150،000 $ بسته به مکان و زمان کاری می باشد. برنامه کار یک داروساز انعطاف پذیر است. شما می توانید بین 5 تا 9 ساعت در روز کار کنید.
5- آیا برای تحصیل داروسازی در ایتالیا امکان بورسیه وجود دارد؟
بله ، ایتالیا یک نوع بورسیه به کشور های جهان سوم می دهد که در صورت داشتن شرایط لازم ، بورسیه به شما تعلق می گیرد.
6- هزینه تحصیل در رشته داروسازی و همچنین هزینه زندگی در ایتالیا به چه صورت است؟
هزینه زندگی در ایتالیا ماهیانه حدود 800 یورو می باشد و هزینه تحصیل داروسازی در ایتالیا به نسبت رشته های دیگر مقرون به صرفه هست که این هزینه در دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد.
7- آیا داشتن توصیه نامه برای پذیرش در رشته داروسازی در ایتالیا تاثیر دارد؟
برخی از دانشگاه های داروسازی علاوه بر موارد یاد شده از شما یک توصیه نامه نیز می خواهند و اگر داشتن توصیه نامه حتی الزامی نباشد داشتن آن به شما کمک خواهد کرد. علاوه بر آن پس از فارق التحصیلی اگر شما مایل به ادامه تحصیل یا کار در این کشور باشید داشتن یک توصیه نامه از استادان پیشین به شما در این امر کمک خواهد کرد.
8- آیا تحصیل در رشته داروسازی در تمام دانشگاه های ایتالیا یکسان است؟
ممکن است در رشته داروسازی در دانشگاه های مختلف ، دروس دانشگاه های ایتالیا با یکدیگر متفاوت باشند.
9- تحصیل در رشته داروسازی در ایتالیا به چه زبان هایی ممکن است؟
به زبان انگلیسی و به زبان ایتالیایی امکان تحصیل وجود دارد.
10- برای پذیرش در رشته داروسازی در ایتالیا به مدرک زبان نیاز هست؟
بله ، برای تحصیل به زبان انگلیسی به مدرک زبان آیلتس در سطح6 و برای تحصیل به زبان ایتالیایی به مدرک زبان ایتالیایی در سطح B2 نیاز دارید.
11- چه دانشگاه هایی در ایتالیا رشته داروسازی را ارائه می دهند؟
دانشگاه میلان واقع در شهر میلان ایتالیا بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته ی داروسازی در کشور ایتالیا است. دانشکده داروسازی این دانشگاه رتبه ی جهانی 154 را به خود اختصاص داده است.دانشگاه ساپینزای روم در این فهرست در رتبه ی دوم قرار دارد که در جایگاه هشتاد و دوم جهانی استاده است.دانشگاه فدریکوی دوم ناپل که رتبه ی جهانی 225 را دارد.دانشگاه فلورانس نیز در دانشکده ی پزشکی خود به ارائه ی رشته ی داروسازی می پردازد و رتبه ی 233 جهانی را داراست.دانشگاه بلونیا با رتبه ی 122 مشترک هم طی دوره ی 5 ساله، رشته ی داروسازی را در فهرست رشته های خود گنجانده است.دانشگاه مسینا با رتبه ی 822 هم این رشته را ارائه می دهد.در دانشگاه تورین با رتبه ی جهانی 232 هم رشته ی داروسازی تدریس می شود.دانشگاه پادوا هم رشته ی داروسازی را به دانشجویان آموزش می دهد که رتبه ی این دانشگاه 122 مشترک است.در دانشگاه تو ورگاتای رم هم این رشته تدریس می شود.

 تحصیل پزشکی در ایتالیا  estahbanaty
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان