انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3 گام براي ازدواج آگاهانه

3 گام براي ازدواج آگاهانه

#1
در ازدواج هايي که مورد تاييد والدين نيست، زوج جوان از اعتماد به نفس کمتري در زندگي مشترک برخوردار هستند چراکه مي دانند والدين شان با اين ازدواج موافق نبوده اند و طبيعتا حمايت کمتري از آن ها خواهند داشت. براي ازدواج آگاهانه و موفق، در قدم اول خود طرفين بايد موافق باشند. در قدم دوم، والدين بايد از ازدواج حمايت کنند و در قدم سوم بايد طرفين با تحقيقات و چشم کاملا باز تفاوت هاي شان را بررسي کنند و تصميم نهايي را بگيرند.
اهميت کنار گذاشتن رفتارهاي مجردي با ازدواج
هرچند در ارتباطات مجازي اغلب از لحاظ تحصيلي با يکديگر تناسب دارند، اما نشانه رشد يافتگي مرد و زن اين است که به محض متاهل شدن، با بعضي رفتارهاي دوران مجردي خداحافظي کنند. متاسفانه در چنين رابطه هايي ملاحظه مي شود که، شوهر متاهل شده است، اما رفتارهاي اشتباه و غير متعارف دوران مجردي اش مانند ارتباط با دختران را ترک نکرده است. البته خانمي که با او ازدواج کرده بايد قبل از ازدواج، موضوع ارتباط او با دختران ديگر را هم بررسي مي کرده است تا امروز شوکه نمي شد و زندگي اش را نابود شده نمي ديد. دختر و پسرهاي جوان بايد توجه داشته باشند که هر ازدواجي هم در آينده با چنين مدلي شکل بگيرد، به احتمال زياد سرانجامي غير از دادگاه خانواده نخواهد داشت.


مشاوره پیش از ازدواج در تهران
پاسخ

3 گام براي ازدواج آگاهانه

#2
از آنجایی که مواجهه با مسائل مختلف زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی اغلب چالش برانگیز بوده و با حس نارضایتی، اضطراب و سردرگمی، و درماندگی همراه است، افراد به تنهایی و با راهنمایی خانواده و دوستان و اطرافیان قادر به حل مشکلات خود نمی‌باشند؛ در نتیجه افراد در این شرایط می توانند با کمک یک مشاور خانواده  قبل از آنکه این مشکلات آسیب های جدی به ساختار خانواده وارد کند، مانع پیشروی آن شده و برای بهبود و ترمیم روابط تلاش کنند.در واقع مشاوره خانواده فرایندی است که در آن فرد متخصص در جلسه مشاوره به مشاهده زوج می پردازد و بعد از آنالیز روابط آن ها سعی در تحلیل روابط برای زوج نموده تا آنها بتوانند نقاط آسیب زننده روابط خود را شناخته و سعی در رفع آن داشته باشند. زمانی که مشاور خانواده به سیستم درون خانواده ملحق شد با از آنجایی که مواجهه با مسائل مختلف زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی اغلب چالش برانگیز بوده و با حس نارضایتی، اضطراب و سردرگمی، و درماندگی همراه است، افراد به تنهایی و با راهنمایی خانواده و دوستان و اطرافیان قادر به حل مشکلات خود نمی‌باشند؛ در نتیجه افراد در این شرایط می توانند با کمک یک مشاور خانواده  قبل از آنکه این مشکلات آسیب های جدی به ساختار خانواده وارد کند، مانع پیشروی آن شده و برای بهبود و ترمیم روابط تلاش کنند.در واقع مشاوره خانواده فرایندی است که در آن فرد متخصص در جلسه مشاوره به مشاهده زوج می پردازد و بعد از آنالیز روابط آن ها سعی در تحلیل روابط برای زوج نموده تا آنها بتوانند نقاط آسیب زننده روابط خود را شناخته و سعی در رفع آن داشته باشند.زمانی که مشاور خانواده به سیستم درون خانواده ملحق شد با توجه به سبک زندگی و نیازها و خصوصیات اخلاقی اعضای آن و بررسی علل رفتارهای نابهنجار، راهکارهایی را برای جلوگیری از فروپاشی خانواده و حل مشکلات آن و ایجاد تعادل و آرامش در خانواده ارائه می دهد.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره خانواده می توانید با مشاوران افرا کلینیک تماس بگیرید

021-44273757 ، 021-44273767


یکی از مهم‌ترین سوالاتی که قبل از ازدواج باید از خود بپرسید این است که آیا برای ازدواج آماده‌اید؟ بیشتر افراد در پاسخ به این سوال ممکن است شرایط مادی خود را بسنجند و از داشتن یا نداشتن شرایط دیگر غافل شوند. مسلما می‌دانید که ازدواج تصمیم‌ مهمی برای کل زندگی شماست و آینده شما را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین داشتن آمادگی برای ازدواج و شروع زندگی مشترک اهمیت زیادی دارد.


گاهی افراد بعد از ازدواج دچار مشکلاتی می‌شوند. خیلی اوقات دلیل انتخاب شریک زندگی این است که به نظر می‌رسد او با بقیه متفاوت است.اما  چند ماه یا چند سال بعد، به نظر ‌رسد همه چیز به طور غیر منتظره‌ای تغییر کرده است. شما در این شرایط احساس سرخوردگی و فریب خوردن می‌کنید. با خود فکر می‌کنید در زمان انتخاب همسر خود یا دقت نکرده و یا گول خورده‌اید. در این شرایط اعتماد شما نسبت به خود و دیگران کمرنگ می‌شود. بسیار سردرگم و کلافه خواهید شد، به حدی که حتی اعتماد به یک مشاور هم، برایتان سخت می‌شود. اگر چه می‌دانید رابطه‌تان هنوز پتانسیل‌های خوبی دارد، اما ممکن است در این شرایط خود را در یک دوراهی سختی ببینید، که نه توان ادامه رابطه را دارید و نه می‌توانید جنبه‌های مثبت طرف مقابلتان را نادیده بگیرید.


در این شرایط، شاید اعتماد کردن به یک مشاور باتجربه بیشترین تاثیر را داشته باشد؛ اگرچه ممکن است این هم گزینه سختی باشد، اما اگر بتوانید مشاوره ازدواج تلفنی، حضوری و یا آنلاین را تجربه کنید، در مورد رابطه خود تصمیم گیری بهتری خواهید داشت.



 حل مشکلات مالی و تامین مخارج زندگی، هزینه ی تحصیل و زندگی فرزندان، محل زندگی مناسب، داشتن شغلی با شرایط خوب و درآمد کافی از جمله مواردی هستند که می توانید با استفاده از مشاوره طلاق به آن ها دست یابید. طلاق می تواند علاوه بر تاثیرات منفی بر فرزندان، اثرات مثبتی نیز در زندگی و آینده ی آن ها داشته باشد. فرزندان طلاق بعد از جدایی والدین زندگی بدون تنش و دعوا و آرامش بیشتر و اضطراب کمتری را تجربه خواهند کرد. فرزندان طلاق مستقل و خودکفا شده و با داشتن هوش هیجانی و عاطفی بالاتر و برقراری روابط بهتر و موفق تر با دیگران، در زندگی مشترک و زندگی شغلی آینده ی خود نیز با انعطاف و سازگاری بیشتری برخورد کرده و به خوبی از پس حل کردن مشکلاتشان برمی آیند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان