انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
باید قانون ساخت «خانه باغ» تغییر کند

باید قانون ساخت «خانه باغ» تغییر کند

#1
در جلسه شورای شهر تهران دو مصوبه خانه باغ و برج باغ مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار گرفت که در نهایت به لزوم تغییر مصوبه خانه باغ ها تاکید شد.
[عکس: %D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%BA-850x491.jpg]
به گزارش «مجله ملکی دلتا»، جعفر شربیانی، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز با دو تجربه متفاوت برج‌باغ و خانه‌باغ در مواجهه با موضوع حفظ‌باغات در شهر تهران روبه‌رو هستیم، گفت: در شورای ششم شهر تهران به این نتیجه رسیدیم باید تغییراتی در این قانون ایجاد شود تا دو مولفه حقوق مردم و حفظ باغات در آن رعایت شود.
او در ادامه با بیان این مطلب که زمانی تهران برای باغات گسترده‌ای که داشت به باغ‌شهر شهرت گرفت، گفت: شمیرانات بزرگ و قسمت شمالی تهران باغ بود، اما بر اثر گذشت زمان این باغات کم‌کم به محدوده‌های مسکونی شهر تبدیل می‌شوند.
[عکس: %D9%88%DB%8C%D9%84%D8%A7-%D8%A7%D8%B1%D8...%D8%B1.jpg]
شکیب خاطرنشان کرد: باغات تهران به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ آنهایی که سند باغ دارند و آنهایی که برخی از آنها اصالتا باغ هستند، اما برخی زمین‌های بایر هستند که به طور اسمی در سند باغ عنوان شده است و برخی که دارای سند مسکونی هستند اما فرد از گذشته به درختکاری علاقه‌مند بوده و در حال حاضر وضعیت درختان به گونه‌ای است که باغ تشخیص داده می‌شود.
عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه از سال ٨۲ تا ۹۶ که مصوبه اولیه پابرجا بود، ۲٨۰ باغ از این مصوبه استفاده کردند، بیان کرد: طی سال‌های 82 تا 86 تنها 6 تا 8 پلاک براساس این مصوبه پروانه گرفته‌اند، اما از سال 86 تا 96 به طور متوسط حدود 18 پلاک در سال از این مصوبه استفاده کرده‌اند.
مطالعه بیشتر: مطلب «بررسی وضعیت بازار رهن در دی ماه» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان