انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
در چه زمانی ثبت تغییرات در شرکت ها الزامی است؟

در چه زمانی ثبت تغییرات در شرکت ها الزامی است؟

#1
در چه زمانی ثبت تغییرات در شرکت ها الزامی است؟

بنا به ماده 200 قانون تجارت ثبت تغییرات زیر در شرکت ها الزامی است:
    1. تغییر اساسنامه
    2. تمدید مدت شرکت، اضافه بر مدت مقرر
    3. انحلال شرکت، حتی در مواردی که انحلال به واسطه ی انقضای مدت شرکت صورت گیرد
    4. تعیین کیفیت تفریق حساب یا تبدیل شرکا یا خروج بعضی از آن ها از شرکت.
    5. تغییر اسم شرکت

در هر تقسیم راجع به مورد معین ماده ی 58 قانون تجارت در ماده 58 قانون تجارت در ماده ی نهم نظامنامه قانون تجارت، علاوه بر موارد بالا،تغییر مدیر یا مدیران شرکت هم افزوده شده است.

متقاضیان می توانند از طریق سایت http://irsherkat.ssaa.ir/Design/Establishment.aspx تفاضای تغییرات را ارسال نمایند. امروزه حتی ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت ها نیز اینترنتی شده است و افراد می توانند به جای مراجعه حضوری به اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری از طریق سامانه اینترنتی http://irsherkat.ssaa.ir/Design/Establishment.aspx اقدام به ثبت شرکت نمایند.

جهت ورود اطلاعات صورتجلسه تغییرات شرکت، ابتدا باید اطلاعات شرکت را پر نمایید. اگر شناسه ی ملی شرکت خود را در اختیار دارید آن را در قسمت مربوطه وارد کنید و در صورتی که شناسه ملی شرکت را در اختیار ندارید می توانید با استفاده از شماره ثبت و انتخاب نوع شرکت به مرحله بعد بروید. شماره ثبت شرکت شماره ای است که هنگام ثبت به شرکت اختصاص داده شده است. این شماره در صورتجلسه تاسیس و اساسنامه شرکت موجود است و می توانید به آن مراجعه نمایید.

در کادر مربوط به نوع شرکت نیز نوع شرکت نظیر تضامنی، مسئولیت محدود را پر نمایید و بدین ترتیب پس از تکمیل کردن صفحه های مربوطه، وقتی اطلاعات صورتجلسه به طور کامل و با دقت توسط متقاضی وارد رایانه شد، جهت ارسال صورتجلسه مکانیزه به ثبت شرکت ها متقاضی باید پذیرش نهایی را کلیک نماید. با کلیک بر روی این دکمه، رایانه تایید پذیرش را به متقاضی نشان می دهد که متقاضی باید به دقت آن را مطالعه کرده و بر اساس آن عمل کند.

سرانجام همان طور که گفتیم، ماده 9 نظامنامه ی قانون تجارت، انتشار تغییراتی را که در وضعیت شرکت ثبت شده ایجاد می شود، ضروری دانسته است. نتیجه عدم انتشار مواردی که نظامنامه به عهده مدیران گذاشته این است که اولاً مدیران ممکن است مطابق قواعد عام، به سبب خطای خود، محکوم به جبران خسارت اشخاص ثالث شوند و ثانیاً اشخاص ثالث می توانند تاثیر این تغییرات را نادیده بگیرند، چه تغییراتی که به نظر آنها نرسیده، در مقابل آنها قابل استناد نیست.

نقل قول:منبع: موسسه ثبت شرکت فکر برتر
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان